Foto: Daimler Mercedes EQC
Foto: Daimler Mercedes EQC
Foto: Daimler Mercedes EQC
Foto: Daimler Mercedes EQC
Foto: Daimler Mercedes EQC
Foto: Daimler Mercedes EQC
Foto: Daimler Mercedes EQC

Moderni SUV od 2,5 tone na struju do stotke za samo 5,1 sekundu

12. 09. 2018. u 10:03 2
Litij-ionska baterija mase 650 kg ima kapacitet od 80 kW, a na 100 km masivni EQC ukupne mase 2425 kg na sto km troši 22,2 kW struje

Mercedesov prvi električni model EQC - s kojim njemački proizvođač započinje novu eru u svojoj povijesti - predstavnik je danas daleko najtraženije SUV klase automobila, a prema dimenzijama (476,1 cm dužine) smješta se između modela GLC s kojim dijeli platformu i proizvodnu traku u Bremenu i većeg modela GLE. Modernog je, ali ne radikalno futurističkog dizajna i, dakako, potpuno električnog pogona i bez ispusta CO2 u atmosferu.

Borbena ergela Vatrene kočije: evo što voze Dalić, Modrić, Lovren, Vrsaljko...

Prvi model Mercedesova novog podbrenda EQ (electric intelligent), koji će do 2022. godine ponuditi ukupno deset Mercedesovih modela na struju, pokreću dva elektromotora, jedan na svakoj osovini, ukupne snage 300 kW (408 KS) i najvećeg okretnog momenta od čak 765 Nm.

Foto: Daimler Foto: Daimler Foto: Daimler Foto: Daimler Foto: Daimler Foto: Daimler Foto: Daimler

Litij-ionska baterija mase 650 kg ima kapacitet od 80 kW, a na 100 km masivni EQC ukupne mase 2425 kg troši 22,2 kW struje, dok mu je domet uz jedno punjenje, prema službenoj objavi proizvođača, u NEDC mjerenju više od 450 kilometara (iako bi prema drugim podacima – kapacitetu i potrošnji na 100 km – domet trebao biti 360 km).

Gradi se i infrastruktura

Ubrzanje Mercedesova velikog strujića je fantastično. S mjesta do brzine od 100 km/h stiže za samo 5,1 s, dok mu je najveća brzina ograničena na 180 km/h.

Pravila urbane džungle Čak i kad bi biciklist trebao sići, vozač auta ga mora propustiti ako ga vidi

Puniti se može na običnoj kućnoj utičnici izmjeničnom strujom (nema podatka koliko traje), ali i na brzim punjačima istosmjernom strujom na kojima se od deset do 80 posto kapaciteta baterije može napuniti za samo 40 minuta.

Dakako, takvih punjača još nema mnogo, ali Daimler je krajem prošle godine najavio da će zajedno s Volkswagen grupom, BMW-om i Fordom izgraditi 400 brzih punionica na glavnim europskim cestovnim pravcima. Tu je Tesla Motors, u kojem je do 2014. godine Daimler imao četiri posto udjela, u prednosti jer je sa svojim “superchargerima”, koji odgovaraju njihovim automobilima, ta tvrtka već premrežila dobar dio Europe.

Tržišna isplativost

Model EQC Mercedes je razvijao i na četiri kontinenta testirao pune četiri godine i bit će globalni proizvod. Još nije objavljeno koliko će ih godišnje proizvoditi. Cijena bi mu, prema najavama, trebala iznositi oko 70.000 eura.

Brutalan okršaj Vozačica Mercedesa iznervirala pješakinju pa se potukle nasred ceste

Mercedesov šef Dieter Zetsche na predstavljanju noviteta na struju kazao je da je EQC prekretnica u njihovom poslovanju jer je električni pogon glavna komponenta buduće mobilnosti. Ujedno je najavio da će u razvoj električnih automobila Daimler uložiti 10 milijardi eura te još milijardu eura u proizvodnju baterija.

Nijemci se nadaju da će do 2025. godine prodavati od 15 do 25 posto električnih auta u svojoj gami, što je prilično optimističan cilj. Ulazak Mercedesa u segment električnih automobila i najava da će u iduće četiri godine imati deset električnih modela u gami, kao i skorašnje predstavljanje prvog električnog Audija, znači da su se stvorili preduvjeti za tržišnu i korisničku isplativost električnih automobila.

Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:

PREVENTIVA
Liječnik savjetuje: U ovim situacijama je potrebno tražiti drugo mišljenje stručnjaka
pogledajte na vecernji.hr
  • 15:02 13. rujna 2018.

    Da se napuni brže, te da ne moraš nove kupovati nakon par godina. I sve ok.

  • 18:07 12. rujna 2018.

    samo punjenje baterije usavrsite

Komentirajte
Vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice vecernji.hr kliknite na "Slažem se".