Istraživanje svemira

Kepler opet otkriva svemir i egzoplanete

21.12.2014.

Svemirski teleskop NASA-e ponovno je uspješan. Pronašao je 'vodeni planet' pravi povratak

Kepler ponovno radi i otkriva svemir i planete. Daleki planet koji je snimio nazvali su HIP 116454b. Ima 2,5 puta veći promjer od Zemlje i kruži oko zvijezde koja je manja i hladnija od našeg Sunca. Potrebno mu samo 9 dana za obilazak svoje zvijezde te znanstvenici smatraju da je prevruć za život. Nalazi se 180 svjetlosnih godina od Zemlje. Astronomi novootkriveni planet nazivaju "vodenim svijetom" i "mini Neptunom" budući da ima malu jezgru i gustu plinovitu atmosferu.

– Kepler se poput feniksa podigao iz pepela i nastavio otkrivati svemir – rekao je Andrew Vanderburg, koji je predvodio tim znanstvenika zaslužnih za otkriće. Kepler je NASA-in program otkrivanja egzoplaneta uz pomoć istoimenog svemirskog teleskopa. Cilj je misije otkriti planete nalik na Zemlju izvan Sunčeva sustava. Od lansiranja u ožujku 2009. Kepler je potvrdio 134 i otkrio više od 3200 potencijalnih planeta.

>> Svemirski teleskop Kepler više ne traga za novim svjetovima

Avatar Tarabic
Tarabic
17:41 10.01.2015.

Habl misija kosta samo 2 milijarde, plus jos toliko za ceo radni vek , sve zajedno ispod 5 milijardi, isto tak i Kepler. To su najbolje ulozene pare. Zamislimo samo vojni budzet USA, 800 milijardi! To je 150 takvih teleskopa godisnje, da se ta sredstva usmere u svemirski program ni 180 svetosnih godina nam ne bi bilo nepremostivo. BTW Ogroman marketing za neku drzavu moze da se postigne za tih par milijardi, zamislite npr. svako malo svetski mediji da komentarisu nova otkrica recimo Hrvatskog svemirskog programa! Opasno drugacija slika u svet se salje od ove danas.

TR