ISTRAŽIVANJE

Povoljno i sigurno je na cijeni, ali aute koji sami voze mladi ne žele

Foto: MARCOS DE PAULA/DPA/Pixsell
Povoljno i sigurno je na cijeni, ali aute koji sami voze mladi ne žele
29.09.2015.
u 11:00
Svaki drugi ispitanik ne vjeruje u pouzdanost autonomnih vozila, ali većina ih misli da bi takvi auti mogli smanjiti broj nesreća
Pogledaj originalni članak

Najnovija istraživanja pokazuju da automobile bez vozača želi tek manji broj budućih znanstvenika, inženjera i industrijskih dizajnera. Među studentima iz 12 europskih država Goodyear Dunlop Tires Europe u suradnji s institutom ThinkYoung proveo je istraživanje o automobilima kakve u budućnosti žele voziti.

Bitna je povoljna cijena

U istraživanju je sudjelovalo 2500 osoba u dobi od 18 do 30 godina. Generacija koja će krojiti iduća desetljeća na prvo je mjesto postavila pametne i cjenovno povoljne automobile opremljene pametnim funkcijama za veću sigurnost na cesti. Vozilima bez vozača nije oduševljena. Čak 85 posto europskih studenata uvjereno je da će u idućih deset godina posjedovati vlastiti automobil. Više od polovice mladih (55,7 posto) u sljedećih deset godina od automobilske industrije očekuje da im ponudi automobil koji će biti cjenovno dostupan i koji će uvažavati najnovije tehnologije. Njih 47,4% želi automobil opremljen pametnim sigurnosnim funkcijama poput senzora i kamera za utvrđivanje eventualne opasnosti. Nešto manjem postotku ispitanih (39%) sviđa se mogućnost da njihovo vozilo komunicira s drugim vozilima na cesti. Tako bi na vrijeme saznali za neočekivane situacije u prometu i pripremili se na njih. Ispitanim studentima mogućnost uporabe automobila bez vozača nije ‘sjela’ najbolje, iako su automobili s autopilotima trenutno u središtu pozornosti automobilske i informacijske industrije.

Vožnja s manje stresa

Samo 22,4% ispitanika u narednih deset godina želi posve autonoman automobil. Svaki drugi ispitani student ne vjeruje u pouzdanost takvih vozila. Bez obzira na tu generalnu ocjenu, mladi vjeruju da bi autonomni automobili mogli utjecati na smanjenje broja prometnih nesreća (60,%), da bi s njima vožnja bila manje stresna (41,9%) i da bi prometnih zastoja bilo manje (39,7%).

>> Googleov samovozeći auto nema brisače na vjetrobranu jer mu ne trebaju

>> Laserom od 60 dolara moguće onesposobiti skupocjene samovozeće aute

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.