• OBJAVA: 04.10.2009 / 13:01
  • PRIKAZA: 4581

Upozorenje liječnika

Svakodnevno konzumiranje gaziranih pića može biti opasno

Pregledom kliničkih slučajeva ustanovljeno je da unošenje veće količine gaziranih pića s mnogo šećera i kofeina može izazvati drastičan pad koncentracije kalija u krvi, odnosno stanje poznato pod imenom hipokalemija.

Povećaj Svakodnevno konzumiranje gaziranih pića može biti opasno
Voda je uvijek najbolje rješenje.
Foto: Arhiva VL

Francuski liječnici smatraju da svakodnevno pijenje gaziranih sokova može uzrokovati hipokalemiju, odnosno nedostatak kalija u krvi, što može izazvati probleme u radu srca i paralizu, navodi se u studiji koja je objavljena u Međunarodnome časopisu kliničke prakse.

Pregledom kliničkih slučajeva ustanovljeno je da unošenje veće količine gaziranih pića s mnogo šećera i kofeina može izazvati drastičan pad koncentracije kalija u krvi, odnosno stanje poznato pod imenom hipokalemija. Zato liječnici upozoravaju da male promjene u koncentraciji kalija mogu izazvati ozbiljne poremećaje u radu kardiovaskularnog i neuromišićnog sustava.

Tipični su simptomi hipokalemije smanjena snaga mišića, grčevi, drhtavica i mučnina. U ekstremnijim slučajevima, nedostatak kalija može izazvati probleme u radu srca i paralizu. Ispitani su slučajevi pacijenata koji su u danu pili od dva do devet litara gaziranih pića, među kojima su bile i dvije trudnice koje su primljene na bolničko liječenje zbog opasno niske razine kalija u krvi. Obje su se žene brzo i potpuno oporavile nakon što su prestale piti gazirane sokove i počele uzimati kalij oralno ili intravenozno.

Ocijeni:
  • Trenutno 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7
+ -
04.10.2009. u 13:57h Zagrebas je napisao/la:
U povezanim vijestima, zena koja je na natjecanju popila 10-ak L vode da osvoji Nintendo Wii umrla je od trovanja vodom. Naime, veca kolicina vode smanjila joj je koncentraciju elektrolita u krvi i otkazalo joj je srce. Vratimo se natrag u studio.
Prijavi komentar

Aktualno

Biznis

Sport

Kultura

Scena

Život

Regije

Prijava korisnika X


Zaboravili ste lozinku?
Facebook povezivanje X

Kako biste dovršili povezivanje svojeg Facebook profila s vecernji.hr portalom, molimo prijavite se sa svojim vecernji.hr korisničkim podacima ili kreirajte novi vecernji.hr profil.

Postojeći korisnik



Molimo da sigurnosti radi unesete korisničko ime i lozinku Vašeg večernji.hr korisničkog računa.

Novi korisnik

Zatvori

Pozdrav, korisniče Internet Explorera 6!

Kako biste još više nego do sada uživali pretražujući internetske stranice, povećali sigurnost svojega računala te tehnički i vizualno dobili najviše, molimo vas da besplatno nadogradite svoj internetski preglednik na noviju verziju ili da koristite neki od alternativnih preglednika.

Internet Explorer Mozilla Firefox Safari Google chrome Opera
Pošalji e-mail prijatelju X



Ispravi greške X



Pravila komentiranja X

Registracijom na portal Vecernji.hr i slanjem komentara na sadržaj portala korisnik prihvaća pravila komentiranja na portalu Vecernji.hr po kojima u komentarima nije dozvoljeno:

  1. psovanje, vrijeđanje, omalovažavanje
  2. govor mržnje, diskriminacija i izražavanje netolerancije
  3. pisanje velikim slovima
  4. chatanje, offtopic komentiranje
  5. spamanje ili reklamiranje stavljanjem linkova ili na bilo koji drugi način
  6. copy/paste cijelih tekstova s drugih portala, blogova i sl.
  7. repostanje uvredljivih komentara ili bilo kakvih drugih komentara koji nisu dozvoljeni na portalu
  8. korištenje prostačkog ili uvredljivog nicka te nicka u kojem je sadržano ime i prezime neke poznate osobe
  9. prozivanje administratora ili polemiziranje s administratorom na bilo koji način (prijave neprimjerenih komentara možete poslati na mail moderator@vecernji.net)

Svako kršenje pravila rezultirat će brisanjem komentara i/ili baniranjem korisnika na određeno vrijeme, a izrazito teško ili učestalo kršenje pravila brisanjem korisnika iz arhive čime će se automatski izbrisati svi njegovi prethodni komentari.

Opće uvjete korištenja u cijelosti možete pročitati na adresi:
www.vecernji.hr/page/uvjeti_koristenja