OPET NA CESTAMA

Svaki četvrti poginuli na cestama vozač je motocikla ili mopeda

Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Svaki četvrti poginuli na cestama vozač je motocikla ili mopeda
08.04.2016.
u 10:00
Dobro je poznato da su “motoristi”, odnosno vozači mopeda i motocikala uz pješake i bicikliste najugroženiji sudionici u prometu
Pogledaj originalni članak

Dolaskom toplijeg vremena na ceste su se vratili vozači dvokotača. Dobro je poznato da su “motoristi”, odnosno vozači mopeda i motocikala uz pješake i bicikliste najugroženiji sudionici u prometu, a posebno su za njih opasni ovi prvi proljetni dani kad drugi vozači nakon zime još nisu navikli da dvokotači opet u većem broju sudjeluju u prometu. Stoga, i drugi sudionici prometa trebaju dodatno pripaziti na vozače dvokotača.

Često bez zaštitne kacige

Lani je svaki četvrti poginuli vozač na našim cestama bio na mopedu ili motociklu. U Hrvatskoj je u 2015. u cestovnom prometu poginulo 348 ljudi. Od toga je smrtno stradao 61 pješak, 161 ih je poginulo u osobnom automobilu, jedan u autobusu, 11 u teretnom vozilu, pet na traktoru, 34 biciklista te 14 mopedista i 58 motociklista. Što znači da je na dvokotačima (bez biciklista) poginulo 25% svih onih koji su poginuli u sudarima vozila (bez pješaka).

S obzirom da je u Hrvatskoj registrirano 1,476.229 osobnih automobila, a mopeda i motocikala ima samo 144.141, jasno je da su vozači dvokotača mnogo ugroženiji od ostalih vozača. Često je mišljenje da su vozači mopeda i motocikala zbog brze i opasne vožnje te nepoštivanja prometnih pravila sami krivi za nesreće.

Dakako, ima i toga, ali kao i u svemu, ne treba generalizirati. Vozači dvokotača su krivi za oko 55% prometnih nesreća, dok su za ostale nesreće u kojima su oni sudjelovali krivi drugi vozači. Ipak, za neke su opasne prekršaje motoristi isključivi krivci.

Prema podacima MUP-a, lani je pri vožnji bez zaštitne kacige policija uhvatila 7520 motorista, a od 72 lani poginula mopedista i motociklista njih desetoro nije imalo zaštitnu kacigu, a u isto vrijeme od 2046 ozlijeđenih mopedista i motociklista kacigu na glavi nije imalo njih 183. Prema iskustvu policije najčešće greške motociklista i mopedista su precjenjivanje svoje vozačke sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti u prometu. Kao što smo već spomenuli, često ne koriste kacigu, voze prebrzo, kreću se nogostupima ili pješačnim zonama, pretječu kolonu vozila...

Opasne greške vozača

S druge strane vozači osobnih automobila učestalo rade neke prekršaje koji ugrožavaju vozače dvokotača. Primjerice, ne provjeravaju mrtvi kut, skreću i prestrojavaju se bez uključenog pokazivača smjera, oduzimaju motociklistima prednost prolaska na raskrižju, a događa se i da neoprezno otvaraju vrata dok stoje u koloni.

>> Evo na kojim cestama najviše stradavaju motociklisti

>> Dvostruko je opasnije voziti motor nego auto

ZAKONSKA OBVEZA

Liječnici prisiljeni ljude prijavljivati policiji: 'Pridržavat ćemo se toga, nema razloga da se zbog toga ljute na nas'

Za privremenu nesposobnost do 6 mjeseci samo upozorenje, a ako je razdoblje nesposobnosti dulje, liječnik je dužan javiti to policiji. Obaveza je to svakog liječnika koji je obavio pregled ili liječio vozača, kao i njegova izabranog odnosno obiteljskog liječnika, a propisuje je Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače koji stupa na snagu sljedeći tjedan.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar comparator
comparator
10:03 08.04.2016.

Vozači motocikala i svih prometala na dva kotača trebajuznati kako je nalijeganje na asvalt njihovog vozila s povečanjem brzine sve manja . Oni zapravo lete zrakom.