Croatian Film Day

U Dohi prikazan hrvatski sportski dokumentarni film o Kostelićima

film o Kostelićima u Dohi
26.04.2016.
u 17:48

Prikazivanje filma u Dohi bila je odlična prilika za okupljanje hrvatske zajednice u Katru i produbljivanju odnosa između dvije zemlje.

Film Gnothi Seauton – Upoznaj samog sebe, autora Brune Kovačevića, Rukovoditelja produkcijskog odjela Sport na Hrvatskoj radioteleviziji predstavio se još jednom stranoj publici, ovaj put u Dohi u Katara Drama Theatre kao dio prvog Croatia Film Daya u organizaciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u Katru i Katara Cultural Village Foundation.

Prikazivanje filma u Dohi bila je odlična prilika za okupljanje hrvatske zajednice u Katru i produbljivanju odnosa između dvije zemlje. Zahvaljujući suradnji Maryam Majid Al-Saad, direktorice za međunarodne odnose Katare, kulturne fondacije Države Katar i veleposlanika Republike Hrvatske u Katru Tomislava Bošnjaka realiziran je prvi Croatian Film Day na kojem su čast da se predstave dobila dva filma – Gnothi Seauton i Koko i duhovi, koji su prema procjeni najzanimljiviji široj publici. Film o našim najtrofejnijim skijašima privukao je velik broj zainteresiranih ljubitelja stranih filmova uz članove hrvatske zajednice u Dohi.

Svečanom prikazivanju nazočili su veleposlanik Tomislav Bošnjak sa suprugom Gordanom, voditelj odnosa s javnošću Veleposlanstva Katra Omar Šačiragić, glavni tajnik Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj Igor Zgrabljić, veleposlanici Bosne i Hercegovine, Poljske, Mađarske, Švedske, Irana i Nigerije, predstavnik Katarskog nogometnog saveza Sergio Bravo, savjetnik ministra energetike g. Belmahdi, proslavljeni hrvatski nogometni trener Zlatko Kranjčar koji radi u Al Ahliju, najstarijem sportskom klubu Katra, zlatni hrvatski rukometni olimpijac Vlado Šola, CEO Domagoj Cerovac i General Manager Mario Lozančić iz CTBA Group-a, član uprave Goran Filipović i Sanja Trajkov Komadina, direktorica marketinga i prodaje Jadranka grupe d.d. i drugi uzvanici.

Prof. Tomislav Bošnjak, veleposlanik RH u Dohi je istaknuo i snažan promotivni značaj filma za Hrvatsku.

- Već neko vrijeme smo pripremali predstavljanje hrvatskog filma katarskoj javnosti. Za ovu prigodu su nam trebala dva filma: ''Koko i duhovi'' je bio jasan izbor za mlađu publiku, a za večernji program smo tražili ''ono nešto što se teško definira, ali odmah znate što je čim naiđete na njega''. Tražili smo nešto posebno što će prikazati sve ljudske vrline na djelu u univerzalnom smislu, ali što će uz snažne općeljudske poruke imati i jasnu hrvatsku dimenziju i tako na najbolji način doprinijeti postizanju bolje prepoznatljivosti Hrvatske. Film Brune Kovačevića o obitelji Kostelić je ispunio sva ta očekivanja: gledateljstvo je bilo nošeno snažnim emocijama: ljubavi, ustrajnosti, patnje i doživljavalo sve trenutke zanosa pobjede nad preprekama, pobjede nad okolnostima, pobjede nad samim sobom. Uz dan otvaranja Veleposlanstva Republike Hrvatske u Dohi, ovo je sigurno dan najvećeg ponosa male hrvatske zajednice u Katru- rekao je Bošnjak.

- Ova posebna priča,životna priča, puna snage i emocija, nikoga od nas nije ostavila ravnodušnim. O njihovoj sportskoj i životnoj priči čitao sam i slučao, pratio njihove uspjehe, radosti i tuge. Ali gledajući film i prateći njih kao aktere te iste priče,ponese te emocija i osvještena priča da bez strasti, predanosti i izdržljivosti nema uspjeha. Njihov život i je priča za veliko filmsko platno. Bruno i Tebi velika čestitka jer si prepoznao onda, a danas ovjekovječio jednu od najljepših i najuspješnijih sportskih obiteljskih priča – s oduševljenjem je izjavio Zlatko Kranjčar nakon odgledanog filma u Dohi.

- Prekrasno iskustvo je promovirati film pred katarskom publikom, a posebno bih se zahvalio na odličnoj organizaciji i pomoći našem veleposlaniku Tomislavu Bošnjaku te gospodinu Mariju Lozančiću – izjavio je Bruno Kovačević s kojim je publika također imala priliku za interakciju, a za strane medije autor je izjavio da nitko nije mogao pretpostaviti briljantan uspjeh hrvatskih skijaša koji dolaze iz zemlje u kojoj nema snijega.

Bruno je dokumentirao 23 godine puta Janice i Ivice prema olimpijskom postolju na kojem su bili čak 10 puta. Naši sportaši vrhunski su promotori Hrvatske u svijetu kao zemlje olimpijskih pobjednika, a film o njima još jednom je podsjetio sve na njihov nevjerojatni uspjeh. Bruno Kovačević i producent filma Krešimir Renzo Prosoli, CEO agencije Real grupa dali su izjave za medije i razgovarali o potencijalnim mogućnostima za daljnji razvoj planova filma. Uz autora je još jednom zablistala njegova višegodišnja djevojka Matea Franić u haljini Monike Sablić kreiranoj posebno za ovu priliku.

- Ja vjerujem u čuda, a Gnothi Seauton je to i dokazao! Film o entuzijazmu, odanosti, disciplini. Dokaz da odlučnost, volja, strast i rad pobjeđuju i ruše sve pred sobom, dokaz da čuda doista jesu moguća! Obitelj Kostelić je rijedak svjetski fenomen i lijepo je da se to ispričalo kroz ovaj film, koji je u meni pobudio inspiraciju i vjeru, a nadam se da će tako i u drugima, a naročito mlađim generacijama u ovo današnje ludo vrijeme kada vladaju neke druge vrijednosti, da će nam pomoći osvijestiti kako ipak najveća snaga i moć je u nama samima – izjavila je nakon filma Maja Arslanagić, Direktorica Uprave za kulturni turizam, Katarske muzejske ustanove.

- Film je inspirativan za sve one koji se žele baviti sportom ili uspjeti u životu. Brutalno je iskren u predstavljanju svih teškoća kroz koje se mora proći da bi se došlo do uspjeha. Međutim, film nadasve pokazuje da karakter uvijek nađe put do cilja, kolikogod to bilo teško pa i ''nemoguće''. Ivičin karakter je našao svoj put – izjavio je Vlado Šola, legenda hrvatskog rukometa i rukometni trener u Katru.

The Cultural Village Foundation Katara je izniman projekt kojem je cilj razvoj interakcije ljudi kroz umjetnost i razmjenu kulture te je najveći i najviše multidimenzionalan projekt kulture Katra. S predivnim dvoranama za prikazivanje filmova, za predstave i koncerte, izložbenim galerijama i fantastičnim prostorima, Katara ima viziju postati svjetski lider za multikulturalne aktivnosti. Producent filma je internacionalna agencija za tržišno komuniciranje Real grupa, koproducent Hrvatska radiotelevizija, režiser filma je Ranko Varlaj, montažer Robert Petrinec, a tvrtke partneri filma HEP, Janaf, Atlantic Grupa, Jadranka grupa d.d. i drugi.