Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 116
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
slika poduzeća

Employer branding – zašto je to važno?

kaufland
Foto: PR FOTO
1/2
16.11.2015.
u 11:52

Nedostatak stručnih i vodećih kadrova možemo smatrati najvećom kočnicom razvoja inače zdravog poduzeća.

Tržište rada se konstantno mijenja. Današnja slika tržišta pokazuje nam koliko je teško, unatoč velikom broju nezaposlenih, pronaći stručne i kvalificirane ljude za određena radna mjesta. Uspješna poduzeća su u stalnom međusobnom nadmetanju za najkvalificiraniju radnu snagu. Takozvani War for Talents je već sveprisutan neovisno o kojoj industriji govorimo.

Što poslodavac može učiniti kako bi postao privlačnim ili privlačnijim u očima mogućih kandidata, posebno za teško popunjiva radna mjesta? Odgovor većine stručnjaka za zapošljavanje glasi – razviti Employer branding!

I dok je ova engleska kovanica relativna nepoznanica u našoj zemlji, neka poduzeća su itekako svjesna koliko je važna percepcija poduzeća u očima potencijalnih kandidata.

Što je točno Employer branding?

Već na sam spomen imena Milka u mislima nam počnu plesati ukusne čokolade, a kad netko spomene Nutellu, ne moramo ni spominjati prvu asocijaciju, znamo da je taj brand već postao sinonim za čokoladni namaz. I Milka i Nutella su izvrsni primjeri odličnog brandiranja proizvoda, tek rijetki će znati da je brand Milka u vlasništvu međunarodnog koncerna Mondelez International, a da Nutella ne dolazi iz Njemačke, nego iz Italije. Slično kao branding proizvoda funkcionira i branding poslodavca, jer pod pojmom Employer branding podrazumijevamo zapravo brand ili marku poslodavca.

Brand poslodavca obuhvaća skup korporativnih vrijednosti i poruka koje u svojoj cjelini stvaraju sliku poduzeća koju treba percipirati svaki postojeći i potencijalni zaposlenik. Brand poslodavca potencijalne kandidate treba asocirati na vrijednosti koje tvrtka zastupa i na taj ih način privući kao poželjan poslodavac. Ako se potencijalni zaposlenici mogu identificirati sa slikom koju imaju o određenom poslodavcu, teško da bi odbili ponuđeno radno mjesto. Uspješan i održiv employer branding podiže efikasnost i kvalitetu rada tvrtkinog odjela za selekciju i zapošljavanje.

No, brand poslodavca nije usmjeren samo na potencijalne kandidate za zaposlenje, nego i na već postojeće zaposlenike. Zaposlenici se kroz jak imidž poslodavca lakše mogu povezati s poduzećem ne samo na profesionalnoj, nego i na emocionalnoj razini. Ovaj element u employer brandingu posebno je važan za generaciju Y koja lagano preuzima tržište rada, a važnijim od visine prihoda smatra primjerice dobru radnu klimu ili usklađenost poslovnog i privatnog života. Poslodavci čiji zaposlenici kroz komunikacijske kanale branda poslodavca mogu autentično posvjedočiti da rade u ugodnoj radnoj atmosferi i da njihovi zaposlenici uspješno usklađuju poslovne i privatne obveze bit će vjerojatno percipirani od pripadnika generacije Y kao poželjni poslodavci kod kojih će radije zasnovati radni odnos nego kod poslodavaca koji ne odašilju takve poruke.

Prilikom izrade branda poslodavca važno je biti dosljedan i ne davati prazna obećanja. Poruke koje komuniciramo moraju biti utemeljene na stvarnim, autentičnim vrijednostima koje poduzeće njeguje kao poslodavac. Te poruke se formuliraju kroz jednu ili nekoliko temeljnih rečenica koje čine tzv. Employer Value Proposition i predstavljaju srž strategije za razvoj branda poslodavca, s kojom se moraju lako moći identificirati kako tražitelji posla tako i postojeći zaposlenici u tvrtki.

Temeljne vrijednosti koje poduzeće njeguje kao poslodavac kao i prednosti koje tvrtka nudi postojećim i potencijalnim zaposlenicima mogu se komunicirati na različite načine. Elementi koji učvršćuju poziciju nekog branda poslodavca svakako su:

  • tvrtkina posebna web stranica za karijere
  • sudjelovanje na sajmovima poslova i sajmovima znanja
  • aktivno sudjelovanje u projektima koji potiču i podučavaju mlade kako da nakon završenog školovanja uđu na tržište rada
  • prisutnost na društvenim mrežama itd.

Pažljivo i cjelovito osmišljen brand poslodavca zasigurno uvelike doprinosi pozitivnoj percepciji tvrtke u očima kandidata za zaposlenje i postojećih zaposlenika te povećava vjerojatnost privlačenja, motiviranja i, posljedično, zadržavanja visokokvalitetnih kadrova.

Kako se Kaufland prezentira kao poslodavac, koje vrijednosti zastupa i na koji način možete postati dio našeg uspješnog tima provjerite na našoj web mikrostranici www.kaufland.hr/karijera

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije