Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 149
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
SHADOW OF MORDOR

Igra inspirirana Tolkienovim romanima u predivno oblikovanom svijetu međuzemlja

26.04.2015.
u 17:00

Tehnički gledano, Shadow of Mordor majstorski je odrađen. Iako je zahtjevan, radit će vrlo dobro i na osrednjim strojevima

Općenito sam skeptičan prema igrama inspiriranim Tolkienovim romanima, u tri od četiri slučaja u najbolju ruku ispadne osrednji uradak koji samo naruši ljubav prema romanima čiji sam obožavatelj još odmalena. Međutim, nakon samo 20 minuta igranja Shadow of Mordor (SoM) zaboravio sam na sve te strahove te me ova igra oduševila, a u nastavku doznajte zašto.

Prvo što me oduševilo jest osjećaj moći koji je isprepleten sa strahom od poraza, za razliku od, recimo, igre Saints Row 3 i 4 u kojima ste jednostavno korak od božanstva koje pije benzin i urinira u vatru. U SoM-u se brzopletost kažnjava smrću, ali u vašim mačevima i strijelama ima dovoljno snage da na trenutke osjetite da ste sveprisutni sablasni kosac koji odlučuje o životu i smrti svega što se kreće u radijusu od 500 metara. Taj osjećaj prvenstveno omogućava sustav borbe koji je detaljno razrađen i veoma brz i fluidan, ali ono što ovu igru zbilja čini posebnom jest zavidno razvijena hijerarhija protivničke vojske koja daje novo značenje svakom porazu ili pobjedi i sve to upakirano je u briljantno i predivno oblikovan svijet Tolkienova Međuzemlja.

Moram pohvaliti i priču koja se ne oslanja na događaje iz knjige, nego svijet iz knjiga širi i koristi kao temelj za vlastitu mračnu priču. Igru počinjete kao Talion, bivši gondorski rendžer koji sa svojom obitelji biva ritualno smaknut, nakon čega se njegov duh veže za vilenjaka s amnezijom i vraća u Međuzemlje zbog osvete Sauronovoj vojsci.

Duboko u Međuzemlju

Iako se priča dosta odmiče od Tolkienovih knjiga, daje dobro objašnjenje raznoraznih moći i sposobnosti vašeg lika i nekako se fino uklapa u cijelu sliku, a pomaže i što su i glasovi majstorski snimljeni. Osim priče, možete pratiti i brojne podmisije koje vas dublje uvlače u svijet Međuzemlja, a daju i dodatnu dubinu likovima. Podmisije se često udaljavaju od standardnog stila igre pa ponekad šuljanje ima veću važnost i slično.

Borba je, kako sam već naveo, izrazito brza i fluidna, ali je i tako dobro koncipirana da niste vezani u kombu dok ga izvodite: stisnete li gumb za obranu, Talion će odmah prekinuti kombo i obraniti nadolazeći udarac, a zatim jednostavno prelazi u napad na sljedeću metu ili dovršava već započeti. Mogućnost skrivanja i tihog uklanjanja protivnika lukom i strijelama koristan su način smanjivanja broja protivnika prije nego što uletite među preživjele s mačem. Borbe s kapetanima znaju biti malo teže, a svaki kapetan ima nasumično definirane statistike pa je borba svaki put barem malo drugačija. Ako vam pak koji pobjegne, možete ga kasnije naći s ožiljcima iz borbe s vama koju je preživio. To nasumično davanje statistika zna biti nezgodno kad, recimo, kapetan s kojim se borite ima visoku regeneraciju i voli bježati od vas, a skidanje njegova života strijelama koje su ograničene ne daje željene rezultate. Tada je najbolje istrenirati Taliona i dignuti njegove statistike jer borba postaje znatno lakša.

Svježija pokrajina Mordora

Od drugog poglavlja nadalje prelazite iz početne mračne i mrtve mape u zeleniju i "svježiju" pokrajinu Mordora, gdje Talion shvaća da ima mogućnost manipuliranja orcima te ih može navoditi da napadaju jedni druge.

A kad shvatite da vaše borbe s orcima imaju i dublje efekte, igra postaje još i zanimljivija i upravo je taj skriveni aspekt najoriginalniji segment ove igre. Naime, u pozadini protivničke vojske odvija se borba za prevlast u hijerarhiji na koju vi možete utjecati. Možete utjecati na ishode dvoboja između članova i utjecati na hijerarhiju a da se sami ne morate boriti s njima. Možete izmanipulirati jednog kapetana da se počne boriti s drugim i onda mu skrivećki pomoći da dobije dvoboj i tako imati svog pijuna u hijerarhiji koji će vam na duge pruge pomoći u ubijanju glavešina. S vašom pomoći vaš pijun i sam može s vremenom postati vrhovnik (Warchief), što čini dominaciju nad ostalima mnogo lakšom!

Prolazak kroz priču traje solidnih 12-ak sati igre, ali ako želite riješiti sve podmisije i dominirati hijerarhijom orca i na kraju pobiti sve vrhovnike, trebat će vam 25 sati i više, što je za igru ovog tipa i više nego solidno. Usto ćete, kao i ja, nakon što završite igru, vjerojatno htjeti krenuti ispočetka i probati riješiti pojedine dijelove drugačije i s drukčijim odabirom mogućnosti i vještina. Valja spomenuti i da, kao i sve igre ovog tipa, i SoM obiluje velikom količinom kolekcionarskih predmeta koje možete skupiti te challenge misija za pojedina oružja i vještine, a tu su i podmisije vezane za lov na razne zvijeri. Tehnički gledano, Shadow of Mordor predivan je i majstorski odrađen. Iako podosta zahtjevan, radit će vrlo dobro uz manja podešavanja i na osrednjim strojevima. Za jače strojeve igra nudi i grafički pojačane teksture koje su zaista prekrasne, ali zahtijevaju 6 GB videomemorije. Igra je dostupna za PC, PS4 i XboxOne. Verzija koju sam igrao je za PC, no ne vidim nijedan razlog zašto bi verzije za konzole bile lošije, dakle sve ovisi o tome što kao igrač preferirate. Cijena je 50 eura na Steamu, što je predvidljivo za mainstream naslov.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije