Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 49
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
HEP Toplinarstvo:

Danonoćna kontrola temperature uz ugrađene razdjelnike

Robert Krklec
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
1/3
Autori: Dijana Kožul, Sandra Golemac
23.09.2014.
u 16:00

Direktor HEP Toplinarstva Robert Krklec za čitatelje Večernjaka o ugradnji razdjelnika, potrošnji energije i tople vode, uvjetima priključenja i isključenja iz zajedničkoga toplinskog sustava...

Ugradnjom razdjelnika više se ne obračunava energija za grijanje po kvadraturi, nego po potrošnji, uz njih dolaze i termostatski ventili pa će stanari i danju i noću moći kontrolirati temperaturu u svakoj prostoriji. Istaknuo je to, između ostaloga, direktor HEP Toplinarstva Robert Krklec koji je s građanima razgovarao na Dežurni telefon 01 63 00 455.

Ovdje su odgovori na pitanja koje ste mu izravno postavili tijekom jednosatnoga razgovora.

1. U našoj zgradi nema uvjerenja za potrošnju energije za toplu vodu, a svejedno je tvrtka Brunata ugradila razdjelnike. Očito smo prevareni. Drugo, imamo poslovni prostor u toj zgradi u Zaprešiću i uopće nemamo instalaciju za toplu vodu, a plaćamo je uredno cijelu godinu. Sezona grijanja je na pragu, a ništa se nije promijenilo.
Što se tiče Brunate i razdjelnika, to je samo jedna od tvrtki koja prodaje, ugrađuje razdjelnike i očitava. Morate znati da se razdjelnici tiču samo energije za grijanje. Ugrađuju se, znači, na radijatore i pokušavaju da se energija, izmjerena na zajedničkom mjerilu i toplinskoj stanici, kao i u vašoj zgradi, mjeri, ne više po kvadraturi, pa nema više motivacije za štednju, nego temeljem impulsa. Znači nisu vas prevarili. Razdjelnici se ugrađuju neovisno o tome što je s toplom vodom. Točno je da u vašoj zgradi nema posebno mjerilo za toplu vodu pa je do sada to bio problem.

Kažem do sada, jer od 1. rujna imamo novi Pravilnik i do sada se energija za toplu vodu nije mogla egzaktno izmjeriti, pa se nije mogla ni dijeliti po, recimo broju članova kućanstva ili hipotetski vodomjera ukoliko ga imate, a pretpostavljam da ne. Neka predstavnik stanara preda zahtjev HEP Toplinarstvu. Ako ste u poslovnom prostoru i nema mjerila za toplu vodu, morali ste sudjelovati preko kvadrature u raspodjeli. Sada to nećete morati, jer ako se ide preko broja članova kućanstva, poslovni prostor ih nema i oni neće plaćati energiju za toplu vodu. Drugo, niste plaćali samo energiju za toplu vodu, nego se kroz ljeto kada nema grijanja, plaća naknada za zakupljenu snagu koja je jednaka svih 12 mjeseci u godini.

2. Mađerić, Ulica Ferenščica: Tri zgrade izgrađene su 1987. godine, sa zajedničkom plinskom kotlovnicom za grijanje stanova i pripremu tople vode. Ukupno ima 412 stanova i oko 1200 stanara. Do preuzimanja kotlovnice od strane HEP-a 2003. godine, plin smo plaćali, zimski period pola po kvadraturi, a pola po broju članova kućanstva. U periodu bez grijanja plaćalo se samo po broju stanara, no sada mi cijelu godinu plaćamo potrošnju plina prema kvadratima. Tako , primjerice, stan od 40 kvadrata sa 4 stanara plaća 100 kuna mjesečno, a stan od 50 kvadrata s 2 stanara plaća 200 kuna mjesečno. Kako ispraviti tu nepravdu koju trpimo više od deset godina?
Prvo, ne plaća se plin, nego toplinska energija i za sve je propisan Pravilnik. Vaš predstavnik suvlasnika neka se javi HEP-u za zahtjevom, jer sad od 1. rujna postoje novi zakonski propisi koji dozvoljavaju da se topla voda može raspodjeliti na četiri ili pet načina, ovisno koji izaberete i koji je moguć. Topla voda više se neće dijeliti po metrima četvornim, nego po broju članova kućanstva, pa će biti pravednije raspodijeljeno.

3. Čitateljica iz Travnog: Do sada smo mi plaćali grijanje po kvadraturi, a nakon ugradnje razdjelnika ćemo plaćati po potrošnji? Imamo predstavnika stanara koji je napravio samo sebi na istočnoj strani nekih 30 centimetara toplinske izolacije, a što je s ostalima? Zašto će se grijanje i dalje gasiti nakon 22 sata? Meni bi trebalo cijelu noć jer imam kroničnu bolest.

Točno je da kad ugradite razdjelnik, više nećete obračunavati energiju za grijanje po kvadratima nego po potrošnji. Najveća ušteda energije postiže se dobrom izolacijom zgrade i stolarije. To, naravno, traži ulaganja koja nisu mala. Jedan stupanj energije koji potrošite više za grijanje je šest posto, otprilike, više troškova. Moj vam je savjet da vi stanari sjednete i zajedno sve dogovorite, a imajte na umu da Fond za energetsku učinkovitost raspisuje natječaje na koje se možete prijaviti da vam se izolacija sufinancira. Što se tiče noćnog režima, od 22 do 6 sati ujutro grijanje se ne gasi u potpunosti, nego bi u vašem domu temperatura trebala biti 15-ak Celzijevih stupnjeva. Ugradnjom razdjelnika u paketu ide i ugradnja termostatskih ventila, pa ćete vi i danju i noću moći kontrolirati temperaturu u svakoj prostoriji kako želite. A ako želite gašenje grijanja u 23 sata, to je moguće na razini cijele zgrade, što je opet do dogovora stanara.

Foto: Goran Ferbežar/PIXSELL

Foto: Goran Ferbežar/Pixsell

4.Čitatelj Kanižaj: Svaki mjesec računi mi kasne tri dana i imam prekratak rok za platiti, pa platim i neke kamate. Zašto kasne?

Ako račun nije došao, može se desiti da se negdje zagubio. Mi račune izdajemo oko 5. u mjesecu i dajemo ih Hrvatskoj pošti koja ih treba distribuirati. Tražit ćemo da se to više ne događa.

5. Čitatelj Kažimir: Koja je procedura za isključiti se iz Toplane?
Isključiti se fizički iz sustava može samo cijela zgrada. Morate se međusobno svi dogovoriti. Jedan stan se ne može isključiti jer ste na zajedničkom mjerilu preko istog priključka i iste toplinske stanice. Što se tiče vašeg stana, izdvajanje je moguće na način da ne plaćate nikakvu energiju, ali morat ćete plaćati zakupninu snage, fiksni dio 12 mjeseci godišnje. Procedura je da se javite predstavniku stanara, preko njega trebate angažirati projektanta da vam napravi elaborat. S tim projektom trebate dobiti potvrdu na glavni projekt. Trebate imati i potpise više od 50 posto suvlasnika da pristaju. Posao mora odraditi ovlaštena tvrtka, a kada sve to napravite dostavite nam dokumentaciju i ako je sve zadovoljeno, mi vas isključujemo iz obračuna energije, a ostaje vam da plaćate zakupninu snage.

6. U zgradi nam je previše vruće, ima i 30 stupnjeva ako se ne otvore prozori. Kako se to može smanjiti?

Ukoliko vam je pretoplo, preko predstavnika suvlasnika pismeno se može zatražiti smanjenje režima, odnosno temperatura radijatora. To radimo mi preko regulatora. A ukoliko zgrada manje troši manje ćete plaćati. Ali zbog debalansa, neki stanovi na kraju zgrade mogu biti manje grijani, što znači da ćemo mi morati tu temperaturu vratiti.

7. Financirate li ugradnju razdjelnika?
Mi ne, ali Grad Zagreb da. Upravo je završio natječaj, a to će se raditi u sljedeće dvije godine. Morate se dogovoriti i preko upravitelja prijaviti na natječaj. Mi dajemo suglasnosti da sustav bude u redu i tako se mogu dobiti neka sredstva da ne platite sve sami.

8. Sam sam i imam trosobni stan. Plaćam toplu vodu ljeti po kvadratu, a u mojem stubištu susjedi s manjim stanom plaćaju manje od mene a više ih je u stanu. Kada će se to riješiti? Ne kupaju se kvadrati, nego ljudi.
Do sada je bilo moguće da se vaša zgrada odlučila da u toplinskoj stanici ugradimo posebno mjerilo koje mjeri energiju za potrošnju tople vode, i tada bi se na temelju njega mogla raditi raspodjela po glavi stanovnika. Od 1. 9. postoje matematički modeli kako se dođe do podjele za toplu vodu i ona se može obračunavati prema broju članova kućanstva. Vaš predstavnik stanara, ako svi to želite, javlja se u HEP Toplinarstvo i mi odrađujemo proceduru, vi birate model i plaćat ćete po glavi.

9. Dobili smo nove ugovore na potpis, ali na jednoj stranici bez točnih podataka i kompletne dokumentacije što točno potpisujem. Ljudi nisu znali što potpisuju. Što će platiti?

Samo ovlašteni predstavnik stanara potpisuje ugovore. Mi smo na jednog predstavnika poslali sve papire, a on je trebao sazvati vas i prezentirati vam ili kopirati dokumente. No, svi morate dati pristanak da on može s nama ugovor potpisati. Ili vam treba dati kopiju sve dokumentacije da pogledate, nakon čega ćete mu dati ili ne suglasnost.
10. Kako mi je došla ista cijena računa za 6. i 8. mjesec, a bez vode sam pola mjeseca?
Ne bi trebala. To što ste vi bez tople vode ne znači ništa. Ako ste manje potrošili, manje ćete i platiti.

Foto: Robert Anić/PIXSELL

Foto: Robert Anić/Pixsell

11. Koliko košta kalorimetar?
On je skuplji od razdjelnika, ali je još skuplje to što se moraju iskopati sve cijevi kroz zgradu. Dvije cijevi se postave kroz jednu sobu i onda se ostatak mora razvesti kroz cijeli stan, što je jako skupo. Na kalorimetrima imate mjerilo koje pokazuje kilovatsate. Većina zgrada spojenih na Toplinarstvo građene su davno kada je sve bilo društveno vlasništvo i nije se, vjerojatno, ni razmišljalo da bi to sutra mogao biti vaš stan. U stanu sa četiri sobe gdje vertikale idu kroz čitavu sobu nemoguće je ugraditi kalorimetre, zato se ide na te razdjelnike. A razdjelnik je elektronička kutijica koja se montira na svaki radijator i pokazuje impulse. Ti impulsi ovise o razlici temperature između radijatora i okolnog prostora i simuliraju egzaktnu potrošnju.

Komentara 1

AY
ayago
20:14 19.03.2015.

Evo da s vama podijelim naše iskustvo s firmom Brunata. Jako smo nezadovoljni s uslugom, njihovom organizacijom i načinom na koji se brunata odnosi prema korisnicima / svojim klijentima. Upozorenje svim koji će ugrađivati razdjelinike i termostatske ventile jer kadkad izaberete firmu koja će vam to voditi više to ne možete promijeniti, i oni će vam to voditi i naplaćivati uslugu godinama. Njihov osnovni posao je da brunata uređaji očitavaju i pošalju ukupno potrošene impulse na obračun svaki mjesec. Od 4 radijatora u stanu, 1 i to u najvećoj sobi gdje se i najviše impulsa potroši, brunata uređaj ne šalje podatke u sustav, nego samo očitava. I ako to brunata tek nakon 6 mjeseci riješi to znači da će vam se impulsi od 6 mjeseci ukupno zbrojiti u jednom mjesecu. A taj vam broj užasno puno povećava omjer u odnosu na ostale stanare pa ćete na kraju platiti više nego što se potrošlili u tih 6 mjeseci da je uređaj javljao kako spada podatke u sustav. Podatke je lako provjeriti kad se ulogira u sistem brunata.hr s korisničkim podacima. Nakon što to ne funkcionira mjesec i pol sam im javio, brunata na to nije nikako reagirala. Nakon dva tjedna opet zovem, korisnička podrška u brunati kaže da imaju to već zavedeno da sam javio od prije, i evo sad će opet napisati prijavu i da će nas netko kontaktirati. Nakon mjesec dana opet ništa. Pa opet zovem. I tako unedogled. Ja živim u hrvatskoj cijeli život i naučen sam na hrvatski način odnosa prema korisnicima, poslovanje i sve ostalo.... ali za način i stvari koje brunata izvodi su nevjerojatni. Ugradili smo razdjelnike i termostatske ventile na radijatore prije sezone grijanja. Ugadnju je izvršila Brunata, izabrali smo brunatu jer kad se gledaju cijene od svih ponuđača svi su tu negdje, trebali smo možda više obratiti pažnju na iskustva drugih korisnika. Prvo već kod ugradnje se pokazalo kako aljkavo i loše odrađuju svoj posao. Ne krenu od dogovorenog datuma, kasne u tim danima kad treba ugradit, pa započnu ugradnju .... pa se to sve oduži al to je najmanji problem jer je to tako sa svim majstorima. Nisu u par stanova zategnuli kako spada ventile koje su ugrađivali pa je 3 stana bilo poplavljeno kad se punio sistem zgrade s vodom. Meni je na jednom radijatoru ventil tako sitno pustao vodu da sam skužio tek nakon dva tjedna jer je sve postalo vlažno okolo. Po stubištima zgrade imamo radijatore, koji su isto dobili brunata ventile i trebali su ih blokirati na 1 što je oko 18 stupnjeva. Ja ne znam kako ta Brunata vodi svoje ljude i kakav to management ima brunata, al to izgleda kao lud, zbunjen i nenormalan. Pola radijatora je stvarno bila blokirana na 1., a ostalih pola: ovaj je blakiran na 5?!, drugi na 3, onaj se vrti na sve strane... ovaj dio stubišta pokušava postić tropsku klimu... Brunata pet mjeseci izigrava predstavnika stanara zgrade, koji ih pokušava da ponovim 5 (pet) mjeseci dovući da riješe i poprave ono što su trebali napravit kako spada u startu. Brunata je dobila dosta novaca od naše zgrade koja ima 6 ulaza, i sve joj je plačeno već odavno. Predstavnik stanara zgrade je već lud ne zna šta bi rekao, uglavnom rezultat svega je da ima još jedan ventil na radijatoru u stubištu koji se vrti na sve strane. Ima i drugih firmi koje ugrađuju razdjelnike i termostatske ventile na radijatore, razmislite dobro prije nego se odlučite koga ćete izabrati, nije sve u cijeni. Pazite da vam ne prodaju maglu ipak su to hrvati u firmi Brunata.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije