ISTRAŽIVANJE

Do 50% vode na Zemlji starije je od Sunca

sunce
Foto: Thinkstock
28.09.2014.

Znanstvenici su došli do zaključka da su Zemlja i drugi planeti naslijedili veliki dio vode iz oblaka plina iz kojeg je nastalo Sunce.

Neke molekule vode na Zemlji starije su od 4,6 milijardi godina, što ih čini starijima od samog Sunca, pokazuje novo istraživanje objavljeno u časopisu Science. Znanstvenici su rekonstrukcijom uvjeta u disku plina i prašine u kojemu je nastao Sunčev sustav došli do zaključka da su Zemlja i drugi planeti naslijedili veliki dio vode iz oblaka plina iz kojeg je nastalo Sunce.

Znanstvenici predvođeni Ilsedore Cleeves, astrokemičarkom sa Sveučiliša u Michiganu, procjenjuju kako je između 30 i 50 posto vode u oceanima na Zemlji starije od Sunca. Koautor istraživanja Dr. Conel Alexander sa Instituta za znanost Carnegie u Washingtonu objašnjava kako, s obzirom da je dio vode na Zemlji došao iz međuzvjezdanog prostora, postoji velika vjerojatnost da takva voda postoji i u drugim planetarnim sustavima.

"Ovo je važan korak u našem pokušaju da utvrdimo postoji li život na drugim planetima", rekao je koautor istraživanja Tim Harries, profesor astronomije na engleskom Sveučilištu u Exeteru.

>> Ovako se iz Hrvatske vidjela Međunarodna svemirska postaja

>> Znanstvenici se čude: Snimili su Sunce bez ijedne pjege

Avatar gecdra
gecdra
18:26 28.09.2014.

U meni ima 94%vode,znači da me je 47% starije od sunca a uopče se tak ne osječam.

Avatar ingenieurhr
ingenieurhr
16:24 29.09.2014.

ovo je nešto novo, nije mi jasno. Istina je da voda nastaje u Svemiru, ali Zemlja je bila, kad je nastajala prije 4,5 milijardi, užareno tijelo, kako bi voda ostala na takvoj Zemlji, nije mi jasno. Atmosfere onda još nije bilo.