za volanom

Vozili smo Infiniti Q30, japanski Mercedes GLA

Foto: Infiniti
Infiniti Q30
Foto: Infiniti
Infiniti Q30
Foto: Infiniti
Infiniti Q30
21.11.2015.
u 17:00
Luksuzna oprema i iznimna uglađenost u vožnji te mnoštvo njemačke, japanske i francuske napredne tehnologije glavni su aduti Infinitija Q30
Pogledaj originalni članak

Sjedamo u novi Infiniti Q30, prvi kompaktni automobil luksuzne marke japanskog Nissana, u lisabonskoj zračnoj luci. Izgled brzinomjera, tipke za elektronsko namještanje sjedala na vratima, položaj električne ručne kočnice, pa i sam dojam za volanom, sve nam je to već poznato. Iz Mercedesa. Japanci ni ne kriju da je Q30 razvijen u suradnji s Daimlerom, s kojim Alijansa Renault-Nissan globalno surađuje.

Nije nimalo loše preuzeti rješenja iz jednog od najboljih kompakata na tržištu, Mercedesa A -klase, ali može biti kontraproduktivno za proizvođača koji želi biti drugačiji. Jedan je od Infinitijevih aduta, naime, upravo je različitost, detalji kojima se distancira od lidera premium kompaktne klase – BMW-a Serije 1, Audija A3, Volva V40, Lexusa CT200 i spomenutog Mercedesa, odnosno možda bolje reći crossover inačice A-klase, modela GLA, budući da je Q30 odignut od tla 17 cm. Dizajn modela Q30 svakako je unikatan.

Sve u koži i alcantari

Poseban je i primjetan gdje god smo se s njim pojavili, od mondenog ljetovališta Cascaisa, turističke najzapadnije točke Europe Cabo de Roce, do samog centra Lisabona. Svi su uočili šminkerski Q30. "Wow efekt" postignut je atraktivnim linijama, pomodnom podignutom karoserijom kojom se Q30 smješta između običnog kompakta i crossovera, ali i znatiželjom. Naime, Europljanima je Infiniti još uvijek relativna novost jer je na Stari kontinent marka stigla (tek) prije sedam godina.

U unutrašnjosti, barem na prvim testnim vožnjama u Portugalu, vlada pravi luksuz. Najfinija je koža na upravljaču, kožne obloge na vratima i instrumentnoj ploči i sjedalima, krov presvučen alcantarom... Filigranska je i završna obrada, čini se kao salivena iz jednog komada. Vozač se zaista ugodno osjeća, iako bi visoki vozači mogli imati problema zbog nešto manjih sjedala. Na stražnjoj klupi za koljena nije raskošno, a kad pogledamo dimenzije i samo prosječan prtljažnik od 368 litara, zaključujemo da je mnogo od 442 cm izgubljeno zbog dizajna. Neka, Q30 izgleda jako dobro.

Renaultov pouzdani dizel

Ispod prednjeg poklopca opet je "dobar znanac". Početni dizelski motor u Q30 je, naime, Renaultov 1,5 dCi. Pažljivo ugođen već za A-klasu, razvija 109 KS i 260 Nm. To je sasvim dovoljno, uz precizan 6-brzinski ručni mjenjač, za ugodnu vožnju. I štedljivu, s prosjekom do 5,5 litara. Ali, za sportskiju vožnju modela teškog 1450 kg bit će potreban jači motor. Mnogo je dojmljiviji isprobani jači dizelaš, 2,2-litreni Mercedesov dizelaš sa 170 KS uparen sa 7-stupanjskim automatskim DCT mjenjačem s dvije spojke. U kabini je vrlo tiho, dok ovjes suvereno upija neravnine. Udobnost je vrhunska. U ponudi su i tri turbobenzinca, 1,6 T sa 122 i 156 te 2,0 T sa 211 KS. Za naše tržište bi posebno zanimljiv mogao biti početni sa 122 KS.

Dva najsnažnija motora moguće je odabrati i sa AWD pogonom na sve kotače. Q30 ima sve dostupne sigurnosne sustave kojima se hvali Nissan, napredni multimedijski sustav InTouch kojim se omogućuje pogled za 360 stupnjeva oko automobila.Službena cijena još nije poznata, ali očekuje se početna od oko 200.000 kuna, što bi mogao biti dobar mamac za one koji se žele istaknuti luksuznim kompaktom, a da nije sa znakom njemačkog premium trojca.

>> Izduženi Q50L spreman za Kinu

>> Infiniti Q50 i Q70 - japanski odgovor na njemačke adute

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

HH
helgin@hogar
17:58 21.11.2015.

pa vama ne bi dao ni traktor da vozite, i kad bi napisali poslije toga da ste vozili boeing za kukuruz!

HA
hacker
10:19 23.11.2015.

-Vanjski dizajn je ok, ali unutrašnjost za jedan skupi auto premium klase ima isti nedopustivi propust kao Mercedes GLA klase a to su neobloženi dijelovi rubova vratiju gdje su goli lakirani limovi - tu je obloga vrata morala skroz ići na gumu kao i gornji dio vrata s unutrašnje strane koji je trebao biti obložen crnom plastikom kao recimo svi noviji Opeli ili BMW.

PU
pulizg
08:15 23.11.2015.

ja sam mislio da je ovo mazda