hadronski sudarač
Povratak na članak

Božja čestica otkrivena je u tunelu većem od Zagreba

Veliki hadronski sudarač (LHC) smješten je 175 metara ispod zemlje, u tunelu dugačkom 27 kilometara

Komentari 10

Avatar madcap
madcap
20:31 04.07.2012.

Mislim da je priča o porijeklu imena čestice isfabricirana. Kako je nikako nisu mogli uhvatiti zvali su je "vražja čestica", a onda su se počeli buniti mantijaši. Tada je prof. Lederman u maniri "pametnijeg koji popušta" dao naziv čestici "božja čestica". Ja ne bi da sam na njegovom mjestu.

BR
Brandfackel2
21:19 04.07.2012.

I što su to veličanstveno ovi "znanstvenici" otkrili i dokazali nakon svih tih utomar ulupanih milijardi i milijardi? Otkrili su da je "fizika" stvorila čovjeka, a ne dragi Bog... Pa to je isto i tifusar Nikoletina Bursać usranih gaća hodajućii po Kozari saznao još 1941. godine od svoga političkoga komesara!

22:04 04.07.2012.

Ovo otkrice ne kaze da ne postoji Bog i da je fizika stvorila covjeka vec potvrdjuje da su nase (fizikalne) teorije (pretpostavke) o materiji dobre! Matematickim modelima izracunalo se je da cestica mora biti "tu negdje", lovljena je godinama i napokon ulovljena. Velika potvrda teoriji koja opisuje materiju. Naravno, pretpostavka je da Higgsov bozon daje masu, tj "prenosi" gravitaciju. Za sada je to tako, a da li je to stvarno istina vidjet cemo. Inace, fizika lijepo opisuje materiju i njezinu interakciju, a Bog je duhovna sfera. Jedan s drugim nemaju nikakve veze.

Avatar oris2
oris2
22:34 04.07.2012.

nemojte me sad uvjerivati da se energija ne mozhe "smrznuti" i u manju chesticu...

RI
Riznica
23:11 04.07.2012.

04.07.2012. u 22:04h InfoMan je napisao/la Inace, fizika lijepo opisuje materiju i njezinu interakciju, a Bog je duhovna sfera. Jedan s drugim nemaju nikakve veze. ---------------------- I te kako imaju...Ljudi koriste termin fiziku da lakse shvate neke stvari, to jee relativan pojam... Eto izbaci iz kuce kalendare i satove pa pokusaj shvatiti pojam "vrijeme". Jeli po tebi i to jedno sa drugim nema veze..

JI
jimbeam
10:34 05.07.2012.

To je Higgsov bozon , a ako već spominjete "Božju česticu" onda je stavite pod navodnike....

LO
lojtra1
10:45 05.07.2012.

04.07.2012. u 22:04h InfoMan je napisao/la: ...a Bog je duhovna sfera. Jedan s drugim nemaju nikakve veze. --- Otkud znati da i duhovna pitanja ne spadaju u područje fizike s još sitnijim česticama?

10:54 05.07.2012.

Bilokakve diskusije s vjernicima su besmislene jer vi jednostavno sve svaljujete na Boga. Da ti kazem moje misljenje, stav. Razlikujem crkvu od vjere! Crkva se je do sada stvarno pokazala, a vjera je nesto osobno. Neki vjeruju u nekoga tko je sve ovo stvorio - Boga, neki vjeruju u vanzemaljce, neki u novac, itd. Ja vjerujem u znanost koja, do sada,vrlo dobro opisuje materijalni svijet. Sto se tice Boga prije sam misljenja da nas je stvorila neka vanzemaljska civilizacija nego jedna osoba. No, to je moje misljenje. Ti imas svoje i ja to postujem.

LO
lojtra1
11:41 05.07.2012.

Kako sad pa to? Ti znači vjeruješ u vanzemaljsku civilizaciju a s druge strane dokazivanjem higgsova bozona želiš nad svim svemirom podvući zemaljski nazivnik? Dosta konfuzno, moram priznati...

13:30 05.07.2012.

@lojtra1 oces reci da u svemiru ne postoje nikakva druga bica osim nas? To sto radi nasa znanost nema nikakve veze sa, kako kazes, podvlacenjem zemaljskog nazivnika nad sveimirom. Mi opisujemo svemir i materiju onako kako smo si to zacrtalii stotinu godina prije. Prvo je krenulo sa opcim fizikalnim zakonima koji su "objasnjavali" gravitaciju i sve sto se oko nas krece. Kada je znanost napredovala pokazalo se je da postoje sasvim drugi zakoni na mikro nivou. Pa, opet napredak znanosti pokazuje da ni to bas nije tocno da na atomskom/cesticnom nivou postoje sasvim druga pravila. Sutra ce biti nesto trece. Znaci, mi opisujemo materiju, a time i svemir, onako kako smo to zamislili. Neko drugi to mozda vidi na sasvim drugi nacin. Kako god bilo otkrivena je cestica koja je do sada falila i dala potvrdu da je teorija dobra. Ako odemo u detalje onda se danasnja fizika svodi na vjerojatnost (kvantni zakoni).