Dacia poskupljuje, BMW pojeftinjuje

Evo što donosi prijedlog novih trošarina na aute!

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
gužva Zagreb
Foto: Borna Filić/PIXSELL
automobili, promet
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
11.08.2014., Zagreb - Parkiraliste INA-e puno novih automobila koje su dobili zaposlenici tvrtke. Photo:
03.11.2016.
u 19:05
Nacrt izmjena Zakona o posebnom porezu krije mnoge nelogičnosti prema kojima bi bili zakinuti građani s manjim primanjima
Pogledaj originalni članak

Kao Superhikovom metodom – uzmi siromašnima i daj bogatima – nova je Vlada u nacrtu prijedloga Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, koji se donosi u paketu s izmjenama Zakona o PDV-u kojim će se vratiti mogućnost odbitka PDV-a za kupnju i troškove automobila poduzetnicima, odlučila promijeniti trošarinski sustav oporezivanja automobila. Intencija je, kako piše u prijedlogu, da se na one automobile koji manje zagađuju plaćaju manje trošarine, ali prema izračunu nove formule kojom bi se i dalje za nove i rabljene automobile iz unosa trošarine plaćale na osnovnu cijenu uvećanu za PDV (25%) prema dva kriterija – prema vrijednosti vozila i prema ispuštanju CO2 – ne čini se baš tako. Prije svega zbog toga što bi poskupjeli automobili koji ispuštaju relativno malo CO2, primjerice dizelski Renault Megane s 95 g/km CO2 bio bi 2421 kunu skuplji, kao i slični automobili s usporedivim motorom poput VW Golfa ili Škode Octavije, kao i relativno “čisti” benzinci poput Mazde3 ili Fiata 500. Ali najviše bode u oči poskupljenje najjeftinijih automobila na tržištu poput Dacije Sandero i Logana, koje si prosječan Hrvat možda i može priuštiti. Trošarina na Logan koji ispušta 130 g/km CO2 i koji sada do registracije stoji 70.900 kuna poskupjela bi 5195 kuna. U isto vrijeme superluksuzni sportski BMW X6M sa 575 KS i ispustom CO2 od 258 g/km pojeftinio bi 111.601 kn zbog manje trošarine.

– Podupiremo vraćanje mogućnosti odbitka pretporeza pri kupnji vozila poduzetnicima za koje smo se dulje vrijeme zalagali. No, u prijedlogu izmjena trošarina uočili smo neke nelogičnosti, poput poskupljenja auta ispod 99 g/km CO2, na što ćemo upozoriti Ministarstvo financija – rekao nam je pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver.

Trošarine na rabljene aute ostaju iste kao i za nove, a trebala bi se uvesti institucija ovlaštenog trgovca rabljenim vozilima, što bi dovelo u red sivu zonu unosa polovnih vozila iz EU.

>> Zajednica poduzetnika predlaže subvencije: Auti na kredit bili bi jeftiniji i 3500 €

>> S više novih automobila ceste bi bile sigurnije, a zrak čišći

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 49

DO
dopizdilomi
19:48 03.11.2016.

Superhik država i vlada. Otmi onome koji nema da bi dao onome koji ima.

DU
Deleted user
21:14 03.11.2016.

Ak se već voziš, vozi se u pravom autu a ne u nekim dačama, ak nemaš za merđu vozi se tramvajem ili idi pješice. Nama u Hrvatskoj sirotinja ne treba. Naša predsjednica je rekla da će Hrvatska postati bogata zemlja, evo naši političari već čine konkretne poteze u tom smjeru. Tko nema novaca za platiti zdravstvo pusti ga neka umre na bolničkom hodniku.

PA
pan-am
19:12 03.11.2016.

Bolje se vozit 100 godina u novom Mercedesu nego 3 .mjeseca hodat pješice....