navigacija ZG Vijesti
Povećanje prihoda

ZET inicirao ukidanje besplatnoga javnog prijevoza u središtu grada

Zona besplatnog prijevoza obuhvaćala je područje od dvije tramvajske stanice oko Trga bana Jelačića. Odluka se ukida 18. siječnja

ZET inicirao ukidanje besplatnoga javnog prijevoza u središtu grada

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

Odluka o besplatnome javnom prijevozu u središtu grada nije imala očekivani učinak, zbog čega je ZET u suradnji s Gradom pokrenuo inicijativu za njezino ukidanje.

Zona besplatnog prijevoza obuhvaćala je područje od dvije tramvajske stanice oko Trga bana Jelačića. Odluka se ukida 18. siječnja.

– Moramo povećati prihode, a s obzirom na to da nismo uspjeli postići željeni učinak i smanjiti broj automobila u gradu, primorani smo revidirati odluku koja je stupila na snagu 1. siječnja 2009. – rekao je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.

Iz ZET-a poručuju da postoji mogućnost uvođenja novog modela naplate za središte grada te da se već priprema prijedlog, no kada će se smanjiti cijena karata za strogi centar još nije jasno.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija
  • konkordsky

    18.01.2011 u 21:14h

    Budimo iskreni nije problem u centru grada te dvije besplatne stanice su ništa kad uzmete u obzir kako se drugi povoljno voze. Meni je potpuno nepojmljivo,neracionalno da se netko može voziti iz Blaguše ili Lakteca za osam kuna na Savski most i poslije opet isto nazad za osam kuna,to niti jedan sustav ne može dugoročno podnijeti ili će netko drugi plaćati skuplje vožnju,građani u Zagrebu. Isto tako može biti primjer iz Gajnica ići na Zelenu tržnicu za osam kuna. Mora se staviti neka realna cijena prijevoza nikakve povlastice jer putnik je putnik. Naučili smo najskuplja je besplatna vožnja. Pravo je pitanje kako Grad nije plaćao svoje obaveze prema ZETu,morali su biti neki mehanizmi za naplatu subvecioniranog prijevoza.
    0 0% 0
  • amato amato

    18.01.2011 u 20:42h

    Sve ima svoju cijenu pa vozna karta ZET-a. Sada imamo na snazi jednu od opasnih odluka Bandića, koju je vjerojatno priopćio građanim prilokm jedne od svoji izbornih kampanja . da je prijevoz u centru grada besplatan i da skoro svi neradnici imaju kojekakve popuste, osim što ljudi koji rade moraju plaćati najviše. To je dugoročno gledano opasno jer će utjecati na sposobnost reprodukcije u ZET-u.
    0 0% 0
  • konkordsky

    17.01.2011 u 20:18h

    Sramotno je ovo ukidanje besplatnog prijevoza po centru grada ako znamo da želimo što manje automobila u središtu grada i preferiramo pješačke zone kao budućnost. Koliko je meni poznato ZET nikada nije poslovao s dobitku niti su imali velike plaće to je vječni gubitaš koje se mora sanirati svake godine. Nema govora o karti za 25kn možda se misli na dnevnu kartu. Može se jedino izjednačiti cijena karte izvan vozila i ona na kartici da bude 10kn. Ako se misli na povećanje prihoda onda se mora izmijeniti tarifni sustav jer je sadašnji neodrživ. Zapravo treba se vratiti u 2005 godinu kad je tarifni sustav bio mnogo pravedniji nego ovo danas. Možda bi valjalo razmisliti o cijepanju ZETa nešto poput Đuro Đaković holdinga, tako bi imali ZET Tramvaji,ZET autobusi,ZET servisna radionica. Isto tako prva zona bi bili samo tramvaji dok bi drugu i treću vozili autobusi. Prva zona može biti 290kn, druga 500kn a treća 800kn,mjesečna karta. Tko se vozi busom platio je tramvaj dok bi oni iz tramvaja doplaćivali kartu za bus ili si kupili mjesečnu kartu za bus ovisno što im se više isplati. Poslodavcima omogućiti povoljniju kupovinu godišnjih karata za zaposlenike. Radnicima ZG holdinga (13000 ljudi) izdati godišnje karte.
    0 0% 0
  • konkordsky

    18.01.2011 u 21:14h

    Budimo iskreni nije problem u centru grada te dvije besplatne stanice su ništa kad uzmete u obzir kako se drugi povoljno voze. Meni je potpuno nepojmljivo,neracionalno da se netko može voziti iz Blaguše ili Lakteca za osam kuna na Savski most i poslije opet isto nazad za osam kuna,to niti jedan sustav ne može dugoročno podnijeti ili će netko drugi plaćati skuplje vožnju,građani u Zagrebu. Isto tako može biti primjer iz Gajnica ići na Zelenu tržnicu za osam kuna. Mora se staviti neka realna cijena prijevoza nikakve povlastice jer putnik je putnik. Naučili smo najskuplja je besplatna vožnja. Pravo je pitanje kako Grad nije plaćao svoje obaveze prema ZETu,morali su biti neki mehanizmi za naplatu subvecioniranog prijevoza.
    0 0% 0
  • amato amato

    18.01.2011 u 20:42h

    Sve ima svoju cijenu pa vozna karta ZET-a. Sada imamo na snazi jednu od opasnih odluka Bandića, koju je vjerojatno priopćio građanim prilokm jedne od svoji izbornih kampanja . da je prijevoz u centru grada besplatan i da skoro svi neradnici imaju kojekakve popuste, osim što ljudi koji rade moraju plaćati najviše. To je dugoročno gledano opasno jer će utjecati na sposobnost reprodukcije u ZET-u.
    0 0% 0
  • konkordsky

    17.01.2011 u 20:18h

    Sramotno je ovo ukidanje besplatnog prijevoza po centru grada ako znamo da želimo što manje automobila u središtu grada i preferiramo pješačke zone kao budućnost. Koliko je meni poznato ZET nikada nije poslovao s dobitku niti su imali velike plaće to je vječni gubitaš koje se mora sanirati svake godine. Nema govora o karti za 25kn možda se misli na dnevnu kartu. Može se jedino izjednačiti cijena karte izvan vozila i ona na kartici da bude 10kn. Ako se misli na povećanje prihoda onda se mora izmijeniti tarifni sustav jer je sadašnji neodrživ. Zapravo treba se vratiti u 2005 godinu kad je tarifni sustav bio mnogo pravedniji nego ovo danas. Možda bi valjalo razmisliti o cijepanju ZETa nešto poput Đuro Đaković holdinga, tako bi imali ZET Tramvaji,ZET autobusi,ZET servisna radionica. Isto tako prva zona bi bili samo tramvaji dok bi drugu i treću vozili autobusi. Prva zona može biti 290kn, druga 500kn a treća 800kn,mjesečna karta. Tko se vozi busom platio je tramvaj dok bi oni iz tramvaja doplaćivali kartu za bus ili si kupili mjesečnu kartu za bus ovisno što im se više isplati. Poslodavcima omogućiti povoljniju kupovinu godišnjih karata za zaposlenike. Radnicima ZG holdinga (13000 ljudi) izdati godišnje karte.
    0 0% 0