Pri kupnji automobila, samo se rijetko koji Hrvat sjeti u računicu
uključiti i troškove održavanja vozila, u kojima - osim
servisnog intervala i cijene radnog sata servisera - bitnu stavku
igraju i cijene rezervnih dijelova.
No, danas je pitanje novca koji ćete dati za rezervne dijelove i te
kako bitna stavka. Naime, tržište automobila palo je oko 40
posto, i jasnije je nego ikad da se glavna zarada automobilske
industrije vrti oko servisa, jer od same prodaje teško će
preživjeti.
S druge strane, vlasnik vozila danas jedva otplaćuje ratu kredita za
automobila, i mnogi odgađaju posjete servisu, jer je to dodatni
trošak koji kućna blagajna ne može podnijeti. Kad se sve to
zbroji, niže cijene u ovlaštenim servisima - jer u njih
moraju ići vlasnici automobila pod jamstvom - vjerojatno bi potaknule
vozače da svoje automobile redovito servisiraju, pa bi i servisi imali
više posla.
Većinom skuplji dijelovi
Na, žalost, samo su rijetki tako razmišljali. Većina ih je u
tišini povećala cijene rezervnih dijelova, čak i za modele
koji u prošlih godinu dana nisu doživjeli ni blaži redizajn,
a kamoli smjenu generacije. Još šokantnijom
pokazala se usporedba cijene dijelova između proizvođača. Ni uz
najbolju volju, primjerice, nismo uspjeli shvatiti logiku po kojoj disk
pločice za Opel Corsu stoje u lipu jednako kao i disk pločice za
Mercedes E klase - 924 kune.
Zadržimo li se unutar segmenta gradskih automobila, u kojem smo
pronašli najviše odstupanja od prosjeka, disk
pločice za Corsu skuplje su od onih za Nissan Micru i Note čak 91
posto, od Suzuki Swiftovih 86 posto, od disk pločica za Toyotu Yaris 54
posto, od onih za Fiat Grande Punto 51 posto,... Zapravo, u gradskom
segmentu od Corsinih disk pločica skuplje su samo Minijeve i one za
Hondu Jazz, a to su ipak modeli koji više
koštaju. I nije Corsa usamljena u tome.
Ni superpovoljni Chevrolet Spark ne može se pohvaliti da su mu disk
pločice među jeftinijima. Skuplje su od, primjerice, Smartovih disk
pločica, te onih za sve gradske i kompaktne modele Volkswagen
grupacije, koja obuhvaća i Audi. Iznenađujuće, tim više
što su u segmentu kompaktnih modela Chevroletovi dijelovi
među povoljnijima.
Pločice modela Kia Rio također nisu među jeftinijima, a jednako je i s
Hyundaijem, što je još jedan dokaz teze da vozači
koji su u startu vozila platili manje, “danak”
često plaćaju na servisima.
Prosječni francuzi
Cjenovno prosječni francuzi, Citroen, Peugeot i Renault, i s dijelovima
se drže u zlatnoj sredini, lagano priklonjeni jeftinijima, kao i Ford.
Mazda dijelove svoje dvojke cjenovno također drži visoko. U ovoj
usporedbi usmjerili smo se prvenstveno na disk pločice, jer njih, kad
se potroše, vlasnik vozila plaća sam, za razliku od,
primjerice, branika koji strada u sudaru, pa štetu plaća
osiguranje. No, ukupna analiza - radi bolje usporedbe - obuhvatila je
neke potrošne dijelove (disk pločice, filtri), ali i neke
koji to nisu (branici, farovi).
ANALIZA CIJENA Istražili smo tko je povećao, a tko smanjio cijene rezervnih dijelova, te usporedili cijene dijelova gradskih i kompaktnih modela