Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 154
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PODUZETNIČKA PRIČA

Zlatni licitar

Zlatni licitar
PR FOTO
13.05.2016.
u 12:11

Donosimo vam priču o tradiciji, ljubavi, poduzetništvu i inovaciji - priču o Zlatnom licitaru.

Zlatni licitar je zaštićeno ime kolekcije nakita koju ekskluzivno proizvodi zlatarska radionica Maria Nokaja.

Sve je započelo davno, kao obiteljski obrt kroz koji su djeca, sada već ljudi u najboljim godinama, ispekli obiteljski zanat, promišljali inovativne ideje i realizirali ih kroz samostalne poduzetničke priče. Mario Nokaj je majstor-zlatar, inovator i kreator koncepta Zlatnog licitara. Kako svaki uspješan poduzetnički pothvat započinje kvalitetnom analizom tržišta, i ovaj je započeo analizom preferencija potencijalnih kupaca i ponude konkurencije. Pomnim promatranjem, Mario je uočio da turisti, koji sve više razvijaju sofisticirani ukus, žele sa sobom ponijeti autohtoni suvenir koji simbolizira baš to geografsko područje, a istovremeno priča upečatljivu priču. Slične preferencije uočio je i kod domaćih klijenata, koji bi rado, kada putuju izvan zemlje svojim domaćinima i prijateljima ponijeli vrijedan poklon i reprezentativan simbol svoga grada i domovine. I tako se rodila ideja koja u korijenu ima upravo ovo srce - Licitarsko srce - koje je bilo i ostalo znak simpatije, ljubavi i tradicije. Kroz ovaj nakit upravo se ta neopipljiva dobra pretvaraju u pravu dragocjenost.

Mario je prepoznao specifično nišno tržište i krenuo u izradu zlatnih i srebrnih Licitarskih srca različitih veličina. Svoju inovaciju je zaštitio kroz postupak zaštite intelektualnog vlasništva. S obzirom na to da je do tada isključivo ručna izrada postala zahtjevna, a ponekad i nedovoljno precizna, Mario je odlučio nabaviti preše koje olakšavaju postupak rezanja oblika od plemenitog materijala. Po objavi natječaja za dodjelu Potpora inovatorima Grada Zagreba za 2015. godinu, Mario se prijavio i osigurao sredstva koja je plasirao u nabavu alata neophodnog za kvalitetnu izradu zaštićenog Zlatnog licitara.

Foto: PR FOTO

„Momentalno radimo na širenju distribucijskog kanala. Naši proizvodi se više ne prodaju samo putem naše zlatarne, već ih distribuiramo i kroz muzeje poput Muzej za umjetnost i obrt i galerije koje prodaju izvorne hrvatske suvenire. Licitar se više ne veže samo uz kontinentalnu Hrvatsku. On je postao univerzalno prepoznatljiv simbol naše zemlje. Interes potkrijepljen potražnjom je neupitan, stoga naš Zlatni licitar plasiramo po turistički i povijesno značajnim mjestima sve do Dubrovnika.“

O uspjehu i interesu koji dolazi sa svih strana svijete govore i turističke brošure koje su ovaj suvenir uvrstile među svoje stranice. Između nekoliko tiskanih vodiča posebno se, kako dizajnom i općim konceptom, ističe onaj namijenjen turistima iz Japana.

„Naša licitarska srca se danas nalaze po cijelome svijetu. Tome u prilog govori i mali globus na kojem su pribadačom obilježena mjesta na zemaljskoj kugli gdje su naša srca otišla. Licitarska srca izrađujemo od zlata i srebra u nekoliko veličina, a razlikuju se i po simbolu koji se nalazi u njegovoj sredini. Razne kulture sa sobom nose specifične preferencije. Tako kupci iz Japana uvijek rado biraju sitniji nakit, dok je kod kupaca iz Amerike bitno da nakit bude što većih dimenzija.“

Planovi su veliki i ideja je mnogo. Bitno je biti fokusiran i ciljeve ostvarivati zasebno, jednu po jednu. Tek kada jednu ideju dovedemo do razine s kojom smo zadovoljni treba krenuti na razvoj druge. S obzirom na to da interes dolazi s raznih krajeva svijeta, Mariju je cilj dodatno poraditi na marketingu kroz izradu još atraktivnije web stranice i tako postati još dostupniji globalno.

„Prilikom prijave na natječaj za dodjelu Potpora inovatorima Grada Zagreba, vrijednu pomoć smo dobili od Plavog ureda. Za nas obrtnike, veliku vrijednost predstavlja dobiti pravu informaciju u pravo vrijeme jer, kada ste u vlastitom poslu, fokusirani ste na svoj rad pa nemate toliko vremena pratiti natječaje i ostale tema koje vam mogu pomoći i unaprijediti posao. Zato bih informiranje istaknuo kao najvažniju karakteristiku ove hvale vrijedne inicijative.“

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije