Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 172
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Nasukani kruzer

Costa Concordia više neće ploviti, ide na rezanje u brodogradilište

'(FILES) This file picture taken on January 25, 2012 shows the stricken cruise liner Costa Concordia off the Isola del Giglio. Environmental campaign group Greenpeace on March 9, 2012 warned that chem
'FILIPPO MONTEFORTE'
18.05.2012.
u 17:22

Radovi na otklanjanju golemog kruzera započet će ubrzo, trajat će možda godinu dana i stajati oko 300 milijuna eura

RIM – Brod Costa Concordia, koji se naslonio na hrid otoka Giglia u Tirenskom moru u siječnju ove godine i kojom su prilikom poginule 32 osobe, bit će ispravljen, zatim otegljen u jedno talijansko brodogradilište i razrezan na komade, rečeno je danas na konferenciji za novinare predstavnika brodara Costa Crociere, talijanske civilne zaštite i tvrtke koja će izvoditi radove.

Concordia, dakle, više neće zaploviti. Radovi na otklanjanju golemog kruzera započet će ubrzo i trajat će možda godinu dana. Stajat će gotovo 300 milijuna eura.

– Procedura kojom će se otkloniti brod od 44.600 tona ući će u povijest brodarske inženjerije – kazao je šef civilne zaštite Franco Gabrielli. Talijansko-američki konzorciji Titan-Micoperi pobijedio je na natječaju za otklanjanje broda s otoka Giglia. Radovi će se razvijati u četiri faze.

Prva je stabilizacija broda izgradnjom podmorske platforme kako ne bi kliznuo na dno. Bit će učvršćen čeličnim žicama, a na onoj strani broda koja je izvan mora postavit će se velika spremišta za vodu. U drugoj fazi dvije velike dizalice bit će učvršćene za podmorsku platformu te će se polako podizati brod kako bi se izravnao, a u postavljene spremnike na boku broda ubacivat će se voda. U trećoj fazi, kada brod bude uspravan, postavit će se i na drugom boku spremnici s vodom. Zatim će u četvrtoj fazi iz spremnika s obje strane broda biti ispražnjena voda.

Prethodno će brod biti očišćen i poduzet će se sve potrebne mjere kako bi se izbjeglo zagađivanje mora. Spremnici u kojima je bila voda bit će napunjeni zrakom kako bi se brod držao na površini. Kad bude u stanju plutati, brod će biti otegljen u jednu talijansku luku.

Hoće li biti obnovljen? – Ne, bit će razrezan – odgovorio je Silvio Bartolotti, glavni direktor tvrtke Micoperi. Predsjednik američke tvrtke Titan, koja u ovom poslu čini konzorcij s talijanskom Micoperi, Richard Habib, kazao je kako je zadovoljan što će američka tvrtka koju predstavlja biti uključena u „nevjerojatan posao spašavanja broda Concordia“, te kako će posao obavljati tako da uvijek na prvom mjestu bude zaštita okoliša.

Kada brod bude otklonjen, nastavit će se raditi na otklanjanju podmorskog postolja i uspostavljanju stanja prije brodoloma. Traga se za još dva tijela poginulih putnika Concordije, a Gabrielli je kazao kako će možda potraga za njima biti uspješnija kada brod bude uspravljen.

Komentara 4

DU
Deleted user
17:39 18.05.2012.

Koja tragedija i koja materijalna šteta, a sve zbog kapetana broda koji je prekršio nekoliko postulata sigurne plovidbe i još se ponio kao megakukavica nakon što je nasukao na kraj tu brodinu! Ne možeš vjerovati da su takvom tipu dali 4 čvarka i ovlasti kapetana tako golemog luksuznog putničkog broda... Ubuduće, neka traže kapetane među umirovljenim američkim i inim časnicima koji su zapovijedali nosačima aviona jer su to otprilike gabariti broda, a tamo ima još niz dodatnih opasnosti poput avionskog goriva, slijetanja/uzlijetanja itd. Pa će dobiti odgovorne kadrove umjesto šminkerčića koji grlio svoju ljubavnicu u kabini...

GL
glupkostup
18:12 18.05.2012.

Pa i Sanaderu su dali da upravlja Hrvatskom, pa je napravio neprocjenjivu štetu.

Avatar jwayne
jwayne
18:33 18.05.2012.

Još je sve to i dobro završilo. Da je zaparkirao brod 50tak metara dalje dubina je navodno već dovljna da cijeli brod potone. A da je potonio... par tisuća ljudi, mrak, hladno more .... katastrofa.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije