ide do 100 km/h za manje od 3 sekunde

Aston Martin Valkyrie s Rimčevim pogonom brži je i od nekih formula

Foto: aston martin
Aston Martin Valkyrie s Rimčevim pogonom brži je i od nekih formula
31.03.2020.
u 07:15
Službeno će predstavljanje imati tamo negdje nakon što stane pandemija novog koronavirusa
Pogledaj originalni članak

Brutalno i senzacionalno izgleda Valkyrie, novi Aston Martinov hiperautomobil. Još bolje od toga, pogone ga i sustavi razvijeni u Rimac Automobilima, kako se već i sam Mate Rimac pohvalio na svojem Facebooku. Kako navode specijalizirani automobilistički portali, riječ je o cestovnom bolidu, dakle trkaćem automobilu koji se može registrirati.

Testiran na autocestama

Službeno će predstavljanje imati tamo negdje nakon što stane pandemija novog koronavirusa. Da bi to i mogli, umjesto na trkaćim stazama Valyrie testiraju na autocestama koje, očito, ovih dana i nisu toliko popunjene kao inače. Set fotografija koji je izašao prije nekoliko dana prikazuje, tako, novi Aston na testiranju po cestama oko Silverstonea, ali ne na samoj stazi. Izgleda da je to baš zato kako bi se pokazalo da metalna zvijer uredno može funkcionirati na cestama te je se ne mora čuvati isključivo za trkaće staze. Jasno je kako u razvoju automobila sudjeluje Red Bull Advanced Technologies, što je tehnološko krilo momčadi Formule 1, Aston Martin Red Bull Racinga. Kilometri koje je Valyrie radila posljednjih dana zapravo su završno testiranje prije nego se bolid službeno predstavi. Pogon je ovdje ono što nas najviše zanima.

Video: Rimčev super automobil C_Two

Cosworthov atmosferski V12 motor obujma 6,5 litara uparen je s električnim sustavom koji je razvio Rimac, a s nekim komponentama sudjelovala je britanska tvrtka Integral Powertrain, pa to u kombinaciji znači 1160 KS i čak 900 Nm okretnog momenta. Na električni dio otpada 160 KS te 280 Nm okretnog momenta. Dakle, zaboravite da ćete ovaj automobil voziti ako za to nemate adekvatno znanje i iskustvo jer Valkyrie ide do 100 km/h za manje od tri sekunde dok mu maksimalna brzina nadmašuje 300 km/h. Napravit će ih se samo 150 komada. Normalno da su svi već prodani odabranim kupcima, a drukčije ni ne može biti jer je cijena 2,5 do 3,7 milijuna eura, ovisno o izvoru. Već je najavljena i trkaća verzija, odnosno ona namijenjena samo trkaćoj stazi, koja će biti još brža pa, kako tvrde u Aston Martinu, čak brža i od nekih bolida same Formule 1. Planirano je tek 25 komada tog Valyrie AMR Pro bolida. Zbog odluke organizatora utrke World Endurance Championship Hypercar Class da natjecanje spoji s još jednim neće se napraviti dva posebna bolida koja su se trebala natjecati na toj utrci.

Inženjer koji čuda radi

Ovo je u svakom slučaju velika promjena za Aston Martin koji, iako je poznat po sportskim automobilima, ipak su to automobili koje prije povezujemo s Jamesom Bondom nego s, primjerice, “Brzima i žestokima”. No pitanje je je li Valkyrie previše žestok i za tu filmsku franšizu. Šef projekta je Adrian Newey, jedan od najpoznatijih inženjera u svijetu oktanskog sporta, danas gospodin koji je konstruktorske naslove svjetskih prvaka Formule 1 osvajao s tri različite momčadi, a ukupno automobili koje je on potpisivao imaju više od 150 Grand-prix pobjeda.

S Red Bullom gdje je izvršni direktor za tehnologiju osvojio je zaredom tri uzastopna naslova, konstruktorske i pojedinačne. Newey je navodno ispočetka zamišljao Valyrie s pogonom na V6 motor s turbinom. Bilo je to zato što je Neweyjev zahtjev bio da motor djeluje i kao strukturalna komponenta novog bolida, nije smio biti teži od 200 kg, a morao je imati snagu veću od 1000 KS. No, Cosworth je uspio to postići i s V12 motorom. Odnosno zamalo, jer je njihov V12 šest kilograma teži, no izgleda da to ne smeta konačnim performansama novog Aston Martina. Motor se strašno vrti, graničnik je na 11.200 okr/min. U Aston Martinu tvrde da motor sasvim sigurno izdržava 100.000 km, ali i da može zadovoljiti ekološke norme.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

KA
kamenucipeli
08:55 31.03.2020.

U ovim teškim vremenima, lijepo je čitati o dostignućima naših ljudi.Jest da je malo odmaknuto od realnog života , ali svejedno. Kako smo industriju, u velikoj mjeri ,davno "ubili",ovo može bit dobar početak.........U svakom slučaju ,članak koji budi nadu.

Avatar MichelleUE74
MichelleUE74
14:50 15.04.2020.

Patricia, 22. w︆︅w︆︅­­w︆︅.︆︅­­Ki︆︅s︆︅­s︆︅T­­o︆︅k︆︅­.︆︅c︆︅o︆︅m

Avatar SarahEM98
SarahEM98
19:45 13.04.2020.

Elizabeth, 33. w︆︅­­w︆︅w︆︅­­.︆︅l︆︅­­o︆︅v︆︅­­e︆︅x︆︅­­x︆︅.︆︅­­c︆︅l︆︅­­u︆︅b