2014 UR116

svemir
Foto: L.calcada/DPA/PIXSELL
08.12.2014.

Asteroid bi se teoretski mogao sudariti sa Zemljom, Marsom ili Venerom

Ako asteroid 2014 UR116, koji je otkriven u listopadu, pogodi Zemlju, energija eksplozije mogla bi biti 1000 puta veća od udarca meteorita u Čeljabinsku u veljači 2013. godine, piše RT. Energija tog udarca bila je jednaka eksploziji 440-500 kilotona TNT-a.

Vladimir Lipunov, znanstvenik na čelu ekipe koja je otkrila asteroid, kaže da sada znaju njegovu orbitu te da će svake tri godine proći blizu Zemlje. Točan pravac asteroida promjera 370 metara (što je više čak i od famoznog 99942 Apophisa, koji bi pokraj Zemlje trebao proći 2029. godine) još nije točno određen, a teoretski bi se mogao sudariti sa Zemljom, Marsom ili Venerom. Zbog gravitacijskih sila ovih planeta pravac bi se mogao promijeniti.

Neki stručnjaci vjeruju da možemo biti sigurni da neko vrijeme neće doći do udara. Viktoria Damm iz Sibirskog geodetskog akademskog planetarija rekla je za agenciju TASS da bi se pravac asteroida nakon prolaska u blizini Marsa mogao promijeniti. Zbog toga, tvrdi, vrijeme susreta sa Zemljom nije poznato, no ona vjeruje da se neće dogoditi tijekom sljedeće dvije godine.

>> Na ovoj karti zabilježen je svaki udar asteroida na Zemlju

>> Astronauti upozoravaju: U streljani smo, doći će veliki udari

RI
Ringo
20:15 08.12.2014.

Bruce Willis ga spremno čeka.

Avatar hrvoje horvat
hrvoje horvat
22:24 08.12.2014.

Neka nas upozore 2-3 mjeseca ranije da ne plaćam režije.

US