Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 35
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kampanja na društvenim mrežama

Tko najbolje dela na "fejsu"

Facebook
28.02.2017.
u 11:27

Analizirali smo aktivnost kandidata za gradonačelnika na društvenim mrežama.

Svakog smo ih dana pratili u stopu, a da nismo zapravo hodali za njima. Analizirali smo, naime, aktivnosti kandidata za gradonačelnika na društvenim mrežama kako bismo vidjeli što rade, o čemu informiraju građane, na koji im se način pokušavaju svidjeti te prikupiti njihove “lajkove” i pozitivne komentare, a u konačnici i glasove. Milan Bandić pritom koristi svoj profil, a Sandra Švaljek i Anka Mrak Taritaš otvorile su stranice na Facebooku.

Čini se da se sadašnji gradonačelnik i u virtualnom svijetu drži one “ajmo delati”, pa je tako daleko najaktivniji po broju objava. U danu čak tri do pet puta obavijesti svoje pratitelje što i gdje radi, najčešće fotografijom te njezinim kratkim opisom. A riječ je o uistinu širokoj paleti aktivnosti. Na profilu objavljuje informacije o protokolarnim događanjima, pa se tako javlja sa sjednice Gradske skupštine, s dodjela stipendija, otvorenja raznih manifestacija… Tu su međutim i manje formalna događanja na kojima Bandić sudjeluje također u ulozi gradonačelnika, poput raznih zabava kulturno-umjetničkih društava, proslava stotih rođendana… No ne libi se na svom profilu objavljivati ni privatne fotografije s, primjerice, svadbi i sprovoda.

Mali broj reakcija

Ipak, ne može se reći da njegovu aktivnost na društvenim mrežama jednako entuzijastično prihvaćaju i njegovi pratitelji. Istina, ima ih više od 18.000, no ta se brojka prikupljala tijekom nekoliko godina, a ne samo u proteklih par mjeseci. Vjerojatno bi bila i nešto veća da Bandić umjesto osobnog profila koristi Facebook-stranicu, no ono što svakako bode u oči je i dalje veoma mali broj reakcija građana na objave. Po jednoj u prosjeku skupi tek 50-ak lajkova, a rijetko ih bude više od 100. Još je gora situacija s komentarima kojih uopće nema ili se pojave tek dva do tri, a maksimalno njih deset. Riječ je uglavnom o pohvalama poput “sve stigne”, “bravo” i “to je moj gradonačelnik”, ali i kritikama u kojima mu građani zamjeraju kako je “sve to samo predizborna kampanja”. Treba istaknuti da se nekoliko komentatora redovito vraća i komentira, a nije rijetkost ni da se neistomišljenici “verbalno zakače”. Ono što definitivno nedostaje jest interakcija s građanima. Komentara ima malo i na niti jedan nema odgovora što možda i je odgovor na pitanje zašto ih je tako malo.

Po tom bi se pitanju Bandić trebao ugledati na Sandru Švaljek. Iako ima tri puta manju publiku od njega, točnije 6300 pratitelja, u njezinu su slučaju oni puno aktivniji. Švaljek novu informaciju na Facebook stavi svaka dva do tri dana, no svaka objava skupi od 200 do 500 lajkova. Objave su i tematski dosta drukčije od Bandićevih pa se tako na njezinoj stranici točno vidi da je namijenjena kampanji. Objavljuje većinom članke iz medija koji govore o nekom aktualnom problemu koji potom i ona komentira, poput nepotizma, komunalnih poteškoća… Osim fotografija, ona objavljuje i infografike s podacima i brojkama te videomaterijal u kojemu daje izjave. Redovito objavljuje informacije o tribinama koje je održala s građanima te pritom stavlja naglasak na to kako joj je jednako stalo do svakog dijela grada. Njezina stranica djeluje “stručno” i “profesionalno” što i jesu karakteristike koje ona kroz kampanju želi vezati uz svoj imidž. Ipak, to je ne sprečava da objavi i fotografije u opuštenijem izdanju. Pritom ide koracima svog bivšeg šefa, pa se tako slika s građanima na tržnici, ide na zabave, pleše s njima...

Anka u “zlatnoj sredini”

Kontakt s građanima Švaljek očito želi zadržati i na društvenim mrežama i to joj jako dobro ide. Odgovori na baš svaki komentar kojim joj se građane obrate, bez obzira na to bio on pozitivan ili negativan. Na kratke pohvale odgovori zahvalom ili “smajlićem”, na dulje upite daje konkretne odgovore, a nerijetko s građanima na Facebooku vodi cijele razgovore. Očito takav način komunikacije i potiče građane na komentiranje pa tako Švaljek ispod jedne objave zna skupiti i preko 200 komentara. Osim pokuda i podrške, na njezinoj se stranici mogu naći konstruktivni prijedlozi te savjeti građana.

– Imate šanse pobijediti ako mobilizirate ljude koji inače ne glasuju. Tuđe glasače nećete preobratiti u svoje. Zato budite glasni i strastveni – poručio je jedan od komentatora, dok su joj neki ipak predložili da se povuče i da bude opet Bandićeva zamjenica.

Savjete na svojoj stranici dobiva i Anka Mrak Taritaš te su uglavnom orijentirani na to da “ne treba ići sa SDP-om”. Ona je s gotovo 15 tisuća pratitelja zlatna sredina između Bandića i Švaljek, a i njezina je stranica sadržajem kombinacija svega pomalo. Kao i Švaljek, ona objavljuje brojke, izjave i medijske napise, ali u nešto manjoj količini. Više je pak populističkog sadržaja, no u tome se još nije izjednačila sa sadašnjim gradonačelnikom. Ima tu ipak dosta slika s tržnica, druženja s građanima, pa i hodanja po bljuzgi na Hreliću kako je to nekad i Bandić činio. Čini se da se njezina kombinacija ozbiljnijih i zabavnih informacija svidjela građanima pa tako ona po jednoj objavi skupi od 200 do 400 lajkova, ne fali ni komentara, a iako Mrak Taritaš ne odgovara na sve reakcije građana, ipak se javi na neke upite. Čija se tehnika na društvenim mrežama građanima najviše svidjela ostaje za vidjeti, kao i to koliko lajkovi imaju uistinu veze sa stvarnim glasovima. •     

Ključne riječi

Komentara 6

DV
david.vizental
20:51 28.02.2017.

društvene mreže ne postoje...radi se isključivo o privatnim tvrtkama koje nisu društveno korisne

BA
Banderasjezakon
12:17 28.02.2017.

Jedva čekam da Banderas izdominira Anku i Švaljekicu na izborima!!! Bit će gušt slušati kmečanje nekih ovdje (rpzagreb, MikiPrdekana, Milkica i slični...) kad vide da je Miki nepobjediv!

DU
Deleted user
16:41 28.02.2017.

Miki daj sendviče da te branimo od jogurt intelektualaca.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije