Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 160
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ušteda

Robne marke - puna košara u pola cijene

košarica
Arhiva Večernjeg lista
30.09.2010.
u 08:00

Unatoč skromnom pakiranju, u današnjoj recesiji proizvodi robnih marki mame niskom cijenom.

Ako nekada niste bili povjerljivi prema proizvodima robnih marki, vjerojatno vas je recesija, kao i mnoge druge, natjerala da im počnete vjerovati. Razlika u cijeni proizvoda robnih marki i brendiranih proizvoda i više je nego očita i u korist robnih marki i više od 50 posto niža.

Niska cijena često se veže uz lošiju kvalitetu proizvoda. No, s time se ne slaže Ivana Benko, koja redovito kupuje robne marke i na taj način uštedi popriličnu svotu novca. 

– Nisam potrošač koji čita svaku deklaraciju i gleda lijepo pakiranje proizvoda, a zbog krize sam se okrenula robnim markama, koje me nisu razočarale. Kupujem ulje, pasiranu rajčicu, rižu, mlijeko, toaletni papir, a ponekad i neke kekse i na taj način uštedim i više od 50 posto. Naravno, postoje brendirani proizvodi poput sokova i čokolada kojih se ne odričem – ističe Ivana koja i svom djetetu kupuje pelene te vlažne maramice robnih marki. 

Proizvodi robnih marki često nude i velika pakiranja za znatno nižu cijenu. Primjerice, litra tekućeg sapuna robne marke košta 10,99 kuna dok je 300 mililitara brendiranog sapuna od 12 do 15 kuna.

– Kod proizvoda robnih marki manji su troškovi marketinga i manji su troškovi razvijanja brenda, a naručuju se veće količine, zato je i cijena tih proizvoda znatno niža – ističe ekonomski analitičar Zdeslav Šantić.

Obitelji su se u krizi orijentirale na jeftinije proizvode, a robne marke postale su naročito popularne jer svi imaju jedan cilj - za što nižu cijenu dobiti što više. Zato je i porasla prodaja proizvoda robnih marki, a Zdeslav Šantić smatra kako će i nakon krize prodaja robnih marki rasti, ali sporije nego sada jer snažni brendovi ipak imaju svoju vrijednost. 

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača napominju kako je potrošačima teško provjeriti kvalitetu proizvoda robnih marki i usporediti s kvalitetom brendiranih proizvoda.

– Svaka roba ima svoju cijenu i vrijednost. Nitko nama potrošačima ne daje ništa besplatno i mi sve to dobro platimo. Zalažemo se da na tržištu postoje jeftinije robne marke, ali da se i pritom zadrži određena kvaliteta jer ako kupujemo robnu marku, onda s njom kupujemo i kvalitetu iza koje stoji određeni lanac pa bi baš zbog toga trebala biti još i veća – ističe Tomislav Lončar iz HUZP-a.

Komentara 4

JJ
juxxy jazz
09:42 30.09.2010.

Brendirano ne mora značiti i da je domaće. Npr. Franckove kokice za mikrovalnu su iz Češke i proizvode se u istoj tvornici gdje i Grandove (robna marka Getroa), a skuplje su za kunu i na etiketi imaju prepoznatljive hrvatske crveno bijele kockice. A Podravkina pasirana rajčica se proizvodi u Italiji. S druge strane mnoge robne marke nisu uvozni artikli već se proizvode u Hrvatskoj. Što se tiče kupovanja robnih marki ja osobno kupujem one koje su kvalitetne jer su i jeftinije, a one koje su nekvalitetne izbjegavam.

SA
sasoon
10:21 30.09.2010.

Treba uvijek čitati na deklaraciji tko je proizvođač. Često je isti proizvođač robne marke i brandiranog proizvoda. Npr lisnato tijesto \"Ledo\" je koštalo 13.50kn, a listnato tijesto robne marke koje je isto proizveo \"Ledo\" 9.99kn

MY
mycropht
20:46 30.09.2010.

U članku se radi o \"vlastitim robnim markama\" (own brand), a ne o \"robnim markama\" (brand). \"Coca Cola\" je brand, a npr. \"Aro\" je own brand ili vlastita robna marka Metroa. Točno je da se s nekim proizvodima može uštediti bez većih kompromisa. Osobno, gledam čija je robna marka i tko je proizvođač jer ima i negativnih primjera.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije