Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 61
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Tehnologija u ZET-u

Kupili autobuse na plin, a ne mogu ih puniti?!

zet (1)
Foto: Arhiva VL
1/3
03.03.2011.
u 10:05

Autobusi na metan trebali su uštedjeti, ali se nije izgradila punionica pa ih većina ne vozi jer na jedinoj crpki bus se umjesto 10 minuta puni jedan sat

Autobusi ZET-a koji voze na zemni plin metan (CNG) i koji su trebali donijeti dvostruko manje troškove goriva ne voze jer ih ZET nema gdje napuniti! Novi autobusi trebali su do 2014. uštedjeti oko 10 milijuna kuna te bitno srezati emisije CO2. Jedino takvo punilište u Zagrebu koje se nalazi na Radničkoj cesti nema dovoljan kapacitet i predviđeno je samo za osobna vozila.

Gdje su punionice?

Zbog toga punjenje po busu traje do sat vremena umjesto 10-ak minuta pa većina štedljivih autobusa na kraju samo uzrokuje dodatne troškove. Da bi skupi autobusi koristili namjeni, bilo je potrebno sagraditi novu punionicu, no nje još nema.

Prvo ju je, doznajemo, trebala graditi Ina, što je izraženo pismom namjere. Potom je ZET krajem 2009. raspisao javni natječaj i odabrana je ponuda njemačke tvrtke Codex-engeneering GmbH vrijedna 5,1 milijun kuna (bez PDV-a) za punilište u Dubravi.

Međutim, taj je natječaj poništen nekoliko mjeseci kasnije, a novi dosad nije raspisan.

A u međuvremenu busevi “štekaju”, povremeno ih funkcionira tek trećina. Zašto je tako, iz ZET-a nismo dobili odgovor. No, projekt uvođenja CNG-a bio je hvaljen potez Holdingova gubitaša, koji je u nabavu autobusa krenuo još 2008. Prema studiji mogućnosti uporabe plina koju je izradio Energetski institut Hrvoje Požar, autobusi su trebali stajati 5,5 milijuna eura.

Kasnije je ZET prozivan, podsjećamo, jer je autobuse platio deset puta više.

Jeftina varijanta

Kolika je njihova konkretno cijena i zašto skupocjeni busevi stoje na parkingu iz ZET-a nismo doznali, ali da je namjera, ako ništa drugo, bila dobra objasnit će Boris Cigut, vlasnik tvrtke Conesta koja je nositelj brojnih međunarodnih rješenja za uporabu CNG-a. Kako kaže, ovaj slučaj je primjer “lošega planiranja implementacije tehnologije koja donosi znatne uštede u cijelome svijetu”.

– U Italiji se CNG punionice nalaze u gotovo svakoj postaji kao kod nas LPG koji s CNG-om ne treba miješati jer se LPG sastoji od propana i butana, nusprodukata obrade sirove nafte – objasnio je Cigut i dodao kako se, primjerice, gotovo cijeli gradski prijevoz Beča sastoji od vozila na CNG – jer je riječ o plinu koji je potpuno siguran, lakši od zraka, vrlo jeftin i predstavlja alternativu svim skupim izvorima. Naime, CNG gorivo upola je jeftinije od dizela i benzina, a prema pojedinim stručnim studijama riječ je o resursu kojeg ima 50 posto više nego nafte i koji odašilje minimalnu količinu stakleničkih plinova. Uostalom, broj autobusa u Europi i svijetu na CNG, dodao je Cigut, u Europi i svijetu raste stopom od 44 posto, kamiona 32 posto, osobnih vozila 22 posto godišnje. Kao još jedan argument navodi i da je uporaba metana u tri godine porasla 90 posto.

Ključne riječi

Komentara 18

ZJ
Zjako
18:06 03.03.2011.

Miki ima službe koje rade svoj posao(drpaju proviziju), a onda u čemu je problem. Kupi sindikalce u zet-u i može što ga volja, rođe i kumovi voze buseve na punjenje i spavaju po sat-dva dok plaća ide.

ZJ
Zjako
22:18 03.03.2011.

Baričević je tu glavni za odraditi poslove , jedino njega nemjenjaju nego samo figure kao tolić pa ljubičić ili netko drugi. meni je to sve mafija sa kravatama i diplomom sumnjivog porijekla.

AU
autoritet
11:15 03.03.2011.

U čemu je problem? Purgeri glasaju za SDP već 10 godina, dobili smo što zalužujemo

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije