Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 156
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
šutljivi tajkun

Otišao bogatun koji je Nijemce naučio štedjeti

Karl Albrecht
Foto: Youtube Screenshot
24.07.2014.
u 21:00

Oko Albrechta nije bilo ludih tuluma ni ekscesa, čak je i vozio 'dizelaša'

Rodio se prije 94 godine, u veljači 1920. godine, u skromnoj rudarskoj obitelji u Essenu, u Njemačkoj, a u srijedu, 16. srpnja 2014. godine umro je kao najbogatiji Nijemac. On je Karl Albrecht, sa svojim bratom Theom osnovao je trgovački lanac Aldi, naučio Nijemce štedjeti, a kasnije i relativno umjerenom načinu života u odnosu na golem novac: Albrecht je umro u trenutku kad se njegovo bogatstvo procjenjivalo na 18,5 milijardi eura. Na kraju, bogatunska obitelj nije nikad istupala u javnosti, Albrecht je bio najšutljiviji tajkun, svoj jedini intervju dao je samo nekoliko tjedana prije smrti.

Start u majčinu dućanu

Čovjek kojem Nijemci priznaju da ih je naučio štedljivosti, umjerenosti, skromnosti, to zaista nalikuje na zanimljiva čovjeka. Možda braća Albrecht sve mogu zahvaliti majci Anni koja je imala mali dućan u radničkoj četvrti Schonnebeck, u predgrađu Essena, koji je dobro vodila i osiguravala miran život obitelji. Ali, muke joj je zadavala konkurencija, dućani koji su bili povezani s velikim tvrtkama, trgovci koji su imali desetke dućana. Braća su tada odlučila: i mi ćemo tako, piše Mathias Müller von Blumencron, urednik digitalnog izdanja Frankfurter Algemeine Zeitunga, koji je s Albrechtom razgovarao nekoliko tjedana prije smrti.

– Imao sam sreće – rekao je Albrecht u svom jedinom intervjuu, ali teško je samo srećom objasniti nastanak trgovačkog lanca koji je tako jako utjecao na poslijeratnu Njemačku i na obiteljske običaje u nabavi. Danas nema njemačkog sela u čijoj blizini nema dućana Aldi, što je kratica za Albrecht Discount, a braća Albrecht bila su dio njemačkog gospodarskog čuda nakon 2. svjetskog rata, zajedno s ostalim obiteljima: Krupp, Neckermann, Grundig, Oetker. Braća Albrecht izumitelji su trajnih sniženja, koji su kupcima obećavale kvalitetnu robu po povoljnim cijenama, ‘klasu za mase’, dobru robu za malo novca. Umjesto na policama, roba je stajala u sanducima, usluga ograničena na najmanju mjeru. Tako se dobivala štednja s obje strane blagajne. Uspjeh je bio takav da nitko nije dobivao tako povoljno prostor u trgovačkim centrima kao Aldi, jer Aldi je jamčio kupce, što je bilo dobro i za one pokraj njihova dućana. Pod motom: niski troškovi, velik promet, Karl je postao najbogatiji Nijemac.

A Nijemci su, zahvaljujući Aldiju, štedjeli i stremili k luksuzu. Sam Karl imao je novac, ali je ipak stremio štedljivosti, skromnosti, pričalo se i da je sklon škrtosti. Zato, očito, nije bilo ničega što ide uz tako golem novac, nije bilo nikakvih ludosti, ekscesa, divljih zabava, mondenih ljetovališta.

Do kraja uz ženu

Da, nabavio je dulju verziju Mercedesa S klase u kojem ga je vozio vozač, ali – na štedljivi dizel, piše Bild. Tako je živio čovjek koji je bio na 20. mjestu Bloombergove liste najbogatijih na svijetu: nikakvih razvratnosti. No, ipak ima neobičnih detalja jer je sagradio tunel kako bi mogao neopažen ići iz vile u Schwarzwaldu do svog golf igrališta, a tamo je kupio i hotel. Zapravo, razlog tako potpunog skrivanja od javnosti bio je vjerojatno u strahu da bi se obitelj mogla naći na meti otmičara, nakon što je 1971. godine otet njegov brat Theo, s kojim je Aldi podijelio na Aldi sjever i Aldi jug, koji je pripao Karlu. Theo je spašen, ali otmičari su ga držali 17 dana, a nakon toga obitelj više nije viđana u javnosti.

Karl je u tajnosti pokopan pokraj supruge Mije, koja je umrla također u visokoj starosti, u 89. godini, i uz koju je bio i u bolesti, sve do kraja.

Komentara 38

PL
@ploto@
21:21 24.07.2014.

Red,rad i disciplina !

RI
Ringo
21:31 24.07.2014.

Potpuna suprotnost od Keruma.

Avatar bok
bok
23:03 24.07.2014.

Zahvaljujuci Albrechtu i obican covjek si moze kupiti proizvode koji su u drugim trgovinama proavali jako skupi. Nijemci i drugi im mogu puno toga zahvaliti. Neka je postao bogat. Poslovni koncept mu je preuzeo Lidl, Norma, Penny i drugi. Zaa opce dobro. Sad se sire medunarodno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije