AUTOŠKOLE Prvi donosimo rezultate prolaznosti na vozačkim ispitima

Ni polovica vozača vozački ne položi iz prve

Foto: import
Ni polovica vozača vozački ne položi iz prve
16.03.2008.
u 17:30
Pogledaj originalni članak

Više od polovice kandidata – točnije 53 posto ili 16.153 – u autoškolama za koje je mjerodavan zagrebački ispitni centar, pod koji spada gotovo polovica hrvatskih autoškola, vozački ispit polagalo je dva i više puta. Pokazuje to statistika o postotku prolaznosti kandidata u autoškolama na ispitima za B kategoriju koju je Hrvatski autoklub napravio za 2007. godinu. Statistika je još uvijek neslužbena jer je HAK podatke poslao autoškolama kako bi one provjerile njihovu točnost.

Polažu i više od tri puta
Instruktori smatraju da su razlog tako lošim rezultatima poligonske radnje koje mora položiti svaki kandidat kako bi uopće mogao polagati ispit na cesti.

– Između deset i petnaest sati, od ukupno 35, izgubi se na vježbanje radnji koje vozačima neće pomoći u prometu. Upravo na poligonu kandidati najčešće padaju. Trebalo bi napraviti statistiku koliko je kandidata palo na poligonu, a koliko na cesti – kazao je Zlatko Margetić, predsjednik Sindikata instruktora vožnje. Od 30.354 kandidata koja su tijekom prošle godine pristupili ispitu iz vožnje, vozačku dozvolu dobila su 28.804.

To znači da je više od tisuću i pol kandidata odustalo od polaganja vozačkog ispita – zbog nedostatka volje ili zato što vožnju nisu uspjeli položiti u zakonskom roku od godinu dana od upisa u autoškolu. “Propali” su vozači više od šest i pol milijuna kuna – koje su potrošili samo na nastavu iz prometnih propisa i na satove vožnje – bacili u vjetar.

Više od dvjesto tisuća kuna uplatili su HAK-u da bi uopće mogli izaći na ispit. Više od petnaest tisuća kandidata na ispit iz vožnje moralo je izlaziti dva puta, od čega ih se polovica na ispit vraćala i treći put. Četiri tisuće vozački su ispit položile tek nakon što su na ispit izašli više od tri puta. Samo na dodatne sate – a nakon što kandidat padne, mora odvoziti još pet sati – potrošili su približno četrnaest milijuna kuna.

Najbolji rezultat prolaznosti kandidata “iz prve ruke” ima autoškola Žigrović iz Svetog Ivana Zeline. Kod njih su 82 od 120 kandidata položila iz prve. Ivana Matić Grubišić iz te autoškole smatra da tako dobre rezultate imaju zato što njihovi učenici voze svaki ili svaki drugi dan. Zlatna medalja za obuku dobro im je došla jer su mlada škola – postoje tek tri godine, a vlasniku je samo 27 godina. Autoškola Premuž iz Varaždina zauzela je drugo mjesto. Ispit su položila 65 od 98 kandidata, a nijedan kandidat nije izlazio više od tri puta. Voditelja autoškole Krunoslava Lukačića iznenadila je vijest da su među najboljima.

Ne gubiti ritam
– Zbog najave poskupljenja u školi smo imali gužvu. No nastojali smo da kandidati voze najmanje dva puta po dva sata tjedno. Povremeno bismo mlađe kandidate, koji ne bi odmah nakon polaganja mogli dobiti vozačku dozvolu jer su maloljetni, stavljali na čekanje. Bitno je da kandidati ne gube ritam jer onda vožnja nema smisla – objasnio je K. Lukačić, čija autoškola ima tri stara iskusna instruktora. Istovremeno, “područna škola” koju autoškola Premuž ima u susjednom mjestu Vratno Gornje našla se pri dnu ljestvice prolaznosti. Lukačić sluti što je razlog tomu.

– Kandidati vožnju vježbaju u Varaždinu. Na put do grada potroše petnaestak minuta i to kratko vrijeme očito utječe na rezultate. A i instruktori u toj školi imaju manje iskustva – kazao je Lukačić.

Autoškola čiji su kandidati najviše puta morali ponavljati ispit je CM-Bal iz Zagreba. Samo je 25 od 101 potencijalnog vozača uspjelo položiti ispit iz prvog pokušaja. Vlasnik autoškole Marijan Čukelj kazao je da su u HAK–u pogrešno izračunali postotke te da on ne priznaje njihove rezultate.

Pogledajte na vecernji.hr