Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 193
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Backo Mini Express nikad ne kasni

U Gundulićevoj najveća maketa željeznice u jugoistočnoj Europi, s 1050 m pruge

 Backo Mini Express.
Foto: Pixsell
1/8
14.05.2015.
u 11:13

Četiri godine petero entuzijasta uređuje maketu, a za sada je gotova pruga te slijedi uređenje okoliša

Ispred crkve se održava vjenčanje, no mladenkin se auto pokvario. Gužva je i na tržnici, a policija upravo juri za prijestupnicima. Točno i precizno do najsitnijih detalja prikazan je život u gradu koji je tek – dio makete, i to najveće makete željeznice u jugoistočnoj Europi. Grad je, naime, dio konstrukcije kroz koju prolazi čak 1050 metara pruge kojom vozi 90 vlakova.

Rade osam sati na dan

Maketa smještena u prostoru od 75 kvadrata rezultat je četverogodišnjeg rada i truda petorice entuzijasta i zaljubljenika u vlakove.

– Radimo svaki dan od 9 do 17 sati, proizvodimo ručno sve osim vlakova, koje kupujemo u Njemačkoj, a cijena samo jedne lokomotive kreće se oko 350 eura – kaže Antun Urbić, inicijator projekta prema čijem se nadimku cijela maketa i naziva Backo Mini Express. Kako kaže, nada se da će projekt postati jedna od turističkih atrakcija Zagreba te da će ga prepoznati i hrvatske tvrtke. Naime, cilj je da maketa promovira hrvatske proizvode.

No maketa nije još ni približno gotova, dapače svi se slažu da do kraja nikada neće doći jer se uvijek može raditi na detaljima. Zasad je završena pruga dugačka više od kilometra koja vodi čak i kroz stakleni pod.

– Bilo bi šteta da nemamo barem jednu podzemnu željeznicu u Zagrebu – objašnjava kroz smijeh Urbić koji napominje da su vlakovi po svemu slični pravima, samo su manji i – ne kasne. A kako bi relacije vlakova bile što zanimljivije, potrebno je urediti i okoliš. Zasad je uređen gradić, nekoliko šumovitih brežuljaka te tunel, most, ali i cesta po kojoj voze i ZET-ovi autobusi.

– Prvo se moram upoznati s prostorom, zatim dobijem ideju, a onda počinje rad – objašnjava Marin Benkus koji se brine o uređenju okoliša. A za tehničke inovacije zadužen je pak Želimir Matočec koji stavlja motore u prijevozna sredstva te je zadužen za efekte. Naime, kad padne mrak, pale se svjetla u naselju, a za vrijeme oluje grmi, sijeva te pada kiša. U timu su još i mlade snage, elektrotehničar Matija Bulat i Domagoj Terzić zadužen za održavanje softvera koji omogućuje da cijeli sustav funkcionira te da ne dođe do sudara.

Ulaz 10 i 15 kuna

Svi koji žele vidjeti atrakciju mogu doći u Gundulićevu 4 petkom i subotom od 10 do 18 sati kada ekipa uzima pauzu od radova. Cijena je ulaznice 15 za odrasle i 10 kuna za djecu. A željeznicu je jučer, na predstavljanju, među prvima došao vidjeti i trogodišnji Mak Krajić.

– Vidio sam i Tomicu kako se vozi – rekao je ljubitelj popularnog crtića kojeg je djed Zvonimir doveo u razgledavanje.

Komentara 1

AG
Agramer198
11:41 16.05.2015.

Gundulićeva vam nije u Jugoistočnoj "Evropi", genijalci, čak niti u onoj proširenoj verziji... Sjašite više s tim regijonom..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije