Solarni vjetrovi

NASA otkrila misterij nestanka atmosfere Marsa

NASA
Foto: Reuters/PIXSELL
05.11.2015.

Američka svemirska agencija NASA danas je objavila kako je njihova sonda MAVEN otkrila misterij nestanka Marsove atmosfere. Identificirani su naime, procesi koji su imali ključnu ulogu u prelasku klime na Marsu iz prvotnog toplog i vlažnog okruženja pogodnog za život u današnje hladno okruženje.

Podaci koje je prikupila sonda znanstvenicima su omogućili da otkriju brzinu kojom Marsova atmosfera gubi plin zbog solarnog vjetra. Nove informacije pokazale su kako se erozija Marsove atmosfere značajno povećava tijekom solarnih oluja.

- Mars je imao gustu, dovoljno toplu atomsferu kako bi mogao podržati tekuću vodu koja je ključni faktor za život kakvog danas poznajemo. Razumijevanje što se dogodilo s atmosferom Marsa pomoći će nam da otkrijemo dinamiku i evoluciju atmosfere bilo kojeg planeta. Važno je shvatiti što je uzrokovalo promjene u okruženju planeta koji je nekoć mogao biti domaćin mikrobima na površini, a sada to više ne može, kazao je John Grunsfeld, astronaut NASE.

Znanstvenici MAVEN-a objasnili su da i Zemlja postupno gubi svoju atmosferu, ali ne istim tempom kojim je gubio Mars jer je imala, i još uvijek ima snažnu magnetosferu.

>> Pronađena su četiri korita uskih rijeka, u njima teče slana voda

RS
reis.salkanovic.1
05:14 06.11.2015.

Nasa sve zna!!

Avatar commentator
commentator
11:13 06.11.2015.

A jel nasa otkrila "misterij" života na Zemlji? Zašto se Zemlja vrti oko Sunca na baš ovoj udaljenosti?

SN