povlašten status

Naštetili rivalima: Žalba zbog Pošte došla i do Europske komisije

Foto: Marijan Sušenj/PIXSELL
postar,portal
Foto: Matija Topolovec/PIXSELL
hajdaš
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
drazen breglec,cityex,portal
18.09.2013.
u 23:00
Nezadovoljstvo među davateljima poštanskih usluga zbog povlaštenog statusa Hrvatske pošte traje više od godinu dana, zbog čega su upozoravali nadležne, a ovaj put žalba je došla i do Europske komisije.
Pogledaj originalni članak

Europska komisija poslala je tzv. EU PILOT predmet, odnosno pismo u kojem od države traži odgovore vezane uz pružanje poštanskih usluga jer se sumnja da Hrvatska pošta ima povlašten status na tržištu u odnosu na konkurenciju. EU PILOT je glavni alat pomoću kojeg EK komunicira s članicama Unije o provedbi zakona, a na temelju čega može, ako se nepravilnosti i utvrde, donijeti sankcije.

Usklađivanje

Nezadovoljstvo među davateljima poštanskih usluga zbog povlaštenog statusa Hrvatske pošte traje više od godinu dana, zbog čega su upozoravali nadležne, a ovaj put žalba je došla i do Europske komisije. Hrvatska pošta dobila je pravo na pružanje tzv. univerzalnih usluga, čije bi troškove trebali pokrivati svi davatelji poštanskih usluga na tržištu kroz tzv. kompenzacijski fond. No, Pošta još ne primjenjuje odvojeno troškovno računovodstvo, odnosno ne prikazuje koliki su joj troškovi za pojedine usluge. Na to upozorava i EK. Komisija je na temelju dostavljenih informacija te nakon pomne provjere informacija zaključila da se odvojeno troškovno računovodstvo ne primjenjuje.

Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić kaže da nema mjesta panici te da će država to ispoštovati do kraja godine. – Hrvatska pošta je obvezu odvojenog troškovnog računovodstva ispunila i predala je HAKOM-u na odobrenje, nakon čega će uslijediti i njegova primjena – kaže ministar Hajdaš Dončić. Takav će odgovor dostaviti i Europskoj komisiji, a koja im je za to dala rok do 23. listopada. Ministar očekuje da će HAKOM odluku verificirati do kraja rujna. No konkurenti Pošte s pravom se osjećaju zakinuti dodaju li se i nepravilnosti vezane uz neopravdane popuste koje Pošta daje velikim korisnicima. Očito je, naime, ali i normalno, kaže nam izvor iz Vlade, da je država morala što dulje štititi tvrtku u svome vlasništvu.

Na neopravdane popuste osvrnuo se i EK te pita je li HAKOM ocijenio opravdanost tarifa i uvedenih popusta, pogotovu diskriminacijskog postupanja u popustima za pošiljke velikih korisnika koji iznose od 53 do 55 posto, a s druge strane samo 14 posto za tražitelje pristupa mreži. Ministar kaže da će se i to regulirati.

Neopravdani popusti

– Već godinu i pol HP na tržištu poštanskih usluga primjenjuje dampinške cijene, i to selektivno, samo velikim bankama i telekomima, tj. velikim korisnicima. Dok velike korporacije zbog uništenog tržišta stvaraju ekstra profite, državna uprava, sudovi i državna poduzeća, vjerojatno pod političkim pritiskom, istovremeno plaćaju više cijene poštanskih usluga, a javne natječaje ili ne provode ili ne provode na fer način, tako da samo HP može zadovoljiti uvjete – optužuje Dražen Breglec, član uprave CityEX-a. Dodatno, Pošta na usluge velikim korisnicima ne naplaćuje PDV, što nije u skladu sa zakonom, pa je, prema procjenama, država samo na dvije najveće banke izgubila zbog nenaplaćenog PDV-a 15 milijuna kuna u godinu dana.

>>Država od prodaje HBP-a i CO-a očekuje barem 3 milijarde kn

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.