TEHNOLOGIJA

Pomoć pri parkiranju: kamere i mobiteli umjesto senzora

Foto: mercedes
Pomoć pri parkiranju: kamere i mobiteli umjesto senzora
12.03.2017.
u 09:00
Uska mjesta – bilo da je riječ o bočnom ili paralelnom parkiranju – više nisu problem ni manje vještim vozačima
Pogledaj originalni članak

Koliko ste puta došli do slobodnog parkirnog mjesta, ali nije bilo šanse da se na isto i parkirate jer su vozači s lijeve i desne strane stali tako da je “vaše” parkirno mjesto neiskoristivo? Kako bi olakšali takve stresne situacije, proizvođači automobila već godinama rade na sustavima pomoći.

Danas je i na manjim automobilima normalno da vozači pri kupnji odabiru i senzore za parkiranje. Nakon navikavanja na parking-senzore, mnogi se vozači više ne znaju parkirati bez njih. Prije više od deset godina proizvođači automobila ponudili su i sustav poluautomatskog parkiranja.

Vozač kontrolira kočnicu i gas

U praksi, vozite se područjem gdje tražite parkirno mjesto i automobil vas sam, zahvaljujući ugrađenim kamerama i senzorima, upozori da ste naišli na dovoljno veliko parkirno mjesto. Dakle, kad ste naišli na slobodno mjesto, automobil je samostalno procijenio stane li vaš automobil na to mjesto te vas je o tome informirao.

Kako biste se na odabrano mjesto parkirali, dovoljno je pritisnuti tipku za parkiranje te samo paziti na količinu gasa koju dodajete, odnosno na vrijeme pritisnuti kočnicu, da se automobil na vrijeme zaustavi. Automobil samostalno okreće kolo upravljača, dovoljno da se sigurno i pravilno smjesti na za to predviđen prostor. Takav sustav poluautomatskog, odnosno poluautonomnog parkiranja i danas postaje sve popularniji kod mnogih proizvođača, ali s obzirom na to da je dio dodatne opreme, na našim prostorima nema previše automobila koji su njime opremljeni.

Na početku su ti sustavi prvenstveno bili namijenjeni asistenciji pri bočnom parkiranju, no tijekom godina napredovali su i do paralelnog parkiranja. Također, prve su verzije sustava bile samo za prava parkirna mjesta, između dva automobila, no napredovali su tako da su bočna parkirna mjesta morala biti samo 80 cm duža od automobila, a omogućene su i situacije parkiranja na pola ili na cijelom rubnjaku, među stablima ili u zavojima. Uvedena je i dodatna pomoć u obliku automatskog kočenja u slučaju da je vozač previdio prepreku, poput stupića, žardinjere ili visokog rubnjaka.

Slika umjesto zvuka

Mnogo jeftinija pomoć kod nekih je proizvođača – zahvaljujući korištenju četiri kamere – došla u obliku prikaza vozila iz ptičje perspektive. Time je vozačima parkiranje postalo jednostavnije i preciznije jer se nisu oslanjali na zvuk senzora za parkiranje, već su uz pomoć slike na središnjem grebenu vidjeli koliko im je ostalo prostora do vozila ispred, odnosno vozila iza. Zadnja tehnologija autonomnog parkiranja omogućuje potpuno samostalno parkiranje, bez asistencije vozača. Omogućuje parkiranje na iznimno uskim mjestima, kada i nema prostora za izlazak iz vozila. Tada u pomoć priskače pametni telefon preko kojeg se upravlja parkiranjem. Ta je tehnologija tek pristigla u vozilima više klase, a pitanje je koliko će biti dostupna u nižim klasama.

>> Ne da mu se tražiti parking pa si je kupio garažu za 185 milijuna kuna

>> Autosalon u Ženevi: Pogledajte automobile od kojih zastaje dah

Hvalevrijedna suradnja

Hrvatske i njemačke snage zajedno donose novu eru liječenja tumora uz korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.