Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Gdje je zapelo?

Novi most na Savi još ne vodi nikamo, puštanje u promet još se ne nazire

Fotografije iz zraka mosta na Savi kod Gradiške
Foto: Dejan Rakita/PIXSELL
1/4
29.03.2024.
u 19:18

U Ministarstvu financija tvrde kažu da zbog stanja radova u nadležnosti Hrvatskih cesta nisu mogli krenuti s izgradnjom graničnog prijelaza

Radovi na izgradnji mosta na Savi između Gradiške u BiH i Stare Gradiške u Hrvatskoj, vrijednog 19,5 milijuna eura, završeni su još u srpnju 2022., ali on još uvijek nije pušten u promet i neće biti još barem godinu dana. Krivnja navodno leži na Ministarstvu financija, koje je natječaj za izvođača radova na izgradnji graničnog prijelaza s hrvatske strane raspisalo tek u ožujku 2023. 
Nakon pregleda i evaluacije pristiglih ponuda, posao je dodijeljen  zajednici ponuditelja, tvrtkama Projektgradnja plus iz Gornje Vrbe i Osijek Koteks iz Osijeka, čija je ponuda iznosila 4,9 milijuna eura bez PDV-a. 

Ugovor o radovima sklopljen je u rujnu 2023., s rokom dovršetka izgradnje od 12 mjeseci od dana uvođenja u posao. Međutim, iako je od tada prošlo već gotovo sedam mjeseci, izabrani izvođač još nije uveden u posao, pa radovi još uvijek nisu ni počeli. Dio odgovornosti leži i na Hrvatskim cestama, nadležnim za izgradnju pristupne ceste do autoceste A3, koja još uvijek nije završena. 
U odgovoru na naš upit u Ministarstvu financija navode kako su sporazumom između njih i Hrvatskih cesta definirane obveze i nadležnosti u pripremi i izgradnji novog graničnog prijelaza na brzoj cesti koja od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana vodi do granice s BiH.

Fotografije iz zraka mosta na Savi kod Gradiške
1/9

Nadležnost Hrvatskih cesta odnosi se na izvedbu svih prometnih površina u zoni graničnog prijelaza (platoa i kolnih površina), objekata odvodnje, rasvjete prometnih površina, prometne signalizacije i svih infrastrukturnih priključaka (vodovoda, NN, TS i DTK)  i uređaja. Nadležnost Ministarstva financija je izgradnja svih objekata za rad graničnih službi, priključaka na infrastrukturu na parceli, nadstrešnica, vaga, odnosno potrebnog za kontrolu roba i putnika s pripadajućim instalacijama i opremom za novi granični prijelaz. U ministarstvu ističu kako su, po dobivanju informacije iz Hrvatskih cesta o stanju radova na brzoj cesti do granice s BiH, pravovremeno proveli postupak javne nabave za radove na novom graničnom prijelazu Okučani, a zatim i potpisali ugovor s izvođačem radova. Navode i kako je, unatoč višestrukom traženju termina uvođenja izvođača u radove, stanje radova na gradilištu iz nadležnosti Hrvatskih cesta  bilo takvo da Ministarstvu financija nije bilo omogućeno uvođenje izvoditelja radova u posao.

- Prema zadnje dobivenoj informaciji Hrvatskih cesta d.o.o., predviđen početak radova na izgradnji novog graničnog prijelaza bio bi u prvoj polovici travnja ove godine i to na dijelu graničnog prijelaza ulaska u RH, gdje se nalazi glavna zgrada i prateći objekti potrebni za rad graničnih službi. Informaciju za početak radova na preostalom dijelu graničnog prijelaza i izgradnju objekata smještenih na istom očekujemo od Hrvatskih cesta. Za završetak radova i otvaranje mosta obratite se Hrvatskim cestama u čijoj su nadležnosti – upućuju iz Ministarstva financija.

POVEZANI ČLANCI:

U prozvanim Hrvatskim cestama, pak, navode kako se na projektu izgradnje druge faze dionice brze ceste od Okučana do granice s BiH intenzivno odvijaju radovi na trasi brze ceste kao i radovi na objektima most Rukavac Strug, most kanal Nova Sava te nadvožnjak Novi Varoš. Na trasi ceste radovi na izradi nasipa su u visokoj gotovosti te slijedi izrada kolničke konstrukcije, dok se na objektima izvode radovi gornjeg ustroja. Planirani završetak je jesen ove godine. U tijeku je postupak javne nabave radova za izgradnju dionice brze ceste Okučani – granica BIH, III. faza duljine 3,7 km. Trenutno se pregledavaju i ocjenjuju zaprimljene ponude, a predviđeni rok dovršetka radova je 24 mjeseca od uvođenja u posao.

- Do kašnjenja u projektu došlo je iz opravdanih razloga te je isto uvaženo izvođaču radova. Točnije, produžetak roka je odobren zbog izrazito nepovoljnih hidroloških uvjeta koji su utjecali na znatno usporenje zemljanih radova i radova na objektima – navode iz Hrvatskih cesta. Bilo kako bilo, iako je od završetka izgradnje prošlo već gotovo dvije godine, most još uvijek nije pušten u promet, a kako stvari stoje, neće ni biti još najmanje godinu dana.

Inače, most iz zraka izgleda doista impresivno, a mnogi ga zbog njegove ljepote uspoređuju s Pelješkim. Dug je 426, a širok 22,5 metara. Ima po dvije prometne trake u svakom smjeru, u punom profilu autoceste. U izgradnju je utrošeno 4.900 tona čelika.
njegova izgradnja zajednički su financiraju BiH i Hrvatska, a otvaranje će doprinijeti smanjenju prometnih gužvi u samom središtu Gradiške u BiH i izmještanju međudržavnog prometa sa starog graničnog prijelaza. 

Izgradnjom brze ceste do granice s Mađarskom bit će spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom te predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora.

VIDEO Urušio se drveni most na rijeci Krapini

Komentara 9

MA
MarkoFind
23:54 31.03.2024.

Ovo je čisto političko pitanje između EU i BIH iako se na prvu čini kao nesposobnost ove vlade i tih ministarstva i njihovih uhljeba.

LI
lipa75
09:24 30.03.2024.

Ovo je političko međudržavno pitanje. Da Dodik nije potpisao ne bismo imali Pelješki most. Protuusluga je ovaj most, od kojeg će najveću korist imati bosanski Srbi. Most je napravljen, međutim bez spojne ceste s auto-cestom u Okučanima je beskoristan. Očito čekamo da nam Srbi još u nečemu pomognu protiv Muslimana u BiH, pa ćemo ovo dovršiti.

NE
NervozniPoštar
20:52 29.03.2024.

A napraviti jedan most na Savi u Zagrebu, to nikome ne pada na pamet? Svi mostovi na Savi koji nisu u Zagrebu zajedno nemaju prometa koliko bilo koji od tri zagrebačka. I uporno se grade mostovi posvuda osim u gradu Zagrebu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije