Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 53
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Švedsko-bračka avantura

Mali glumci kultne serije "Božić na suncu" na otoku uče gradivo putem interneta

serija
Foto: Promo
1/3
20.04.2014.
u 09:00

– Hotel, koji je glavno mjesto radnje serije, nije samo pretvoren u set, već u njemu od veljače rade kuhari, sobarice i recepcija jer u njemu boravi snimateljska ekipa, a to je najmanje što ova serija poduzima za hrvatski turizam pa ćemo iduće sezone, nadam se, zaposliti nekog Bračanina da za nas izbroji nove švedske i skandinavske goste koji će doći na otok kada se u njega zaljube gledajući seriju.

Gluma je zabavna i to je ono što mi se kod nje sviđa. Do sada sam snimala u Švedskoj, gdje je moja obitelj bila uz mene, a ovdje u Hrvatskoj sam sama, obitelj mi dolazi u posjete, ali jako mi se sviđa. Osim toga, dio je moje obitelji iz Srbije pa razumijem i nešto vašeg jezika – rekla je Lea Stojanova, mala glumica iz Švedske koja je u svojoj domovini glumačka zvijezda. Trenutno, točnije od veljače, sa snimateljskom ekipom živi i radi na Braču, gdje Šveđani snimaju kultnu dječju seriju “Adventski kalendar” koja se u njihovoj zemlji tradicionalno emitira od 1. do 24. prosinca svake godine, počevši od 1960. Ovogodišnja sezona adventskog serijala koja nastaje u Hrvatskoj nazvana je “Božić na suncu” i emitirat će se, kao i uvijek, na nacionalnoj švedskoj televiziji SVT u udarnom terminu u kojem postiže milijunsku gledanost, a ovo je prvi put u povijesti da se snima izvan Švedske. To je pustolovna priča o dvoje djece koja za Božić dolaze obitelji na Brač. Ondje se sa sestričnom upuštaju u razotkrivanje tajne gusara Aquille čiji je brod u 16. st. potonuo uz same obale otoka.

Uz Leu, u seriji glume i mali Šveđani Alexandra Breschi i Buster Isitt, sve odreda školarci koji usprkos višemjesečnom boravku 2000 km daleko od domovine, nisu zapostavili nastavu i učenje.

– Učimo u pauzama između snimanja, nakon što se sa seta vratimo kući i nedjeljom. Ovdje nas poučava naša paziteljica Sara. Nedostaju mi prijatelji iz škole, ali draže mi je učiti ovako – smije se Lea.

Poticaj turizmu

– Većina nas je najprije završila školu pa se bacila na film, oni usporedno šljakaju na setu i bave se školom, i to osnovnom. I to ne u Stockholmu, nego u Bolu na Braču. Internet im je to omogućio. Volio bih kad bismo se više bavili građankama i građanima njihova uzrasta jer umiju više nego mi – pohvalio je male glumce Hrvoje Hribar, ravnatelj Hrvatskog audio-vizualnog centra i dodao:

– Hotel, koji je glavno mjesto radnje serije, nije samo pretvoren u set, već u njemu od veljače rade kuhari, sobarice i recepcija jer u njemu boravi snimateljska ekipa, a to je najmanje što ova serija poduzima za hrvatski turizam pa ćemo iduće sezone, nadam se, zaposliti nekog Bračanina da za nas izbroji nove švedske i skandinavske goste koji će doći na otok kada se u njega zaljube gledajući seriju.

Naime, “Božić na suncu” sudionik je mjera poticaja, programa HAVC-a specifičnog po tome što se producentima jamči povrat od 20 posto troškova sa snimanja u Hrvatskoj i koji je, uz sposobne filmske profesionalce, odlučujući faktor zbog kojeg sve više inozemnih produkcija pokazuje interes za snimanje kod nas. – Snimati u inozemstvu složen je proces, a zbog putovanja, smještaja i logistike, i vrlo skup. Program mjera poticaja bio je ključan za donošenje ove odluke o snimanju serije u Hrvatskoj i bez njih bi se ovaj projekt teško mogao realizirati na ovakav način – tvrdi Nicklas Wikström Nicastro, producent serije.

Milijunski doprinos gospodarstvu

Uvjet za pravo na korištenje mjera poticaja stranim produkcijama je da moraju angažirati barem 30 posto hrvatske ekipe na projektu, a taj je omjer na setu “Božića na suncu” i dvostruko viši u korist hrvatske ekipe.

Izravna korist koju pritom ostvaruje naše gospodarstvo može se ilustrirati prošlogodišnjim brojkama, kada su četiri međunarodna projekta ostvarila pravo na korištenje poticaja.

Ukupno 55,487.949 milijuna kuna lani je potrošeno na hrvatske proizvode i usluge, dok su isplaćene mjere poticaja iznosile 10,963.843 kn. Istovremeno, turističke destinacije poput Brača, odnosno Splita i Dubrovnika u slučaju “Igre prijestolja” i “Borgia”, dobivaju reklamu neusporedivu s ičim dosad.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije