Niko Bulić, direktor Hrvatske turističke zajednice, u New Yorku je tri dana uvjeravao američke turističke agencije i turoperatore da je Hrvatska najbolja zemlja na Mediteranu, koju moraju posjetiti. Na turističkom sajmu New York Timesa govorio je o Dubrovniku, Zadru, Istri i Zagrebu, a neki su ga novinari pitali da im pjeva dalmatinske pjesme jer su čuli da sklada dalmatinsku glazbu. U razgovoru za Večernji list, jedine hrvatske novine koje su pratile predstavljanje našeg turizma u Americi, Niko Bulić progovorio je o započetim poslovima i želji da još jedan mandat ostane na čelu HTZ-a.
Američko tržište velik je potencijal za hrvatski turizam. Hrvatska je poželjna destinacija Amerikancima i Kanađanima?
Točno. Lani je gotovo 200 tisuća Amerikanaca i Kanađana posjetilo Hrvatsku, ali mi nećemo stati na tom broju. Sustavno od 1993. ulažemo u američko tržište, članica smo USTOA-e, američke udruge za turističke agencije, organizirali smo hrvatske večere i promocije i rezultati dolaze, svake je godine sve više gostiju. Američki su gosti upravo prototip onoga što trebamo u hrvatskom turizmu jer oni dolaze i u posezoni, vraćaju se i vole potrošiti. Mnogi misle da su nama najvažniji gosti iz Europe, ali ja stalno ponavljam da potencijal koji ima američko tržište još nismo do kraja iskoristili i njihovo vrijeme dolazi, a to znači i bolje rezultate za nas.
Prilika za zračnu luku
Koliko ulažete u promidžbu na američkom tržištu i pitaju li vas za izravne zračne veze između Amerike i Hrvatske?
Hrvatska turistička zajednica ima svoj ured u New Yorku i to je jedan od najvažnijih pokazatelja američkim partnerima da mislimo ozbiljno i želimo ugostiti Amerikance. Nikad nije dovoljno sredstava za promidžbu, ali snalazimo se, oglašavamo u američkim časopisima, na CNN-u u Europi, ugošćujemo američke novinare, gradimo prijateljstva i sve nam se to vrati kroz turističke posjete. Ponavljam stalno da je to proces i uvjeren sam kako će se pravi potencijal američkog turističkog tržišta tek pokazati i stoga sam zadovoljan kada mogu osobno nazočiti na prezentacijama, radionicama i sajmovima jer je osobni kontakt u turizmu najvažniji, a hrvatski je turizam poznat po gostoprimstvu i ljubavi koju pruži svakom gostu. Nevjerojatno kako upravo američki turisti to pamte i stoga nas obvezuju da im se više posvetimo.
Pitaju li vas za izravne zračne veze između Hrvatske i Amerike?
Naravno da pitaju i o tome redovito raspravljamo, ali to nije problem ni razlog zbog kojeg bi neki od američkih turista odbio put do Hrvatske. Mi imamo odlične zračne veze preko europskih destinacija prema Americi, ali jasno mi je da bi izravna veza između New Yorka ili Chicaga sa Zagrebom ili Splitom i Dubrovnikom bila velik vjetar u leđa. Podsjećam da je nekada poznati PAN AM letio izravno za Dubrovnik i stoga držim da je idealna prilika najavljena gradnja Zračne luke Zagreb jer se novi terminali mogu prilagoditi za prihvat letova iz Amerike, ali mi možemo postati i glavna zračna luka na jugoistoku Europe, a to je zbog sigurnosnih razloga važno i američkim turistima.
Novac neće biti problem
U proračunu za ovu godinu manje je novca za turizam oko 18 posto. Hoće li to biti problem za promociju i pripremu turističke sezone?
Neće to biti problem. Mi smo svjesni situacije i nema razloga za paniku. Još očekujemo uplate od boravišnih pristojbi iz prošle turističke sezone, a prilagodit ćemo se i angažirati naše turističke zajednice, hotelijere i sve one koji žele unaprijediti hrvatski turizam da pomognu i uvjeren sam da bi sezona koja je pred nama i koja će početi za Uskrs biti još bolja od prošlogodišnje. Optimističan sam jer sam i u Americi čuo koliko je velik interes za ljetovanja u Hrvatskoj. Naša je zemlja poželjna destinacija, nas Amerikanci poznaju, i to je dio rada Hrvatske turističke zajednice na koji sam ponosan.
Kakvi su vaši odnosi s novim ministrom turizma Veljkom Ostojićem i želite li se prijaviti na natječaj za direktora HTZ-a koji je najavljen krajem ožujka?
Ministar Ostojić i ja poznajemo se dvadeset godina. On je profesionalac u turizmu i dobro razumije našu branšu. Surađujemo odlično jer Ostojić točno razumije koji su problemi, a koje prednosti našeg turizma. Javit ću se na natječaj i želim nastaviti raditi ovaj posao. Zdrav sam i pun volje i snage da dovršim u još jednom mandatu sve što smo počeli s novom razinom promocije turizma kroz radionice i videospotove, želim sve kontakte koje sam ostvario iskoristiti za ulaganje u naš turizam i stoga držim da bih mogao odraditi još jedan mandat na čelu HTZ-a.
Možda će premijer Zoran Milanović i ministar Veljko Ostojić na vaše mjesto postaviti svoj kadar, stranačkog čovjeka?
Poštujem svaku vlast koju je naš hrvatski narod izabrao i oni imaju svoja prava, ali ja tvrdim da u turizmu treba misliti na kontinuitet i držim da sam stručan i spreman održati profesionalnu razinu i uspjehe koje smo imali do sada. Javit ću se na natječaj jer vjerujem da ću dobiti šansu još se jednom profesionalno potvrditi. Znate kako kaže jedna poznata američka uzrečica? “Ako nešto nije pokvareno, zašto to popravljati?” Vjerujem da će premijer Milanović i ministar Ostojić to prihvatiti!
Niko Bulić: Dobro sam radio, želim još jedan mandat na čelu HTZ-a
FOTO Najljepši psi svijeta natjecali su se u Zagrebu, pogledajte kako je izgledao posljednji dan
Među više od 300 pasmina koje su se mogle vidjeti na Velesajmu najbrojniji su velški korgiji, pomeranci, zlatni i labrador retriveri, sibirski haskiji te graničarski škotski ovčari.
Što sam trebao napraviti? Ne izaći i ostaviti Mamića ispred zgrade? Rekao sam mu da se ne možemo družiti
Ivan Turudić komentirao je optužbe o vlastitoj iskrenosti koje su se pojavile u javnom prostoru otkako je objavljeno da će postati glavni državni odvjetnik, a otkrio je i koji će mu biti prvi potezi kada preuzme tu dužnost
FOTO Pogledajte ludu atmosferu na Kranjči! Uz uzvike 'Dinamo! Dinamo', Rijeka doživjela katastrofu
Lokosi su večeras uspjeli zadržati korak s Osijekom u utrci za europske utakmice, a istovremeno osigurati Dinamov ostanak na vrhu prvenstvene ljestvice
Ovih dana neprestano kišete? Uzročnik nije samo pelud iz zraka, već i nametnik skriven u posteljini, tepihu i namještaju
Zdrav životni prostor ovisi o zraku koji udišemo, ali i o razini vlage kojoj smo svakodnevno izloženi. Idealna razina je od 40 do 60 posto vlažnosti, no često je ovaj raspon gotovo nemoguće održati.
Jednu grešku kod proljetnog čišćenja svi radimo, a oduzima nam više vremena i energije
Inflacija, poskupljenje hrane i potrepština za svakodnevnu upotrebu teme su koje nas svakodnevno dočekuju i pogađaju sa svih strana. Dio naše svakodnevice je pažljivo gledanje na svaki cent, a odlazak u trgovini više nije bezbrižna aktivnost, već prethodno pomno planiranje popisa za kupovinu.
UISTINU JE DOBRO RADIO ,KADA SU GA PITALI ZA CIJENU KRUHA ,U HRVATSKOJ NIJE ZNAO .