Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 136
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
FORA RADIONICE

Igraju se znanstvenika, uče, sklapaju i programiraju robote

20.06.2013., Zagreb - Zeljka i Toni Babic su u svom domu, prije godinu dana, pokrenuli Fora radionice. Djeca od 6 do 11 godina razvijaju i izvode radionice rane znanstvene, tehnicke i tehnoloske edukacije. Radionice se odvijaju od 8 ujutro pa sve do 16-17
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
1/2
19.07.2015.
u 00:23

Željka Babić: S darovitom djecom nedovoljno se radi u Hrvatskoj pa su i naše radionice doprinos u tom smislu

Za učenje nikad nije prerano niti prekasno, a najbolje se uči u - igri. U Zagrebu je upravo počela serija najkreativnijih ljetnih radionica za djecu u sklopu projekta Fora radionice. To su dječje znanstvene, tehničke i tehnološke radionice namijenjene djeci od predškolskog uzrasta pa do 11. godine. 

- S darovitom djecom se nedovoljno radi u Hrvatskoj, pa su i naše radionice doprinos u tom smislu - omogućavaju djeci koja imaju interes za znanost da posvete onome što vole. Zato su i roditelji i djeca sretni da nešto kao Fora radionice postoje - priča nam Željka Babić, voditeljica projekta Fora radionice koja nam je u razgovoru predstavila svoj projekt u sklopu kojeg je u animacijama, tečajevima, rođendanima i predstavama uživalo više od 2000 djece. 

Je li znanost s tečajeva preteška za djecu?

- Fora radionice imaju filozofiju da je bespredmetno učiti malu djecu znanosti - mi se igramo znanstvenika, istražujemo i kao pravi znanstvenici otkrivamo prirodne zakonitosti. Cilj je da dijete samo dođe do svojih uvida. Nije nam važno je li to iz prve, druge ili treće - bitno je da u znanosti, prirodi i tehnologiji vidi nešto lijepo, da ga uz pokuse, tehnologiju i programiranje vežu ugodne emocije i da zadovolji svoju potrebu za istraživanjem i pokusima. Znanje je kasnije lako nadograditi - ako postoji motivacija i ljubav.

Vole li djeca više sklapati robote ili učiti ih da nešto kažu ili izvedu?

Djeca su "strojevi za učenje" - i ona žele učiti sve - sve ih zanima, samo je potrebno dati im dovoljno vremena, prilagođene materijale i staviti ono što rade u okvir njihovih interesa i svakodnevnog iskustva.

Što djeca mogu naučiti o programiranju?

Osnove programiranja - mi im kažemo da svi oni programiraju - kad uče svoje prijatelje neku igru - to je programiranje. Isto tako učimo robota. Moramo mu točno reći gdje da ide, što da kaže, kako da se okrene, pa djeca nauče mjeriti udaljenosti, kuteve, i osnove programske logike.

Mogu li nešto samostalno nakon tečaja isprogramirati?

Mogu naučiti upravljati dječjim Make Wonder robotima, i napraviti jednostavne igrice.

Mnogi roditelji traže način kako najbolje izabrati neki tečaj ili aktivnost za dijete da poprimi navike i počne se baviti nečime korisnim. Razmišljate li o Fora radionicama i u smislu da to postane prva stepenica u edukaciji prema novim zanimanjima?

Današnja zanimanja i svijet u kojem živimo su jako kompleksni, stalno se mijenjaju, a osim toga, većina budućih zanimanja temeljit će se na kreativnosti, inovaciji i sposobnosti brzog učenja i transfera znanja iz raznih polja, tako da je svako znanje i iskustvo u vidu drugačijeg načina razmšljanja kapital za dijete. Posebno je to slučaj s tehnologijama - želimo da se dijete osjeća sposobno savladati to, zapravo ogromno, i stalno rastuće znanje. Želimo da vjeruju u sebe. To je najvažnije.

Developeri su jedno od najtraženijih zanimanja u razvijenom svijetu, razgovarate li sa softverskim tvrtkama i možda tražite prijelazna rješenja, gdje bi se djecu moglo učiti vještinama koje im kasnije mogu i profesionalno koristiti? 

Takva rješenja postoje - Skratch, razvijen na MIT-u jedno je od najpopularnijih, zatim Dash & Dot, s programskim jezikom Blockly, a zanimljiv je i koncept Bitsbox

Je li prerano predškolsku ili djecu nižih razreda učiti nečemu takvom?

Realne rezultate današnjeg obrazovanja, svih njihovih izazova i mogućnosti, znat ćemo za 20 godina. Sve što se sada događa je zapravo eksperiment. Mislim da se ne može pogriješiti ako se u tome osluškuju djeca. Vjerujem da je radost dobar pokazatelj učinkovitosti, odnosno smjera u kojem treba ići. Radost, opuštenost i interes prirodna su stanja za učenje. Fora radionice njeguju tzv. edutaiment pristup - edutainment + education. Igra i učenje u omjeru koji je djeci poticajan - zaključuje Babić.

Za upise se možete javiti na e-mail foraradionice@vecernji.net, a više o detaljima igraonica pronađite ovdje.

>> Omogućite djetetu najzabavnije ljeto u gradu!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije