Foto: Thinkstock Ferratumova najveća međunarodna anketa o ponašanju potrošača

Ferratumova najveća međunarodna anketa o ponašanju potrošača

12. 06. 2018. u 09:17

Ferratum grupa osmi je put zaredom provela svoju iznimno uspješnu anketu Ljetni barometar™. Gotovo 22.000 kućanstava sudjelovalo je u anketi koja se provodi dva puta godišnje i koja je, među raznim ostalim stvarima, istraživala koje će aktivnosti sudionici obavljati ovoga ljeta, hoće li sudionici obavljati kupnju putem interneta ili u tradicionalnim maloprodajnim trgovinama, te koja će zemlja najviše potrošiti ovoga ljeta.

Ovogodišnji rezultati pokazuju da 26% ispitanika planira potrošiti više novca ovoga ljeta nego prošlog, dok je 40% ispitanika izjavilo da će potrošiti jednako kao i prošlog ljeta.

Veliki potrošači

Kada je riječ o tome koliko će se novca od mjesečne plaće potrošiti tijekom ljetnih praznika, rezultati pokazuju da će veliki potrošači biti Norveška (68,5%), Latvija (67%), Hrvatska (61,2%) i Meksiko (60,3%). S druge strane, zemlje iz kojih će sudionici potrošiti najmanje novca od svoje mjesečne plaće tijekom ljeta jesu Finska (39,7%), Švedska (37,9%), Poljska (14%) i Brazil (13,1%).

Cash No Longer King“ (rijetko tko više koristi gotovinu)

Nije iznenađujuće što je 70% ispitanika u Norveškoj i Švedskoj izjavilo da preferira korištenje kartice umjesto gotovine. Međutim, Skandinavija nije jedino mjesto gdje rijetko tko više koristi gotovinu, više od 50% ispitanika izjavilo je da će koristiti kartice umjesto gotovine ovog ljeta.

Više od 60% ispitanika izjavilo je da će tijekom ljetnih praznika koristiti mobilno bankarstvo za svoje bankovne potrebe. Pobliže gledano, čak 80% ispitanika iz Švedske, Kanade, Norveške i Nizozemske izjavilo je da će u tom razdoblju koristiti mobilno bankarstvo.

Ferratumova najveća međunarodna anketa o ponašanju potrošača

Kupovina putem interneta naspram kupnje u maloprodajnim trgovinama

Oko 30% ispitanika izjavilo je da će se ovoga ljeta kupovati proizvode i usluge putem interneta, pri čemu su Velika Britanija i Španjolska na prvom mjestu. Finska, Latvija i Meksiko, s druge strane, i dalje će obavljati ljetnu kupovinu u tradicionalnim maloprodajnim trgovinama.

Putovanje tijekom ljeta

11,3% ispitanika izjavilo je da će njihova putovanja tijekom godišnjeg odmora biti unutar zemlje, dok je samo 8,7% ispitanika izjavilo da će putovati u inozemstvo.

Oni koji će putovati izjavili su da će gotovo 40% cijelog svojeg ljetnog budžeta potrošiti na putovanje - što je povećanje od 7% u odnosu na prošlu godinu. Zemlje koje izdvajaju najviše ljetnog budžeta na putovanje jesu Njemačka (50,8%), Bugarska (45,8%), Finska (41,1%) i Poljska (40,1%).

Sudionici iz Bugarske, Brazila i Danske potrošit će najviše na inozemna putovanja na koja će izdvojiti 15% do 21% svojih mjesečnih prihoda.

Ispitanici iz Norveške (99,43%) najspremniji su potrošiti više od 100 € po noćenju u hotelu, dok će sudionici u Njemačkoj (72,18%), Češkoj Republici (52,03%) i Bugarskoj (48,72%) najviše koristiti Airbnb za svoj smještaj.

Na što će se trošiti novac

Što se tiče aktivnosti na koje će ispitanici potrošiti svoje ljetne budžete i u kojem postotku, najpopularnija su putovanja unutar zemlje (11,3%), čemu slijede odjeća i ljetna moda (10,7%) te društvene aktivnosti poput izleta na plažu, zabava i restorana (10 %).

Obiteljske rekreacijske aktivnosti ili sportovi - najpopularniji u Meksiku, Kanadi i Češkoj Republici - na sljedećem su mjestu s 9,8%, čemu slijede društveni događaji s 9,2%. Samo je Latvija stavila vrtlarstvo i DYI (uradi sam) na vrh popisa za koje će izdvojiti gotovo 16% svojih prihoda.

Kako je provedena anketa Ljetni barometar™ Ferratum grupe za 2018.?

• Anketu je provela Ferratum grupa koja je ispitala svoje aktivne klijente u 18 međunarodnih zemalja putem internetske ankete sa standardiziranim upitnikom. Prihodi su iskazani u lokalnoj valuti, a relativna potrošnja za ljetovanje izračunava se omjerom mjesečnog raspoloživog dohotka obitelji u svakoj zemlji. Raspoloživi dohoci prilagođeni su po svakoj zemlji, paritetu individualne kupovne moći na temelju podataka Svjetske banke iz 2014. godine.

• U anketi je sudjelovalo gotovo 22.000 kućanstava. Ispitanici su bili u dobi od 18 do preko 61 godine. 54,4% sudionika bile su žene. Prosječni raspoloživi neto dohodak kućanstava koja su sudjelovala u anketi iznosio je između 603 i 2631 EUR. Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,9 osoba.

• Osim demografskih čimbenika, ispitanicima su postavljena pitanja o njihovim raspoloživim mjesečnim neto dohocima, koliko troše na ljetovanje, na koje aktivnosti troše svoj novac, te hoće li koristiti usluge Airbnb-a ili internetskog bankarstva prilikom putovanja u inozemstvo.

• U anketi je korištena valuta specifična za svaku zemlju. Odgovori su izjednačavani kako bi odražavali odgovarajuću kupovnu moć svake zemlje. Svi anketirani ispitanici bili su anonimni.

pogledajte na vecernji.hr
Vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice vecernji.hr kliknite na "Slažem se".