Rimčev posao s Aston Martinom

Hrvati rade baterije za 'najluđi' auto u povijesti s 1000 konja

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
11.03.2015., Zagreb - Hrvatska tvornica elektricnih automobila najvisih performansi Rimac Automobili. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
Foto: aston martin
Aston Martin
Foto: aston martin
Aston Martin
17.02.2017.
u 11:15
Aston Martin i Red Bull Racing za partnera su odabrali Rimca kako bi strujom pojačali snagu svog cestovnog superautomobila
Pogledaj originalni članak

Potvrđen je još jedan veliki uspjeh u karijeri mladog inovatora i poduzetnika Mate Rimca (28) i njegove tvrtke Rimac Automobili iz Svete Nedelje. Hrvatska tvrtka bit će jedan od značajnih partnera u razvoju i proizvodnji novog superautomobila britanskog proizvođača luksuznih auta Aston Martina i jednog od lidera F1 Red Bulla Racinga, koji će se simbolički zvati AM-RB 001.

Prava raketa na četiri kotača, koju su Britanci već nazvali najluđim autom u povijesti, prvi je cestovni projekt legendarnog i najtrofejnijeg konstruktora F1 bolida Adriana Neweya, koji je dizajnirao 10 pobjedničkih F1 bolida Williamsa, McLarena i Red Bulla, a u njemu je i danas tehnički šef F1 ekipe. Njegova posebnost je omjer snage i mase od 1:1, a s obzirom na to da će imati oko 1000 KS potrebno je reducirati masu na 1000 kg.

Mnogi poslovi su tajni

Zbog oba razloga angažirali su Rimac Automobile, oni će izraditi hibridni baterijski sustav za AM-RB 001, koji će pomagati 6,5-litrenom atmosferskom V12 motoru poznatog britanskog proizvođača Coswortha da postigne bolje performanse. Britanci dobro znaju da je Rimac jedini proizvođač na svijetu koji ima “know how” za takav baterijski sustav koji će znatno osnažiti snagu automobila, ali u isto vrijeme neće znatno povećati masu. Uostalom, Rimac Automobili baš su se u tome dokazali kod razvoja Koenigsegg Regere, najsnažnijeg serijskog auta na svijetu s 1500 KS, za koju su razvili baterijski paket koji može isporučiti 500 kW snage i kočenjem regenerirati 150 kW, a sve u setu od 3000 dijelova i s masom od samo 115 kg.

– Sama činjenica da su Rimac Automobile odabrali kao partnera za jednu od najkompleksnijih i najinovativnijih komponenti na automobilu koji će pomaknuti sve ljestvice onoga što se smatralo mogućim veliko nam je priznanje. No to se nije dogodilo slučajno, odnose s proizvođačima gradi se godinama i ovakvi projekti ne dobivaju se preko noći – rekao je za Večernji list Mate Rimac, koji je trenutačno na poslovnom putovanju u Kini. Pitamo ga je li to najznačajniji projekt za njegovu tvrtku?

– Iako je to velika stvar za nas, mi radimo i druge projekte s puno većim opsegom i za puno veće proizvođače automobila. Svaki je projekt zanimljiv na svoj način, ali klijenti nam, na žalost, većinom ne dopuštaju da bilo što govorimo o projektima na kojima radimo. Tako je bilo i s projektima koji su danas poznati javnosti. S Aston Martinom već smo jako dugo u razgovorima i suradnji iako je javnost tek jučer za suradnju doznala. Nadam se da ćemo uskoro moći reći nešto i o drugim zanimljivim projektima na kojima radimo – kaže Rimac.

U Ženevi bolji Concept_One

Osim britanskog Cosworta, poznatog po proizvodnji motora za F1, relijaško WRC prvenstvo, ali i za sportske cestovne modele Forda, te Rimac Automobila, u projektu sudjeluje i britanska tvrtka Ricardo. Poznata po proizvodnji vrhunskih mjenjača, za AM-RB 001 razvit će ultralaki 7-stupanjski automatski mjenjač koji će moći 1000 KS prenijeti na kotače. Za karoseriju od ugljikovih vlakana bit će zadužena kanadska tvrtka Multimac, za kočni sustav brinut će se specijalizirani proizvođač kočnica za sportske automobile Alcon, dok će se njemački gigant Bosch pobrinuti o elektronici auta. Sve tu to najizvrsnije tvrtke u poslu kojim se bave, baš kao i Rimac Automobili.

– Ponosan sam na tim koji smo izgradili od 250 nevjerojatnih ljudi iz 11 zemalja, a svi oni stvaraju čuda u Svetoj Nedelji. Najponosniji sam kad prođem kroz firmu i vidim na čemu ljudi sve rade i što stvaraju. U firmi koja je prije 6 godina nastala u garaži bez grijanja, u zemlji koja nije imala povijesti i znanja za razvoj i proizvodnju automobila – kaže Mate Rimac koji uskoro u Ženevi predstavlja dorađenu verziju svog superautomobila Concept_One. 

>> Rimac ponosno poručio: Radimo bateriju za Aston Martinov superauto

Hvalevrijedna suradnja

Hrvatske i njemačke snage zajedno donose novu eru liječenja tumora uz korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

KR
krka
11:51 17.02.2017.

bravo za dečke, nema kaj

TO
Tomisl
11:40 17.02.2017.

I u Hrvatskoj se moze radit i zivit , samo sto mnogi vise vole filozofirat nego radit.

LA
lakočemo
12:07 17.02.2017.

a sada hrvati rade bateriju,a do nedavno ga je Hrvatska birokracija umalo unistila,,,,žalosna smo mi država toliko bogatstvo imamo ali se nikako ne možemo ujediniti i dogovoriti,,,