15.05.2024. u 22:56

Velik dio primjedbi odnosio se na smanjenje satnice povijesti i još nekih predmeta. Modernizacija, naime, često donosi i strah od gubitka radnih mjesta

Hrvatski obrazovni sustav polako se prilagođava 21. stoljeću. Uvode se nova zanimanja i novi kurikulumi koji će ponegdje zamijeniti trideset i više godina staro gradivo u udžbenicima. Tehničar za razvoj videoigara, grafički 3D dizajner, modni CAD dizajner, dizajner modne komunikacije... neki su od srednjoškolskih strukovnih programa po načelu modularne nastave čiji su kurikulumi proteklih dana stavljeni na javno e-Savjetovanje.

Još se ne zna kad će zaživjeti ta dugo najavljivana reforma strukovnog obrazovanja, ne zna se ni koliko bi komentara moglo stići na prvi dio objavljenih kurikuluma, no kad je prije nekoliko mjeseci provedeno e-Savjetovanje za zanimanje “tehničar za 3D tehnologiju”, bilo ih je više od 150! Velik dio primjedbi odnosio se na smanjenje satnice povijesti i još nekih predmeta. Modernizacija, naime, često donosi i strah od gubitka radnih mjesta.

I dok se čeka završetak savjetovanja, pozabavit ćemo se zanimanjem koje je aktualno u ovo vrijeme kad se zatvaraju tekstilne tvornice, a radnici Varteksa moraju na ulice kako bi se izborili za plaće. Riječ je o kurikulumu koji bi mogao zainteresirati i buduće influencere. Službeno se zove “dizajner modne komunikacije”, a prema obrazloženju Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), uloga je modne komunikacije “utjecanje na modnu svijest i stvaranje želje potrošača za proizvode koje predstavlja”. Pomaže, tumače, u formiranju identiteta brenda.

”Njezina je uloga ključna u modnoj industriji budući da moda nije samo funkcionalna, već je i simbolička i emotivna. Utjecaj medija na modnu komunikaciju kompleksan je i dvosmjeran proces. Mediji imaju moć oblikovati modu i mijenjati trendove, dok istovremeno moda ima sposobnost oblikovati javno mišljenje o raznim društvenim pitanjima”, piše u opisu zanimanja.

Moda kao izražajno sredstvo može poslužiti i kao platforma za promicanje društvenih promjena, podizanje svijesti o važnim pitanjima i slanje snažnih poruka. No, mediji često promoviraju idealizirane slike tijela, primjećuju u ASOO-u, postavljajući standarde ljepote koji su često nerealni i nedostižni.

S druge strane, modni su influenceri, pojašnjavaju, poznati po “svojoj strasti prema modi, stilu odijevanja i sposobnosti kreiranja privlačnih vizualnih sadržaja”. Bit će svakako zanimljivo pratiti broj prijava za upis kad se jednog dana to zanimanje uvede u škole. Možda čak i stignu pomoći domaćoj tekstilnoj industriji s Varteksom na čelu. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije