Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 15
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
CRNA TOČKA

Zbog kamiona umjesto rotora izabrali prve semafore u gradu

Semafor
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
22.10.2014.
u 17:58

U Gradu Prelogu, koji zajedno s Hrvatskim cestama i Županijskom upravom za ceste financira radove vrijedne 561.000 kuna, ističu da rotor nije rješenje zbog kamionskog prometa

Grad Prelog dobiva prve semafore. Postavit će se na raskrižju Glavne i Sajmišne ulice, u samom središtu grada. To je jedna od crnih točki u prometu na kojoj se dogodilo više prometnih nesreća pa i jedna s poginulom osobom prije točno sedam godina, kad je na 83-godišnjeg starca u kolicima na pješačkom prijelazu naletio traktorist i usmrtio ga. Rješenje prometnih gužvi i loše preglednosti riješit će se semaforima.

– Postavit će se tzv. detektorski semafori koji se uključuju po nailasku vozila. Dakle, on nije u funkciji kad na cesti nema vozila – pojašnjava gradski pročelnik Željko Poredoš. Semafor je kao najbolje rješenje za to raskrižje predložila projektantska kuća. U javnosti se čuju različita mišljenja, od toga da će semafori samo zakomplicirati prometovanje Glavnom i Sajmišnom ulicom, do toga da bi bolje rješenje bio rotor. No, u Gradu, koji zajedno s Hrvatskim cestama i Županijskom upravom za ceste financira radove vrijedne 561.000 kuna (plus PDV), ističu da rotor nije rješenje zbog kamiona.

– Sve dok se ne sagradi obilaznica Preloga, kamionski promet nemamo kamo preusmjeriti pa će i dalje voziti kroz grad – kaže Poredoš. Kako je u blizini raskrižja veliko parkiralište, i to s obje strane ceste, moglo bi biti problema s izlaskom automobila na cestu ako vozači u Glavnoj ulici "love" zeleno svjetlo pa pritisnu po gasu kako bi prošli raskrižje prije nego što se upali crveno. Na semaforima nije predviđen brojač sekundi za zeleno i crveno svjetlo, kakvi postoje u Varaždinu.

U Gradu uvjeravaju da se brojač ne može kombinirati sa senzorima. Radove izvodi Tegra, a očekuje se da će završiti do kraja studenog. Uz ostalo, na raskrižju će se zamijeniti postojeća javna rasvjeta novom LED rasvjetom, a morat će se najvjerojatnije ukloniti i dio drveća ispred Glavne 33. Dio Sajmišne ulice zatvoren je do 30. listopada. Kako doznajemo, pokreće se i projekt rekonstrukcije raskrižja kod Srednje škole Prelog, gdje će se također postaviti semafori jer ni tamo, zbog kamiona, rotor nije rješenje.

S nestrpljenjem se čeka izgradnja 6,8 kilometara duge obilaznice koja će počinjati na ulazu u Prelog iz smjera Čakovca, a završavati u Draškovcu.

Ključne riječi

Komentara 1

VE
vezana
08:36 23.10.2014.

Projektantska firma radi što je objavljeno kao predmet javne nabave, za to radi projekte. Izostala je cost benefit (analiza prednosti i nedostataka u ovom slučaju rotora naspram semafora) analiza nezavisnih prometnih stručnjaka (ili je novinar nije spomenuo). Biti će zanimljivo vidjeti rješenje semaforom za "nepravilno" raskršće kod srednje škole, za što treba stvarno uzeti u obzir sve elemente sigurnosti, protočnosti itd. Poučeni semaforiziranjem na obilaznici Čakovec kod Ivanovca i Savske vesi (problemi lijevih skretača, stajanje bez veze, gužve u špici itd.) od Hrvatskih cesta sa ŽUC-om se ne može očekivati ništa bolje (mišljenje i stav jednih i drugih uvijek čudan, a za sudionike u prometu provokativan), tamo se mijenjaju semafori (bacaju se vjerojatno u smeće) za rotor tzv. "cost change busines", bitno da netko ima posla, kolko god bilo čudno i nevjerojatno da li taj cilj opravdava željeno. troškovi održavanja semafora dugoročno su i daleko veći od rotora. Cilj je smanjiti brzinu vozila i povečati protočnost, a ne zaustavljati vozila.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije