NOVO OTKRIĆE

Znanstvenici: Na rubu Sunčeva sustava pronašli smo 'Deveti planet'

planet devet
Foto: Reuters/PIXSELL
20.01.2016.

Astronomi s Kalifornijskog instituta za tehnologiju objavili su danas da su pronašli dokaze da na rubu Sunčeva sustava postoji još jedan planet. Nazvali su ga vrlo jednostavnim imenom – “Deveti planet”. Znanstvenici su svoj rad objavili u magazinu Astronomical Journal u kojem su priznali da nisu izravno promatrali “Deveti planet”, ali da imaju dovoljno dokaza o njegovu postojanju.

Prema proračunima, tri puta je veći od Zemlje, deset puta teži i nalazi se izvan orbite Plutona. Nikada se ne približi suncu na 200 udaljenosti na kojima se nalaze Sunce i Zemlja, piše ugledni časopis Nature.

Da “Planet Devet” doista postoji, zaključili su po pravilnom kretanju malih planeta i svemirskih objekata izvan Sunčeva sustava. Ta mala svemirska tijela imaju orbite koje se pojavljuju pod utjecajem gravitacije skrivenog planeta.

– Ako doista postoji još jedan planet u Sunčevu sustavu, onda je to ovaj – rekao je astronom Greg Laughlin sa sveučilišta u Pasadeni, koji kaže da je vjerojatnost da se radi o novom planetu 99,993 posto.

Moguće otkriće Planeta Devet podsjeća na otkriće planeta Neptuna u 19. stoljeću koji su astronomi “predvidjeli” svojim izračunima i malim pomacima orbite Urana. Tvrdili su da iza Urana postoji tijelo koje ne vide, no koje svojom gravitacijom utječe na Uran.

>> SpaceX teškom mukom sletio na oceansku platformu

>> Čovječanstvu prijete opasnosti koje je samo stvorilo

LU
lukivoda
20:54 20.01.2016.

jeste li sigurni da za taj planet nije znao Puhovski?

NE