VELIKI NAPREDAK

Korak do neograničene energije: Testovi su pokazali da fuzijski reaktor Wendelstein 7-X funkcionira

Wendelstein 7-X
Foto: Reuters/PIXSELL
06.12.2016.

Autori navode kako fuzija ima potencija za pokrivanje energetskih potreba svjetskog stanovništva u dalekoj budućnosti.

Znanstvenici su prošle godine pokrenuli novi tip masivnog nuklearnog fuzijskog reaktora poznatog kao stellarator.

Istraživači s Instituta Max Planck u Greifswaldu ubrizgali su malu količinu vodika i grijali ga sve dok se nije pretvorio u plazmu te na taj način učinkovito oponašali uvjete koji se nalaze u Suncu, piše Daily Mail.

Mnogi znanstvenici bili su znatiželjni radi li uređaj nazvan Wendelstein 7-X onako kako je trebao.  Ispitivanja objavljena u znanstvenom radu pokazali su da taj uređaj radi baš onako kako je trebao.

Eksperiment je dio svjetskih napora da se iskoristi nuklearna fuzija, proces u kojem se atomi spoje pri ekstremno visokim temperaturama i ispuste veliku količinu energije. Zagovornici tehnologije vjeruju potvrdili su kako je ova tehnologija desetljećima udaljena, no tvrde da će, jednom kada se ostvari, moći zamijeniti fosilna goriva i konvencionalne nuklearne reaktore.

Za razliku od tokamar reaktora koji koriste 2D magnetsko polje, stellerator radi generiranjem 3D vijugava magnetska polja.

Ovi rezultati mogli bi biti ključni korak u provjeri izvedivosti stellaratora za upotrebu u budućim fuzijskim reaktorima

Od kada je stroj bio uključen znanstvenici su pokušavali odgovoriti na važno pitanje o tome stvara li prava magnetska polja. To je ključno budući da magnetsko polje u stroju je jedina stvar koja će zarobiti plazmu dovoljno dugo da se dogodi nuklearna fuzija.

- Potvrdili smo da magnetski kavez koji smo izgradili radi kako smo ga dizajnirali - kazao je Sam Lazerson, jedan od vodećih istraživača.

Rezultati ispitivanja objavljeni su u časopisu Nature Communications.

Uređaj W7-X, koji nije dizajniran da proizvodi energiju, nastavit će s testiranjem ekstremnih uvjeta nuklearne fuzije. Uređaj je prvi put upaljen u prosincu prošle godine koristeći helij koji je lakše zagrijati od vodika.

Pokazalo se da je razina pogreške manja od 1 na 100.000.

- Prema našim saznanjima, ovo je točnost bez presedana, kako u pogledu inženjerske izvedbe fuzijskog uređaja, tako i u smislu mjerenja magnetske tipologije - stoji u izvješću.

Fuzijska energija može pružiti gotovo neograničenu energiju, što bi značilo kraj ovisnosti o fosilnim gorivima kada je u pitanju proizvodnja električne energije.

>> Nijemci imaju reaktor koji energiju stvara poput Sunca

MT
Mr Tyrolix
23:53 06.12.2016.

Ah taj Google Translate...

ZG
zg223
08:24 07.12.2016.

molio bi vecernji da ubuduce stavi link originalne stranice pa da procitam na engleskom.jer prijevodi su vam u najmanju ruku cudni..

Avatar mdoresic
mdoresic
08:04 07.12.2016.

Atomi spoje???? Koja ovo neznalica pise???