Tatooine

Astronomi otkrili: Rodni planet Lukea Skywalkera mogao bi stvarno postojati

Tatooine
Foto: Eugenijus Radlinskas/Wikimedia Commons
01.03.2017.

Rodni planet Lukea Skywalkera, Tatooine, sa svoja dva sunca, dvije zore i dva sumraka, mogao bi stvarno postojati, sugeriraju astronomi.

Oni su, naime, pronašli prve dokaze kruženja planetarnih stjenovitih krhotina oko dva sunca, što sugerira stvarno postojanje planeta nalik onome u Ratovima zvijezda.

Otkriće je vrlo važno jer krhotine izgledaju stjenovite, a dosad su svi planeti otkriveni izvan našeg Sunčeva sustava, poznati pod nazivom egzoplaneti, bili plinoviti divovi nalik Jupiteru, kažu znanstvenici s londonskog sveučilišta.

"Nastanak stjenovitog planeta oko dva sunca smatrao se gotovo nemogućom misijom jer postojanje dviju gravitacija iznimno otežava da se stijene i prašina čvrsto spoje i razviju u pravi planet", rekao je znanstvenik Jay Farihi. "Ali mi sada vidimo jasan znak formiranja stjenovitog planeta", naglasio je.

Stjenovite krhotine oko dva sunca otkrivene su u sustavu SDSS 1557 udaljenom oko tisuću svjetlosnih godina od Zemlje. Rad je objavljen u časopisu Nature Astronomy.

Pokazalo se da planetarni materijal identificiran u sustavu SDSS 1557 sadrži velike količine metala, uključujući silikon i magnezij.

Astronomi su do otkrića došli pomoću dva velika teleskopa u Čileu.

U serijalu Ratova zvijezda, Tatooine je pustinjski planet koji kruži oko dva sunca, a scena kako ih Luke Skywalker gleda na obzoru jedna je od najpoznatijih u povijesti filmova znanstvene fantastike.

>> NASA otkrila sustav od 7 planeta veličine Zemlje: Tri se nalaze u nastanjivoj zoni

AM
Ameise
14:33 01.03.2017.

Sljedeci na redu je kripton,mozda suprerman i postoji tamo negdje.

BR
brojevi
11:10 01.03.2017.

Ljudska fantazija podskup je sveprisutne univerzalne inteligencije pa kao takva ne može polućiti ono što je nepostojeće ili nemoguće.

GI