Crveni planet

Znanstvenici došli do još jednog velikog otkrića o Marsu: Scena iz 'Marsovca' i nije tako nemoguća

Mars
Foto: Thinkstock
10.03.2017.

Sve više istraživanja provodi se o mogućnostima života na Marsu, a sada je otkrivena još jedna bitna stvar

Kada je Matt Damon u filmu ''Marsovac'', nakon što je zaglavio na Crvenom planetu uzgajao krumpir da bi preživio, vjerojatno ste bili skeptični. No, znanstvenici danas imaju dokaze i tvrde kako to i nije baš nemoguće.

Prošle su godine, naime, znanstvenici iz Međunarodnog centra za krumpir odlučili otkriti može li ta biljka rasti u uvjetima kakvi su na Marsu. U suradnji s NASA-om posadili su krumpir u tlu pustinje Pampas de La Joya u južnom Peruu.

Taj suhi i slani okoliš ovdje na Zemlji najbliži je tlu kakvo se nalazi na Marsu, rekao je NASA-in znanstvenik Chris McKay.

Kada su znanstvenici smjestili krumpir u hermetički zatvorenu ''kutiju'' koja oponaša identične uvjete onima na Marsu, a koju su proizveli inženjeri sa Sveučilišta za inženjering i tehnologiju u Limi, krumpir je počeo rasti.

– Ako usjevi toleriraju ekstremne uvjete kojima smo ih izložili ovdje na Zemlji, onda su velike šanse da bi krumpir rastao i na Marsu – rekao je profesor Julio Valdivia-Silva.

>> Kina: Do kraja 2020. lansirat ćemo prvu letjelicu na Mars, u planu i slijetanje na Jupiter

02:03 23.03.2017.

Samo nam jos fali Big Mac, i zivot na marsu je moguc.

JU
jurajuric118
11:31 10.03.2017.

nemoj me jest. krumpir na marsu, to onda ima prvo da naselimo međimurce i ličane. oni imaju prvoklasni krumpir.

Avatar kravata