• OBJAVA: 28.09.2010 / 09:00
  • PRIKAZA: 6245

Borba s virusima

Ojačajte imunitet svog djeteta prije nego što stigne sezona prehlada

Vitamin C neka vam bude dio svakodnevne rutine u hladnijim mjesecima.

Povećaj Ojačajte imunitet svog djeteta prije nego što stigne sezona prehlada
Foto: 'Stockbyte'

Velike grupe u vrtićima, kao i ružno hladno vrijeme, pogoduju razvoju virusa. Stoga ne iznenađuje prvi val prehlada koji je zahvatio najmlađe. No, ususret zimskim danima, kada su prehlade česta pojava, postoje učinkoviti trikovi kojima se mališanima (a i odraslima) može ojačati imunitet i organizmu pružiti zaštita od uzročnika bolesti.

– Na jačinu imuniteta djeluje i naslijeđe, tjelovježba, naše psihičko stanje, ali i hrana koju jedemo. Važno je da svom mališanu ponudite i mnogo tekućine jer ona igra veliku ulogu u izbacivanju štetnih tvari iz organizma. Manja djeca dnevno bi u organizam trebala unijeti oko litru vode, a odrasli i dvije litre – ističe pedijatrica dr. Ankica Golubić. Dobrodošla pomoć su i biljni čajevi zaslađeni prirodnim “pojačivačem” imuniteta – medom.

Djeci je dobro davati i vitaminske pripravke, međutim, ne na svoju ruku, pametno je posavjetovati se s pedijatrom. Budući da mala djeca ne smiju uzimati lijekove protiv prehlade, vaš će vjerni saveznik u bildanju imuniteta biti vitamin C. U zimskim mjesecima neka uzimanje tog vitamina bude dio rutine. Imate li malu bebu, kombinirajte ga s vitaminom D. Izvrsni prirodni imunostimulansi su i aloe vera i ehinacea.

Ocijeni:
  • Trenutno 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(1)
2
+ -
30.09.2010. u 20:29h sanjin003 je napisao/la:
neću ulazit u doze,ali mislim da je pretjerano ulaziti u to da ti bilo koji vitamin daje imunitet protiv gripe,jer tu se radi o specifičnom imunitetu,a ne o opčem stanju organizma.da može ublažiti tijek i skratiti trajanje to da,ali da može dati imunitet u smislu da ni ne dobiješ gripu...to ćeš me teško uvjeriti :) jer stvari ne funkcioniraju baš tako jednostavno
Prijavi komentar
-1
+ -
30.09.2010. u 15:53h sjajnosunce je napisao/la:
@sanjin003
po provedenim istraživanjima objavljenima u Journal on Clinical Nutrition 1000 ij/d je puno premalo. Ja sam isprobao na svojoj koži 4000ij, napravio 25(OH)D test (mjera vitamina D) i bio je upravo u skladu s istraživanjima...jedva taman (oko 100 nmol/l), u zimi. Što bi bilo bez 4000ij/d ostavljam skepticima da provjere na svojoj koži. Želiš li vidjeti kako stojiš nakon 1000ij/d doze probaj napraviti 25(OH)D na Rebru ili 220kn pa u polikliniku Medikol na Šalati. Laboratoriji smatraju minimumom 25(OH)D 75 nmol/l, no osunčani ga imaju 130 nmol/l pa vjerujem da bi minimum ipak trebao biti bar oko 100.
Prijavi komentar
3
+ -
29.09.2010. u 07:09h sanjin003 je napisao/la:
@sjajnosunce slažem se s tobom po većini pitanja oko d3,ali mislim da ne treba pretjerivati s dozom.oko 1000 i.j. za odrasle je sasvim dovoljno.ne zaboravi da ga i samo tvoje tijelo stvara dok si na suncu,tako da se ne treba na silu šopati s mega dozama
Prijavi komentar
0
+ -
29.09.2010. u 00:29h sjajnosunce je napisao/la:
Drago mi je da je spomenut vitamin D iako ne potpuno korektno. On se bebama daje protiv rahitisa, no potreban je i kasnije, i djeci i odraslima, upravo kao prevencija protiv gripe (u nedavnoj japanskoj studiji učinkovitija od cjepljenja). Doza djeci dnevno oko 70 do 80 ij po kilogramu težine, odraslima 4000-5000ij dnevno. To je 10 do 20 puta više od RDA, jer je RDA pogrešan. Većinu argumenata i istraživanja od kompetentnih i priznatih stručnjaka možete vidjeti na www.vitamindcouncil.org Stvar se skužila u zadnjih 10-15 godina, još je nova, pa tko želi čekati birokraciju da to probavi i promijeni RDA nek izvoli, ja se gripe ne bojim. Preporučam austrijski Oleovit D3, jer plivin plivit D3 ima hrpu dodatnog nepotrebnog smeća u formuli, a kod djece zna izazvati i osip. I još nešto, da bi bilo efekta od vitamina D treba imati dovoljno i njegovih kofaktora. Najvažniji je magnezij, no najbolje je jesti dosta sjemenki / orašastih plodova, najbolje suncokretovih, jer tamo ima svega što treba. Pogledajte na Vitamin D Council siteu.
Prijavi komentar
5
+ -
28.09.2010. u 14:07h sanjin003 je napisao/la:
iznimke uvijek postoje.a koliko je njegovih vršnjaka doživilo 100?ja ih znam puno koji su živjeli isto tako pa ih je strefio moždani u 60-toj
Prijavi komentar

Aktualno

Biznis

Sport

Kultura

Scena

Život

Regije

Prijava korisnika X


Zaboravili ste lozinku?
Facebook povezivanje X

Kako biste dovršili povezivanje svojeg Facebook profila s vecernji.hr portalom, molimo prijavite se sa svojim vecernji.hr korisničkim podacima ili kreirajte novi vecernji.hr profil.

Postojeći korisnik



Molimo da sigurnosti radi unesete korisničko ime i lozinku Vašeg večernji.hr korisničkog računa.

Novi korisnik

Zatvori

Pozdrav, korisniče Internet Explorera 6!

Kako biste još više nego do sada uživali pretražujući internetske stranice, povećali sigurnost svojega računala te tehnički i vizualno dobili najviše, molimo vas da besplatno nadogradite svoj internetski preglednik na noviju verziju ili da koristite neki od alternativnih preglednika.

Internet Explorer Mozilla Firefox Safari Google chrome Opera
Pošalji e-mail prijatelju X



Ispravi greške X



Pravila komentiranja X

Registracijom na portal Vecernji.hr i slanjem komentara na sadržaj portala korisnik prihvaća pravila komentiranja na portalu Vecernji.hr po kojima u komentarima nije dozvoljeno:

  1. psovanje, vrijeđanje, omalovažavanje
  2. govor mržnje, diskriminacija i izražavanje netolerancije
  3. pisanje velikim slovima
  4. chatanje, offtopic komentiranje
  5. spamanje ili reklamiranje stavljanjem linkova ili na bilo koji drugi način
  6. copy/paste cijelih tekstova s drugih portala, blogova i sl.
  7. repostanje uvredljivih komentara ili bilo kakvih drugih komentara koji nisu dozvoljeni na portalu
  8. korištenje prostačkog ili uvredljivog nicka te nicka u kojem je sadržano ime i prezime neke poznate osobe
  9. prozivanje administratora ili polemiziranje s administratorom na bilo koji način (prijave neprimjerenih komentara možete poslati na mail moderator@vecernji.net)

Svako kršenje pravila rezultirat će brisanjem komentara i/ili baniranjem korisnika na određeno vrijeme, a izrazito teško ili učestalo kršenje pravila brisanjem korisnika iz arhive čime će se automatski izbrisati svi njegovi prethodni komentari.

Opće uvjete korištenja u cijelosti možete pročitati na adresi:
www.vecernji.hr/page/uvjeti_koristenja