Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Od 1. ožujka

Hoće li kante za smeće morati biti zaključane?

Otpad
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/3
27.02.2015.
u 09:30

Počinje novi način naplate odvoza otpada, a Čistoća će zaposliti 60-ak mladih stručnjaka koji će građane podučavati o novom modelu naplate.

Do kraja godine svi Zagrepčani odvoz smeća plaćat će po volumenu kante, a ne kvadraturi stana. Projekt koji će 1. ožujka početi u naselju Horvati nastavit će se u travnju ili svibnju u cijeloj Brezovici, potom u Novom Zagrebu, Dubravi, Sesvetama, a do kraja 2015. i u ostatku grada.

Lakše u kućama

– Korisnici u kućama sami će birati volumen kante, a u stambenim zgradama to će dogovarati svi stanari i ugovor s Čistoćom morat će potpisati natpolovičnom većinom – najavio je Robert Kahlina, tehnički direktor Čistoće. Dodao je da su djelatnici Čistoće u Horvatima već počeli sklapati ugovore s građanima o novom načinu naplate odvoza prema kojem će se računi smanjiti u gotovo svih 450 kuća.

– Prosječna cijena usluge korisnicima u Horvatima bit će 57 kuna, što sada plaćaju samo oni u kućama od 60-ak kvadrata. No kako se ondje nalaze većinom velike kuće od 150 do 300 kvadrata, većina građana dobit će od 100 do 300 kuna niže mjesečne račune – istaknuo je Kahlina.

Iako su računi mogli biti još i manji jer se u Horvatima, kao i mnogim drugim rubnim dijelovima grada, smeće odvozi jedanput tjedno, Čistoća je odlučila da ti korisnici neće moći uzeti u zakup najmanju kantu od 80 litara. Kahlina je kazao da je riječ o premalenim kantama koje ne bi odgovarale većini korisnika pa bi morali kupovati dosta dodatnih vrećica. Stoga će kante od 80 litara moći zakupiti oni korisnici koji žive u naseljima ili kvartovima iz kojih će se smeće odvoziti dva ili tri puta tjedno. O tomu hoće li se zadržati postojeći režim broja odvoza ili će se on mijenjati, trebala bi odlučivati Vijeća gradskih četvrti, i to na temelju informacija iz mjesnih odbora. Kahlina je rekao i da su svjesni da će novi obračun biti lakše uspostaviti s korisnicima koji stanuju u kućama nego s onima u zgradama jer se ondje pojavljuje problem zaključavanja kanti i kontejnera te raspodjela udjela prema stanovima.

Foto: Kristina Franić

Grafika: Kristina Franić

Kako bi doskočili i tom problemu, Čistoća će uskoro zaposliti 60-ak mladih stručnih osoba koje će imati zadatak projekt provesti na terenu.

– Naši djelatnici održavat će sastanke s predstavnicima stanara, a ako bude potrebno, dolazit će i na sastanke suvlasnika kako bi svima objasnili novi model naplate i raspodjelu udjela unutar zgrade – istaknuo je Kahlina.

Kako bi građani mogli zakupiti što manji volumen, morat će više reciklirati.

Za odvajanje građani trenutačno na gradskim ulicama imaju 1700 kontejnera za papir, plastiku, staklo i druge vrste otpada koji se nalaze na takozvanim zelenim otocima, poručili su iz Čistoće, a taj broj trebao bi se povećavati. A baš nedostatak zelenih otoka, odnosno spremnika za odvajanje otpada u blizini kuća i stanova i sami građani, ali i aktivisti izdvajaju kao jedan od većih problema. Uz zelene otoke u gradu je trenutno i devet reciklažnih dvorišta čiji se broj također treba povećati.

Foto: Kristina Franić

Grafika: Kristina Franić

– U četvrtima gdje se takvo dvorište neće moći napraviti, ići će se s mobilnim reciklažnim dvorištima – najavio je Kahlina.

Posebne vrećice

Ako pak zakupljenu kantu građani napune prije odvoza, sav miješani komunalni otpad smjet će odlagati isključivo u posebne vrećice koje će kupovati u dućanima ili u podružnici Čistoće te otpad neće smjeti odlagati u običnim bijelim vrećicama. Zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek objasnila je da za početak za građane koji se ne budu držali propisa neće biti kazni, no da će ih uvesti pokaže li se za tim potreba.

– Duboko vjerujem da su naši građani voljni prihvatiti ovakav način odvoza otpada - rekla je Švaljek.

Komentara 13

DI
Diners
11:12 27.02.2015.

Nema od toga ništa! Balkanski mentalitet! Treba sirotinji i romima onda zabraniti prćkanje po kantama!

Avatar Hazl113
Hazl113
13:00 27.02.2015.

Definitivno se slažem da se otpad naplaćujer po osobi, a ne kvadratu, ali ima jedan veliki problem. U našoj zgradi u naš kontejner već 20 godina ubacuje svoj otpad trgovina i picerija, tako da čim čistoća odnese pun kontejner, za pola dana je pun. Da nema toga, kontejner bi se umjeasto 3 puta tjedno mogao odvoziti jednom tjedno. Hoću reći da nas 42 stanara manje punimo kontejner od trgovine i picerije. Pišto taj priblem ima dosta nas koji živimo u zgradama, nadam se da će netko u vrhu grada misliti na to. Koliko vidim jedino je rješenje kontejner sa ključem, jer mi stanari ne želimo plaćati tuđi otpad. Čak se često dešava pošto nam je kontejner stalno otvoren da stanari iz drugog ulaza kako ne bi zamazali svoje rukice kod nas bacaju otpad.

BV
Bijela Vrana
17:12 27.02.2015.

zasto bi bilo jednostavno kada moze komplicirano ?Prezivjelo razdvajanje koje je Evropa uvela prije 25 -30 godina stize i u Hrvatsku. Danas postoje strojevi koji sve odvajaju automatski , zar nije bilo nedavno govora i o nasem poduzetniku iz Sesvetskogg Kraljevca koji takve strojeve proizvodi ? Ali to je prejeftino i prejednostavno rjesenje ! Ljudi koji imaju vrt i dvoriste budu svoj zeleni otpad bacali u vrecice od 30 litara ili male kantice ili pola vrta pretvorili u kompost ?!! Bolje rat susjeda ,zakljucavanje kanti ,divlja odlagalista a svo smece odvojeno i neodvojeno ionako onda lijepo na Jakusevcu zajedno !!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije