Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
noćenja 4% manje

Domaćih na moru nikad više, ostajali samo po pet dana

Split: Turisti u šetnji gradom unatoč velikim vrućinama
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
1/3
07.10.2023.
u 14:36

Otprilike polovina domaćih gostiju izabrala je hotele, ali u njima su ostvarili samo dvadesetak posto svih noćenja

Po brojnosti su drugi jadranski gosti, samo Nijemci ostvaruju više noćenja od njih, našem su moru odaniji od svih nacija, a po sistemu "oni će ionako doći", domaćini se njima rijetko posebno bave. Domaći turisti, u neka bolja vremena zbog široke ruke na glasu kao ponajbolji gosti, dolascima svejedno nisu iznevjerili ni ove godine. Dok turizam u cjelini, s 18,7 milijuna gostiju i 102 milijuna noćenja za devet mjeseci, knjiži rezultate kao zadnje pretpandemijske godine, naših je građana na moru bilo kao nikada dosad. Od početka ove godine registrirana su 2,3 milijuna domaćih turista i čak 16 posto više nego rekordne 2019. No ne bi se moglo reći da je našim ljudima to bilo i najbolje ljeto dosad.

Popularne vikendice

Naime, tristotinjak tisuća domaćih gostiju više nego tijekom prvih devet mjeseci spomenute 2019. ostvarilo je četiri posto manje noćenja. Ili, točnije, 11,9 milijuna. Kupovna moć u kombinaciji s naraslim jadranskim cijenama iskreirala je skroman prosječan odmor domaćeg gosta od samo pet dana. Pritom, da statistika ne broji noćenja u vikendicama, kod rodbine i prijatelja, rezultat bi bio i mršaviji. Od ukupnih 11,9 milijuna domaćih noćenja, najviše, gotovo 4,5 milijuna, ostvareno je, naime, u takvom smještaju, tzv. nekomercijalnom.

Dakako, svake je sezone, pa i ove, veliki misterij koliko je od tih noćenja uistinu bilo nekomercijalno, a koliko na crno i zapravo plaćenih. Rješenje za taj problem još nije nađeno, ali kad se zbroje takozvana nekomercijalna i noćenja u klasičnom zimmer freiju (za devet mjeseci bilo ih je 2,73 milijuna, ukupno više od sedam milijuna), jasno je da za Hrvate domaćinska atmosfera u obiteljskim apartmanima bez premca.

VEZANI ČLANCI:

Za obiteljski smještaj treba i manje novca nego za dobar hotel, ali naši građani nisu potpuno zaobišli ni hotele. U toj vrsti smještaji od početka godine do kraja rujna ostvarili su tako 2,87 milijuna noćenja. Da su cijene igrale uloge, moglo bi se zaključiti i po podatku prema kojem je otprilike polovina svih domaćih gostiju za odmor birala hotele, ali u toj vrsti smještaja ostvareno je tek dvadesetak posto "domaćih" noćenja. Kampovi među našim građanima tradicionalno nisu pretjerano popularni pa su kamp-domaćini upisali tek šestotinjak tisuća noćenja domaćih gostiju. Još oko milijun noćenja rasulo se na ostale smještajne objekte, od hostela i OPG-ova do jahti i drugih plovila.

Povoljno na Plitvice

Apsolutne hit destinacije i ove su sezone domaćima bile destinacije na kvarnerskoj rivijeri, koja je ugostila gotovo 400.000 domaćih turista. Slijedi Istra s 340.000 dolazaka domaćih gostiju te Splitsko-dalmatinska i Zadarska županija s oko 300.000. Najviše su noćenja pak domaći gosti ostvarili na području Zadarske županije, njih 3,7 milijuna.

Kako god, domaći su gosti, koliko god se o njima malo govorilo, u turizmu odigrali važnu ulogu i ove sezone.

– Da je domaće tržište jedno od najvažnijih za hrvatski turizam, najbolje govori podatak o brojnosti domaćih turista koji su, odmah nakon Nijemaca, naši najbrojniji gosti. Domaće tržište u ukupnim rezultatima noćenja ostvaruje udio od oko 12 posto, što ga svrstava na drugo mjesto po ostvarenom prometu, odmah iza vodeće Njemačke, a ispred tržišta Slovenije i Austrije. Podsjećam kako je važnost domaćih gostiju do posebnog izražaja došla tijekom pandemije, a posebno veseli primjetan rast njihova broja izvan glavne ljetne sezone. Na taj način domaći pozitivno utječu na daljnji razvoj cjelogodišnjih ponuda destinacija jer sve više vole putovati izvan glavnih ljetnih mjeseci, kada su manje gužve, ugodnije temperature, a i cijene povoljnije – kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

– Daljnje poticanje turističkih putovanja domaćih gostiju naš je imperativ pa za primarno domaće tržište pripremamo različite promotivne aktivnosti i pogodnosti. Podsjećam da je trenutačno u tijeku i kampanja "Doživi domaće. Istraži održivu Hrvatsku", kojom u središte promocije stavljamo promociju održivih destinacija, lokaliteta te proizvoda i usluga – poručuje naš sugovornik. Dodajmo da je još danas i sutra u tijeku i promotivna akcija u našem najpoznatijem nacionalnom parku. Javna ustanova NP Plitvička jezera, naime, ovog tjedna ulaz naplaćuje samo deset eura. To je velik popust, još u rujnu odrasli su ulaz plaćali 40 eura, odnosno nakon 15 sati 26,50 eura.

VIDEO U gotovo nemogućim uvjetima spašeno 38 turista iz broda nasukanog kod Lopara

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije