znanstvenici otkrili

Najstariji ljudski tumor pronađen u kostima neandertalca iz Hrvatske!

neandertalac
Boris Ščitar/PIXSELL
06.06.2013.

Ovaj se tumor ne širi na ostala tkiva, no mijenja unutarnju strukturu kostiju mekanom vlaknastom masom. Nastaje spontanom genskom mutacijom u stanicama koje su zaslužne za proizvodnju kostiju.

Najstariji ljudski tumor ikada otkriven, prije više od 100.000 godina, pronađen je u rebru Neandertalca i to u kosti koja je prije više od sto godina pronađena u Hrvatskoj. Riječ je o tumoru fibrus dysplasia, piše Yahoo News.
Ovaj tumor nije kancerogen, odnosno ne širi se na ostala tkiva, no mijenja unutrašnju strukturu kostiju mekanom vlaknastom masom. Nastaje spontanom fenskom mutacijom u stanicama koje su zaslužne za proizvodnju kostiju.
Znanstvenici sa Sveučilišta u Pennsylvaniji su 1980-ih rebro izložili rendgenskom zračenju, no ništa nisu otkrili. Sada su kosti izložili visokokvalitetnom rendgenu i mikro CT-u, što je slično, ali veće rezolucije nego tipovi rendgena koje doktori koriste danas da bi otkrili koštane traume kod pacijenata. Nove slike rendgena otkrivaju šuplju koru, na mjestima gdje bi trebala bit mreža unutarnje 'spužvaste kosti'.

Najstariji dosad otkriveni ljudski tumor (prije više od 100.000 godina) pronađen je u rebru neandertalca i to u kosti koja je prije više od sto godina pronađena u Hrvatskoj. Riječ je o tumoru fibrus dysplasia, piše Yahoo News

Znanstvenici sa sveučilišta u Pennsylvaniji izložili su rebro 1980-ih rendgenskom zračenju, no ništa nisu otkrili. Sada su kosti izložili visokokvalitetnom rendgenu i mikro CT-u, što je slično, ali veće rezolucije nego tipovi rendgena koje liječnici koriste danas da bi otkrili koštane traume pacijenata. Nove slike rendgena otkrivaju šuplju koru, na mjestima gdje bi trebala bit mreža unutarnje "spužvaste kosti".

>> Neandertalci putuju iz Krapine diljem svijeta i na pismima