Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 52
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Nova generacija putnika

Turisti nam više ne dolaze “usput”, dobro znaju i što žele obilaziti i gdje će (po)trošiti

15.03.2016., Zagreb - Gradska svakodnevica u centru grada. Veliki broj turista svakodnevno prolazi gradom razgledavajuci znamenitosti. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
1/3
18.08.2016.
u 13:00

Hostel "specijaliziran" za Korejce, najbrojnije goste, svjedoči da se prilagođava i ponuda

Oni su dobro upućeni u ono što Zagreb nudi.

Nije im više samo usputna destinacija u koju slučajno skoknu. Ciljano obilaze znamenitosti. Dolaze na preporuku obitelji ili prijatelja, neki se informiraju na TripAdvisoru ili društvenim mrežama, neke je privukla kampanja gradske Turističke zajednice, a Korejce, primjerice, reality show koji se snimao u Zagrebu.

City break shema

No ipak ima iznenađenja. Prvi je to dojam koji rado podijele s turističkim djelatnicima. Dolaze u Zagreb očekujući grad koji većina njih još povezuje sa socijalizmom.

– Amerikanci se, primjerice, čude što svaka birtija ima besplatan WiFi, ostali se iznenade kad vide “flat screen” u sobama – kaže Filip Srića iz Taban hostela.

– I ostanu zatečeni time što većina Zagrepčana govori engleski jezik, što nije slučaj s, primjerice, Česima ili Mađarima – dodaje Goran Osredečki, vlasnik Chillout hostela.

Turisti se ovdje također osjećaju sigurni, što je jedan od glavnih pluseva u doba terorističkih napada. Nije im problem ni potrošiti novac u brojnim ugostiteljskim objektima u centru. Mladi će radije pojesti nešto “s nogu”, dok će obitelji sjesti na ručak. A ostaju dva do tri dana.

– To i jest odlika gradskog turizma, tzv. city break odmora. Mnogima je Zagreb početna ili završna destinacija u kružnom putovanju Hrvatskom. A zašto nas je zahvatio trend dolaska ove nove generacije turista? Više je faktora. Jedan je svakako to što smo najmlađi glavni grad EU – kažu u gradskoj Turističkoj zajednici.

Dolac im je "fora"

Utječe i blizina zračne luke, što im omogućava lako kretanje, a sve je bolja i ponuda gradskih događanja. Prilagođavaju im se i ugostitelji, posebice hosteli. Jedan se čak i “specijalizirao” za najbrojnije turiste, one iz Južne Koreje, pa je u njemu sve, od prospekata i tipkovnice na računalu do televizijskog programa, na korejskom jeziku.

Grad je pun turista, a zapitate li ih što obilaze, većinom će reći uspinjaču, katedralu i Dolac koji im je “najveća fora”.

– Došle smo u Zagreb jer je glavni grad pa smo ga morale vidjeti. Nastavljamo za Zadar, Trogir, potom Split, Brač i Korčulu, a na kraju Dubrovnik – kazale su Sandra Gomez i Sara de Santos iz Barcelone. Još u Španjolskoj čule su za Muzej prekinutih veza, a u Muzej iluzija po preporuci su odlučili posjetiti supružnici iz Amerike, Michael Anthony i Martha Katić.

Da je Zagreb postao nezaobilazno turističko odredište, govore i brojke od više od milijun noćenja u srpnju. Prvi je to put da je tolika cifra dosegnuta tako rano u godini.•

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije