Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 180
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
sigurnost u zraku

Više mrtvih u padovima aviona nego u ratu u Ukrajini

pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
1/2
25.07.2014.
u 21:37

Iako je tek na polovici, 2014. proglašena je najgorom u povijesti

Putnici sa strahom od letenja imaju ovih dana većih razloga za nervozu nego ikad prije. U samo sedam dana u tri zrakoplovne nesreće diljem svijeta, u Ukrajini, Maliju i na Tajvanu, poginule su 462 osobe. Kada se tome broju doda i 239 stradalih putnika i članova posade iz aviona Malaysia Airlinesa koji je nestao u ožujku, broj poginulih u zrakoplovnim nesrećama i nestancima aviona penje se na 701. Otprilike isti broj poginulih kao i u sukobima na području Ukrajine.

Avion i dalje najsigurniji

Kada se i ovom broju dodaju najmanje dvije stotine stradalih u malim nesrećama zrakoplova, s jednim, dva ili tri poginula, kakvih je diljem svijeta bilo na desetke u posljednjih nekoliko mjeseci, ne čudi razlog za nervozu pri svakom ulasku u avion. I službeno je 2014. godina, koja je tek zašla u svoju drugu polovicu, već dobila epitet najgore u povijesti zrakoplovne industrije. No statistika često vara, pa tako i u ovom slučaju. Zrakoplovne kompanije diljem svijeta prevezu više od 3 milijarde putnika, dok je svakoga dana na nebu više od 100.000 zrakoplova. Onaj veliki broj poginulih s početka teksta, ma kako zastrašujući bio, zapravo je samo kap u moru putnika koji bez ikakvih problema prolaze putovanja zrakoplovom svakoga dana. Prema statistikama, putovanje zrakoplovom još je uvijek najsigurniji oblik putovanja, znatno sigurniji od putovanja autobusom, vlakom ili automobilom.

– Kada negdje padne zrakoplov, o tome se piše diljem svijeta, za to svi znaju. Kada se sudare dva autobusa, s desecima mrtvih, o tome se piše samo u lokalnim ili nacionalnim medijima. Ostatak svijeta za to nikada ne čuje. A sudari autobusa puno su češći nego padovi zrakoplova – kaže pilot Josip Degmečić. No, ma koliko se vodilo računa o sigurnosti letenja, javnost do rušenja malezijskog zrakoplova iznad Ukrajine gotovo i nije znala da zrakoplovi lete iznad ratnih zona.

Ne samo iznad Ukrajine, koju sada sve aviokompanije zaobilaze u širokom luku, nego i iznad ostalih kriznih područja svijeta. Američka uprava za zrakoplovstvo već je odavno preporučila da se ne leti preko određenih kriznih područja, a na karti se, uz Ukrajinu, nalaze i područja poput Iraka, Libije, Somalije, Sirije, Konga ili Afganistana.

Ne poštuju preporuke

No malo koja zrakoplovna kompanija poštuje ove preporuke, a rezultat je oboreni Boeing iznad Ukrajine.

– Nitko nije ni pomišljao da bi itko sa zemlje raketom gađao civilni zrakoplov – kaže Degmečić. Ako zrakoplovne kompanije ne mogu natjerati preporuke, natjerat će ih marketing. Jer putnici će sada zasigurno provjeravati kojom rutom ide let prije nego kupe za njega kartu.

Komentara 6

Avatar cluesblues
cluesblues
22:17 25.07.2014.

zastarjeli avioni, ustede na odrzavanju, zamjenski dijelovi, avioprijevoznici pod pritiskom da posluju pozitivno udvostrucuju broj letova a razmak izmedju letova predvidjen za pregled i sitne popravke je sveden na minimum, umorni piloti koji odradjuju duple smjene itd…sve se to akumulira godinama i bilo je pitanje vremena kad ce pocet pucat…premda nemam strah od aviona, moram priznat da ce mi svako slijedece putavnje bit jako nelagodno...

Avatar airbizz
airbizz
23:17 25.07.2014.

rezanje troškova za održavanje aviona i jeftine plaće pilota prouzrokuju nesreće.sam profit uprave aviokompanije nesmije biti kompromitiran.

Avatar Volos
Volos
07:49 26.07.2014.

Da, ne znam zašto novinari uvijek stavljaju bombastične (netočne) naslove kao "2014 godina je najgora u povijesti". Tko ju je proglasio? Nije najgora niti blizu gospodine Bernard, 2001 god je poginulo preko 4000 ljudi zbog terorističkih npada u SAD-u (11. sep), 2005 je bilo preko 1500 poginulih, a bilo je jo godina sa večim brojem. Naravno, tek smo na polovici, još uvije ima šanse da se vaša prognoza ostvari, ali ne vjerujem.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije