DRUGI ŽIVOT

Pogledajte što se radi s isluženim baterijama iz električnih automobila

Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
28.08.2021.
u 11:57
Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti za pogon mopeda. Dobre su i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura
Pogledaj originalni članak

Kako bi se smanjio porast prosječne temperature, automobilska industrija morala bi smanjiti emisije stakleničkih plinova. Stoga se već godinama potiče prelazak na električna vozila te se produljuje životni vijek baterija. No, iz Renault Grupe ukazuju da i rabljene baterije iz električnih automobila imaju neku namjenu, svoj drugi život. Na tom području Renault surađuje s društvom Mobilize, a cilj im je stvoriti održive ekosustave koji kombiniraju električnu mobilnost, pametno punjenje i ponovnu uporabu baterija za pohranu energije iz obnovljivih izvora.

Raditi na cjelokupnom životnom ciklusu baterije znači ubrzati uvođenje snažnijih baterija, s nižim emisijama ugljikovih oksida. No, njih prije recikliranja valja preraditi ili ponovno uporabiti.
Partnerstvo Renaulta i Mobilizea omogućuje da se rabljene baterije iz Renaultovih električnih vozila - nakon gotovo deset godina službe – koriste u druge svrhe. Te baterije više nisu prikladne za uporabu u električnom vozilu, ali su još uvijek dovoljno snažne za, primjerice, pogon vozila na dva kotača: električnih bicikala ili mopeda. Nadalje, mogu se iskoristiti u kamionima za prodaju brze hrane, poput Mastera Z.E., kako u pogonu tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku količinu električne energije potrebne za pečenje vafla, rad hladnjaka, tostera i friteza osiguravaju baterije u drugom životnom vijeku i solarne ćelije.

Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura. Kada vozač ugasi pogonski motor kombija, hladnjaci također prestaju raditi. U tom slučaju baterija u drugom životnom vijeku može osigurati potrebnu energiju, tako da isključeni motor ne utječe na hlađeni prostor. Dakle, dodatni životni vijek rabljenih baterija prije njihova recikliranja nije zanemariv.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

MO
modovisisajteMaraschino
15:21 28.08.2021.

Par godina i baterije gotove? I onda te baterije ponovno u upotrebu? Što neće sve izmisliti samo da ne priznaju da su sadašnje baterije i tehnologija za onu stvar.... Ajde priznajte da je reciklaža baterija veliki problem.

Avatar Hazl113
Hazl113
16:26 28.08.2021.

Ako neko misli da će baterijama i električnim autima jako pasti cijena, grdo se vara. Trenutno je Litij tražena roba, ali ga nema previše. Što ga ima manje, cijena će mu rasti. To nema veze sa većom serijskom proizvodnjom. Svim drugim dijelovima cijena može ići dole, ali ne previše. Kada dođe vrijeme za promjenu baterija, a dolazi puno brže nego deklariranih 800 punjenja, auti ce se bacat, jer će promjena biti neisplativa. I tu nije priči kraj. Za preći 500km treba stalno kontrolirat potrošnju. Zaboravite vožnju po autocesti sa 130km/h. Čim se upale svjetla, mada su LED, eto ti 15% manji doseg. A sada za finale. Po zimi kada treba grijanje, ti se km još dodatno smanjuju za 30%. I onda kada se doda vožnja po zimi i noći, dolazimo do skoro 50% manjeg dosega. Zato je definitivno Hibrid daleko najbolje rješenje. Time se izbjegavaju veliki izdaci za infrastrukturu i ponajviše ekološko zbrinjavanje. A ove gluposti o sekundarnoj iskoristivosti baterija neću pisat.

RS
rasta sev
15:47 28.08.2021.

Ništa ne može nestati bez traga i nema izvora energije koja neće izazvati zagađenje u okolini samo je pitanje gdje i koliko. Postoji li studija o tome koliko baterija će biti otpad i u kojem vremenu zatim koliko košta zbrinjavanje baterija i da li je uopće moguće reciklirati bez štete za okoliš i koja je cijena istog. Čini se daa opet jurimo u nešto primamljivo dok ujedno nemamo potpuna saznanja o posljedicama.