Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ANALIZA CIJENA Istražili smo tko je povećao, a tko smanjio cijene rezervnih dijelova, te usporedili cijene dijelova gradskih i kompaktnih modela

Skupi dijelovi jeftinih automobila

09.05.2009.
u 16:47

Pri kupnji automobila, samo se rijetko koji Hrvat sjeti u računicu uključiti i troškove održavanja vozila, u kojima - osim servisnog intervala i cijene radnog sata servisera - bitnu stavku igraju i cijene rezervnih dijelova.

No, danas je pitanje novca koji ćete dati za rezervne dijelove i te kako bitna stavka. Naime, tržište automobila palo je oko 40 posto, i jasnije je nego ikad da se glavna zarada automobilske industrije vrti oko servisa, jer od same prodaje teško će preživjeti.

S druge strane, vlasnik vozila danas jedva otplaćuje ratu kredita za automobila, i mnogi odgađaju posjete servisu, jer je to dodatni trošak koji kućna blagajna ne može podnijeti. Kad se sve to zbroji, niže cijene u ovlaštenim servisima - jer u njih moraju ići vlasnici automobila pod jamstvom - vjerojatno bi potaknule vozače da svoje automobile redovito servisiraju, pa bi i servisi imali više posla.

Većinom skuplji dijelovi
Na, žalost, samo su rijetki tako razmišljali. Većina ih je u tišini povećala cijene rezervnih dijelova, čak i za modele koji u prošlih godinu dana nisu doživjeli ni blaži redizajn, a kamoli smjenu generacije. Još šokantnijom pokazala se usporedba cijene dijelova između proizvođača. Ni uz najbolju volju, primjerice, nismo uspjeli shvatiti logiku po kojoj disk pločice za Opel Corsu stoje u lipu jednako kao i disk pločice za Mercedes E klase - 924 kune.

Zadržimo li se unutar segmenta gradskih automobila, u kojem smo pronašli najviše odstupanja od prosjeka, disk pločice za Corsu skuplje su od onih za Nissan Micru i Note čak 91 posto, od Suzuki Swiftovih 86 posto, od disk pločica za Toyotu Yaris 54 posto, od onih za Fiat Grande Punto 51 posto,... Zapravo, u gradskom segmentu od Corsinih disk pločica skuplje su samo Minijeve i one za Hondu Jazz, a to su ipak modeli koji više koštaju. I nije Corsa usamljena u tome.

Ni superpovoljni Chevrolet Spark ne može se pohvaliti da su mu disk pločice među jeftinijima. Skuplje su od, primjerice, Smartovih disk pločica, te onih za sve gradske i kompaktne modele Volkswagen grupacije, koja obuhvaća i Audi. Iznenađujuće, tim više što su u segmentu kompaktnih modela Chevroletovi dijelovi među povoljnijima.

Pločice modela Kia Rio također nisu među jeftinijima, a jednako je i s Hyundaijem, što je još jedan dokaz teze da vozači koji su u startu vozila platili manje, “danak” često plaćaju na servisima.

Prosječni francuzi
Cjenovno prosječni francuzi, Citroen, Peugeot i Renault, i s dijelovima se drže u zlatnoj sredini, lagano priklonjeni jeftinijima, kao i Ford. Mazda dijelove svoje dvojke cjenovno također drži visoko. U ovoj usporedbi usmjerili smo se prvenstveno na disk pločice, jer njih, kad se potroše, vlasnik vozila plaća sam, za razliku od, primjerice, branika koji strada u sudaru, pa štetu plaća osiguranje. No, ukupna analiza - radi bolje usporedbe - obuhvatila je neke potrošne dijelove (disk pločice, filtri), ali i neke koji to nisu (branici, farovi).

Želite prijaviti greške?