navigacija Znanost 67
NOVI ZAPISI

Snimljeno još 6 signala iz istog izvora u svemiru – je li riječ o izvanzemaljcima?

Dosad je sve zajedno iz ovog izvora zabilježeno 17 ovih udara

Ilustracija

Foto: Filip Brala/PIXSELL

Još šest kratkih udara radijske energije (Fast Radio Bursts, FRB), od kojih svaki traje samo nekoliko milisekunda, erumpiralo je iz jednog fenomena izvan naše galaksije, otkriva novi rad objavljen prije tjedan dana u Astrophysical Journalu

Kako prenosi Science News, ovo otkriće slijedi 11 prethodno zabilježenih udara radijskih signala iz iste lokacije. Dosad je sve zajedno iz ovog izvora zabilježenog 17 ovih udara. Posljednje udare zabilježili su znanstvenici Sveučilišta McGill u Montrealu predvođeni Paulom Scholzom koristeći teleskop Green Bank u Zapadnoj Virginiji u SAD-u te promatračnicu Arecibo u Portoriku.

Znanstvenici nisu sigurni što je uzrok ovih udara. Međutim, činjenica da i novi signali, kao prethodni, dolaze iz istog izvora, zviježđa Kočijaš, koje je oko 3 milijarde svjetlosnih godina udaljeno od nas, upućuje na to da izvor tih signala nije jednokratni destruktivni događaj, poput neke eksplozije. Znanstvenici smatraju da je mogući uzrok bljesak mlade neuronske zvijezde, a neki nagađaju i o mogućnosti da je riječ o signalnima izvanzemaljskog života. Kada su valovi zabilježeni prošli put, astronomi su se obratili SETI-ju (Potraga za izvanzemaljskom inteligencijom) kako bi proučili je li riječ o poruci izvanzemaljaca.

>> Znanstvenici: Poruke iz zvijezda vjerojatno dolaze od izvanzemaljaca