ekskluzivno iz SAD-a

Niko Bulić: Dobro sam radio, želim još jedan mandat na čelu HTZ-a

Foto: \'Patrik Macek/PIXSELL
Niko Bulić: Dobro sam radio, želim još jedan mandat na čelu HTZ-a
05.03.2012.
u 12:00
Ova će sezona biti i bolja od lanjske. Optimističan sam jer sam i u Americi čuo koliko je velik interes za ljetovanja na jadranskoj obali, kaže Bulić
Pogledaj originalni članak

Niko Bulić, direktor Hrvatske turističke zajednice, u New Yorku je tri dana uvjeravao američke turističke agencije i turoperatore da je Hrvatska najbolja zemlja na Mediteranu, koju moraju posjetiti. Na turističkom sajmu New York Timesa govorio je o Dubrovniku, Zadru, Istri i Zagrebu, a neki su ga novinari pitali da im pjeva dalmatinske pjesme jer su čuli da sklada dalmatinsku glazbu. U razgovoru za Večernji list, jedine hrvatske novine koje su pratile predstavljanje našeg turizma u Americi, Niko Bulić progovorio je o započetim poslovima i želji da još jedan mandat ostane na čelu HTZ-a.

Američko tržište velik je potencijal za hrvatski turizam. Hrvatska je poželjna destinacija Amerikancima i Kanađanima?

Točno. Lani je gotovo 200 tisuća Amerikanaca i Kanađana posjetilo Hrvatsku, ali mi nećemo stati na tom broju. Sustavno od 1993. ulažemo u američko tržište, članica smo USTOA-e, američke udruge za turističke agencije, organizirali smo hrvatske večere i promocije i rezultati dolaze, svake je godine sve više gostiju. Američki su gosti upravo prototip onoga što trebamo u hrvatskom turizmu jer oni dolaze i u posezoni, vraćaju se i vole potrošiti. Mnogi misle da su nama najvažniji gosti iz Europe, ali ja stalno ponavljam da potencijal koji ima američko tržište još nismo do kraja iskoristili i njihovo vrijeme dolazi, a to znači i bolje rezultate za nas.

Prilika za zračnu luku

Koliko ulažete u promidžbu na američkom tržištu i pitaju li vas za izravne zračne veze između Amerike i Hrvatske?


Hrvatska turistička zajednica ima svoj ured u New Yorku i to je jedan od najvažnijih pokazatelja američkim partnerima da mislimo ozbiljno i želimo ugostiti Amerikance. Nikad nije dovoljno sredstava za promidžbu, ali snalazimo se, oglašavamo u američkim časopisima, na CNN-u u Europi, ugošćujemo američke novinare, gradimo prijateljstva i sve nam se to vrati kroz turističke posjete. Ponavljam stalno da je to proces i uvjeren sam kako će se pravi potencijal američkog turističkog tržišta tek pokazati i stoga sam zadovoljan kada mogu osobno nazočiti na prezentacijama, radionicama i sajmovima jer je osobni kontakt u turizmu najvažniji, a hrvatski je turizam poznat po gostoprimstvu i ljubavi koju pruži svakom gostu. Nevjerojatno kako upravo američki turisti to pamte i stoga nas obvezuju da im se više posvetimo.

Pitaju li vas za izravne zračne veze između Hrvatske i Amerike?

Naravno da pitaju i o tome redovito raspravljamo, ali to nije problem ni razlog zbog kojeg bi neki od američkih turista odbio put do Hrvatske. Mi imamo odlične zračne veze preko europskih destinacija prema Americi, ali jasno mi je da bi izravna veza između New Yorka ili Chicaga sa Zagrebom ili Splitom i Dubrovnikom bila velik vjetar u leđa. Podsjećam da je nekada poznati PAN AM letio izravno za Dubrovnik i stoga držim da je idealna prilika najavljena gradnja Zračne luke Zagreb jer se novi terminali mogu prilagoditi za prihvat letova iz Amerike, ali mi možemo postati i glavna zračna luka na jugoistoku Europe, a to je zbog sigurnosnih razloga važno i američkim turistima.

Novac neće biti problem

U proračunu za ovu godinu manje je novca za turizam oko 18 posto. Hoće li to biti problem za promociju i pripremu turističke sezone?


Neće to biti problem. Mi smo svjesni situacije i nema razloga za paniku. Još očekujemo uplate od boravišnih pristojbi iz prošle turističke sezone, a prilagodit ćemo se i angažirati naše turističke zajednice, hotelijere i sve one koji žele unaprijediti hrvatski turizam da pomognu i uvjeren sam da bi sezona koja je pred nama i koja će početi za Uskrs biti još bolja od prošlogodišnje. Optimističan sam jer sam i u Americi čuo koliko je velik interes za ljetovanja u Hrvatskoj. Naša je zemlja poželjna destinacija, nas Amerikanci poznaju, i to je dio rada Hrvatske turističke zajednice na koji sam ponosan.

Kakvi su vaši odnosi s novim ministrom turizma Veljkom Ostojićem i želite li se prijaviti na natječaj za direktora HTZ-a koji je najavljen krajem ožujka?

Ministar Ostojić i ja poznajemo se dvadeset godina. On je profesionalac u turizmu i dobro razumije našu branšu. Surađujemo odlično jer Ostojić točno razumije koji su problemi, a koje prednosti našeg turizma. Javit ću se na natječaj i želim nastaviti raditi ovaj posao. Zdrav sam i pun volje i snage da dovršim u još jednom mandatu sve što smo počeli s novom razinom promocije turizma kroz radionice i videospotove, želim sve kontakte koje sam ostvario iskoristiti za ulaganje u naš turizam i stoga držim da bih mogao odraditi još jedan mandat na čelu HTZ-a.

Možda će premijer Zoran Milanović i ministar Veljko Ostojić na vaše mjesto postaviti svoj kadar, stranačkog čovjeka?

Poštujem svaku vlast koju je naš hrvatski narod izabrao i oni imaju svoja prava, ali ja tvrdim da u turizmu treba misliti na kontinuitet i držim da sam stručan i spreman održati profesionalnu razinu i uspjehe koje smo imali do sada. Javit ću se na natječaj jer vjerujem da ću dobiti šansu još se jednom profesionalno potvrditi. Znate kako kaže jedna poznata američka uzrečica? “Ako nešto nije pokvareno, zašto to popravljati?” Vjerujem da će premijer Milanović i ministar Ostojić to prihvatiti!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 26

PO
polo60
12:08 05.03.2012.

UISTINU JE DOBRO RADIO ,KADA SU GA PITALI ZA CIJENU KRUHA ,U HRVATSKOJ NIJE ZNAO .

BS
bstrabi2
12:26 05.03.2012.

Niko Bulić.Dobro sam radio.Kako pa kolko ja znam.Da je Bajs dobro radio.Jer je uveo i unutarnji turizam,a zna i pošto je kruh.

DK
dkatica2
23:32 05.03.2012.

nemre , ti si HDZ-ovac