Zračne akvizicije

Air Serbia ulazi u utrku za Croatia Airlines?

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Croatia Airlines
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
11.03.2015., Velika Gorica - Zracna luka Zagreb, Tehnicki hangar Croatia Airlinesa, prezentacija novog hangara Croatia Airlinesa koju je odrzo direktor Croatia Airlinesa Kresimir Kucko. Photo: Goran Jakus/PIXSELL.
25.11.2015.
u 15:41
Srbijanski premijer Vučić najavio kupnju aviokompanija u regiji
Pogledaj originalni članak

Srbijanski premijer Aleksandar Vučić izjavio je prije nekoliko dana da će u dogledno vrijeme Air Serbia kupiti jednu balkansku aviokompaniju. Vučić nije naveo koja bi to aviokompanija bila, no rekao je i da bi srbijanski nacionalni avioprijevoznik dosad već kupio dvije ili tri aviokompanije u regiji da nema političkih prepreka za to. Air Serbia, otkako je u nju 2013. godine sa 49 posto udjela ušao moćni Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, bilježi velike stope rasta pa je Vučić kazao i da srbijanska aviokompanija posluje uvjerljivo najbolja u cijeloj regiji. Kao prva moguća akvizicija Air Serbije u stručnim se krugovima navodi crnogorski Montenegro Airlines, koji je ovaj mjesec potpisao memorandum o strateškoj i komercijalnoj suradnji s Etihadom.

Razgovor o modelu

Vučićeve izjave o akvizicijama Air Serbije u regiji stižu u vrijeme kad hrvatska Vlada drugi put pokušava naći kupca ili strateškog partnera za Croatia Airlines. Za to je angažiran fond Svjetske banke IFC, koji je ispitao interes 13 svjetskih aviokompanija za hrvatskog avioprijevoznika. Kao što smo pisali prije nekoliko dana, u drugi krug ušli su njemačka Lufthansa, grčki Aegean Airlines i Turkish Airlines, s kojima će predstavnici IFC-a nastaviti razgovore o modelu po kojem bi ušli u CA – dokapitalizacijom, kupnjom ili strateškim partnerstvom. Nakon tih razgovora sljedeće će se godine raspisati međunarodni javni natječaj na koji će se moći javiti i druge aviokompanije, pa tako i Air Serbia. Ona će, pak, s obzirom na to da Srbija nije u EU, moći steći najviše 49 posto dionica CA. Vlada je ovaj put angažirala IFC kako bi našla potencijalne kupce i tako bila sigurna da će se netko javiti na natječaj kako se ne bi ponovio scenarij iz prvog natječaja na koji se nije javio nitko. IFC, kako doznajemo, nije kontaktirao s Air Serbijom zbog Croatia Airlinesa, no zato jest s Etihadom, koji je pokazao interes za hrvatskog avioprijevoznika.

Političke priče

Stručnjak za avijaciju Alen Šćuric smatra da su šanse da se Air Serbia javi na natječaj za Croatia Airlines nikakve.

– Air Serbia nema novca za to. Priče o akvizicijama u regiji te aviokompanije političke su priče premijera Vučića – kaže Šćuric. Dodaje da za akvizicije u regiji nisu problem političke prepreke, nego nedostatak novca. Za Croatia Airlines Šćuric kaže da sad vrijedi, nakon što je država na sebe preuzela dugove te kompanije, nekoliko stotina milijuna eura, a da Air Serbia nema ni pet milijuna eura.

Kad bi pak i došlo do toga da Air Serbia preuzme Croatia Airlines, Šćuric kaže da bi taj balon puknuo odmah jer Air Serbia raste nezdravo, na račun investiranja države. Kao najizglednijeg kupca hrvatskog avioprijevoznika on vidi Lufthansu, koja u planovima za svoju kompaniju Eurowings ima i akvizicije regionalnih avioprijevoznika te stvaranje baza i izvan Njemačke.

>> Lufthansa, Aegean i Turkish ostali u igri za Croatia Airlines

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

Avatar Pavel ic
Pavel ic
16:51 25.11.2015.

ako milanovic pobjedi eto nama vraga

FN
Fr@njo
19:28 25.11.2015.

Zasto ne..nekada je u zrakoplovima Jat-a smrdilo po luku i rakijici, i mnogima u HR.taj smrad nedostaje..eto, sansa se ukazuje ponovno.

R0
R00kie
16:13 25.11.2015.

neka kupe! to je poruka svima kako zavrsavaju firme u drzavnom vlasnistvu koje vode politicari, a vi se opirite privatozaciji!!!