Auto opet postao luksuz

Za Škodu Octaviju mjesečno potrošimo i do 3500 kn

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
auto
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Škoda Octavia
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Dacia Snadero
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Opel Astra
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Hyundai iX35
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Audi A6
24.08.2014.
u 11:58
Skupe Audijeve limuzine, nesuđene ministarske A “šestice” 3,0 TDI quattro, građane godišnje stoje čak 140.232 kune. Nismo uračunali troškove kvarova, plaćanje cestarina i parkinga, kasko...
Pogledaj originalni članak

Koliko zapravo trošimo na svoj automobil često nismo sasvim svjesni. Naše je istraživanje, po uzoru na njemački tjednik Focus, pokazalo da vlasnici do pet godina starog Peugeota 107, jednog od najjeftinijih i najštedljivijih automobila koji se može kupiti u Hrvatskoj, godišnje izdvajaju 22.979 kuna za njegovu prosječnu uporabu. To je mjesečno 1914 kuna, odnosno više od trećine prosječne hrvatske neto plaće (5558 kuna). Kad se to podijeli s prijeđenom kilometražom ispada da svaki kilometar njegova vlasnika stoji 1,91 kunu.

To je možda razlog zašto su u prvih sedam mjeseci ove godine građani kupili samo 7162 nova automobila, a na tržištu rabljenih najbolje se prodaju automobili od 25.000 do 35.000 kuna, često stariji od 10 godina.

Pola milijuna za Mercedes

Ali, da ima i onih koji si mogu priuštiti superluksuzne automobile, 35 puta skuplje od spomenutog gradskog Peugeota 107, pokazuje i primjer najskupljeg auta u našoj usporedbi. Supersportski Mercedes SLS AMG sa 571 KS, vrijedan 2,138.457 kuna, kakvog vozi šibenski poduzetnik Josip Stojanović Jolly, uz leasing i redovne troškove godišnje vlasnika stoji 509.898 kuna ili 42,49 kuna po kilometru.

Ne znamo je li to zbog velikih troškova, ali Stojanović svoj četiri godine star auto već dulje vrijeme prodaje za 200.000 eura. Izračun smo radili na temelju prosječne uporabe, što znači godišnji prelazak 12.000 kilometara (hrvatski prosjek). Za financiranje smo uzeli leasing na pet godina, uz 20% učešća, ali smo i plaćeno učešće razmjerno dodali u troškove na razini petogodišnje eksploatacije vozila.

Oktavija najprodavanija

Primjerice, za Škodu Octaviju, ove godine najprodavaniji automobil u Hrvatskoj i san mnogih Hrvata, rata leasinga na pet godina je 2196 kuna. Ali, kad se zbroje svi najnužniji troškovi poput registracije, osiguranja, goriva, redovnog servisa, godišnjeg poreza i minimalnih sitnih troškova ispada da vam za automobil, koji bi prema svemu mogao i morao biti idealan za hrvatsku srednju klasu, godišnje treba 42.058 kuna ili mjesečno 3504 kune (63% prosječne hrvatske plaće). Velika većina Hrvata si to ne može priuštiti. A koliko građane zapravo stoje skupe Audijeve limuzine, nesuđene ministarske A “šestice” 3,0 TDI quattro pokazuje računica – godišnje čak 140.232 kune.

Foto: VL

Treba napomenuti da su to samo inicijalni troškovi, jer u izračun nismo uračunali moguće troškove izvanrednih kvarova, popravka štete skrivite li sudar, plaćanje premije kasko osiguranja, troškove parkiranja na javnim parkiralištima i u garažama, plaćanje cestarine... Iako je danas automobil za većinu puka potreba, sve više postaje pravi luksuz. I to ne premium automobil, već običan mali gradski auto.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 45

Avatar commentator
commentator
12:16 24.08.2014.

Zašto moraju vozi(kati) škode superb, bemvee, mrcedese, audje, neka se konačno svi probude i kupe aute ovisno o mogućnostima, a ne glumiti neke romane abrahamoviće.

NS
Nuclear_Strike
13:04 24.08.2014.

Postoji i javni prijevoz, u Gradu Zagrebu, čak, nahvaljen. Ugledajmo se na Švedsku.

TR
Trnjanec
13:03 24.08.2014.

Kada bi država smanjila PDV na osobna vozila za privatnu uporabu, kada bi snizila sve trošarine, kada bi sredila uhljebe u HAC-u (tako da pojeftine benzin i cestarine), kada banke ne bi u Hrvatskoj mogle derati građane trostruko većim kamatama nego u inozemstvu... Tada bi se pomladio i vozni park. Pogotovo ako se uvedu subvencije na električna i hibridna vozila, koja od fasada u gradovima ne bi stvarala crna rugla. Ali eto, živimo u državi u kakvoj živimo, a gradovi su nam crni i žderu ih, kao i nas, opasne kemikalije iz ispuha prastarih automobila.